Ricoh otrzymał
od oekom research status “Prime” w ratingu korporacyjnym oekom. Ricoh
został tak wysoko oceniony ze względu na: wdrażanie wszechstronnych
możliwości wielokrotnego wykorzystania produktu; wdrożenie ambitnego
programu mającego na celu redukcję zużycia energii przez produkty Ricoh;
działania mające na celu wydłużenie cyklu życia produktów i redukcję
wytwarzanych przez nie emisji. Ricoh zyskał także uznanie za sposób
zarządzania i standardy etyczne, którymi się kieruje. oekom
research to jedna z wiodących światowych agencji ratingowych w
dziedzinie zrównoważonego inwestowania. Agencja stosuje rygorystyczne
metody przy ocenie działalności firm w zakresie zrównoważenia
społecznego i środowiskowego. Ricoh zaczął
inwestować w CSR już w latach 70. Społeczna odpowiedzialność biznesu
firmy, początkowo opierająca się na obowiązujących wymogach, ewoluowała
do wykraczania poza nie. Dziś CSR firmy łączy zagadnienia ekologiczne
z najlepszymi praktykami biznesowymi, co zapewnia zrównoważony rozwój
i rentowność. Ricoh to jedna z niewielu firm w swojej branży, która ma
długoterminową wizję dotyczącą środowiska. Zakłada ona, że do 2050 roku
Ricoh zredukuje swój negatywny wpływ na środowisko o 87,5% w porównaniu
do poziomu z roku 2000. Takashi Nakamura, zastępca prezesa Ricoh, odpowiedzialny za CSR w Ricoh Company Ltd., powiedział: „ Kultura
Ricoh opiera się na naszych klientach, naszych pracownikach i na naszym
środowisku pracy. Zawsze szukamy nowych i innowacyjnych rozwiązań,
które pozwalają nam na łączenie korzyści biznesowych z działaniem
odpowiedzialnym społecznie. Bardzo cieszymy się, że zostaliśmy uznani
przez niezależną agencję oekom research za to, co robimy i zobowiązujemy
się do dalszego działania na rzecz społeczeństwa i środowiska .”
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska