Raport „Forrester Wave” bazuje na ocenach konkretnych produktów, w tym rozmowach z ich dostawcami i klientami. 36-punktowe kryteria oceny stworzone przez firmę Forrester objęły tym razem dwunastu dostawców, których rozwiązania uznano za zdolne do wspierania strukturyzowanych, interaktywnych, działających w trybie „na żądanie” przedsiębiorstw z segmentu komunikacji z klientami. Kryteria oceny dostawców zostały podzielone na trzy grupy, uwzględniające aktualną ofertę producenta, jego strategię rynkową oraz obecność na rynku DOCCM (Document Output For Customer Communications Management) – tworzenia i obróbki dokumentów w procesach zarządzania komunikacją z klientami.
Uzasadniając pozycję GMC Software Technology jako lidera na rynku DOCCM, autorzy raportu piszą: Kampanie marketingowe to wciąż najważniejszy obszar działania GMC, jednak firma ta coraz częściej jest też postrzegana jako dostawca interaktywnych i wszechstronnych rozwiązań, dzięki którym stała się jednym z kilku kluczowych graczy na tym rynku. Raport ocenia na 4,4 punktu na 5 możliwych rozwiązania GMC Software Technology w zakresie tworzenia i projektowania dokumentów; z kolei pod względem narzędzi dla upodmiotowienia biznesu firma uzyskała maksymalną ocenę 5 punktów.
Znajdując się w raporcie „Forrester Wave” po raz pierwszy, jesteśmy szczególnie dumni z uzyskania pozycji lidera na rynku DOCCM – mówi Bill Parker, szef marketingu GMC Software Technology. – Koncentrując się na innowacyjnych rozwiązaniach, oferujących nowe możliwości, jak choćby narzędzia analityczne w zakresie preferencji klienta, chcemy w dalszym ciągu wzmacniać i podtrzymywać naszą pozycję rynkową dostarczając najlepsze rozwiązania dostosowane do potrzeb naszych klientów.
Raport „Forrester Wave” odnosi się także do ogólnej sytuacji na rynku DOCCM: W ciągu najbliższych pięciu lat pojawią się niezwykle solidne, przeobrażające cały rynek platformy typu DOCCM, oparte na zaawansowanych projektach, systemach workflow, zasadach biznesowych, analityce oraz integracji z korporacyjnymi platformami marketingowymi. W efekcie staną się one w pełni korporacyjnymi rozwiązaniami, spełniając wymagania ze strony wszystkich segmentów rynku DOCCM.