Targi IFRA Expo to od wielu lat żelazny punkt w kalendarzu imprez wystawienniczych, w których bierze udział Stora Enso. Podobnie było w tym roku w Wiedniu, gdzie w dniach 10-12 października odbywała się kolejna edycja tej najważniejszej imprezy dla branży wydawniczej. Firma tradycyjnie wykorzystała ją do spotkania ze swoimi klientami (także z Polski) oraz do promocji nowych podłoży drukowych ze swojej oferty, dedykowanych na rynki gazetowy, publikacyjny oraz dziełowy.
Dla firmy Stora Enso segment wydawniczy jest jednym z kluczowych obszarów działalności, stąd obecność na targach IFRA Expo jest przez nią traktowana w sposób naturalny. Zwłaszcza, że tegoroczne spotkanie odbywało się w szczególnym okresie: wciąż niepewnej sytuacji w gospodarce światowej oraz przy ciągłej ofensywie ze strony mediów elektronicznych, czego wiedeńska ekspozycja była najlepszym przykładem. W tym kontekście istotna jest obecność w Wiedniu wielu liczących się dostawców, także z segmentu papierniczego.
Mówi Izabela Kuklińska-Kowalska, dyrektor sprzedaży w segmencie papierów gazetowych i książkowych Stora Enso Polska, jedna z trzech osób reprezentujących na wiedeńskiej wystawie polski oddział firmy: Podczas tegorocznej edycji IFRA Expo odwiedzili nas przedstawiciele wszystkich liczących się wydawnictw i drukarń prasowych. To świadczy dobitnie, że impreza ta jest wciąż ważnym miejscem spotkań, wymiany doświadczeń, przekazywania prognoz na kolejne miesiące oraz – nie ukrywajmy – negocjacji handlowych. Te ostatnie wiążą się m.in. ze zmianami strukturalnymi na europejskim, ale też światowym rynku papierów gazetowych i publikacyjnych, co w naturalny sposób dotyka także naszą firmę. Choćby z tego względu targi te uważamy za bardzo ważne dla całej branży, także dla nas - jako producenta najwyższej jakości podłoży drukowych.
W trakcie spotkań z klientami z Polski przedstawiciele Stora Enso prezentowali m.in. wydawnictwa wykonane na bazie dwóch papierów, jakie pojawiły się niedawno w ofercie firmy: publikacyjnego PrimaPress i książkowego Vivid.
Pierwsze z wyżej wymienionych podłoży to kolejny już członek rodziny papierów Stora Enso Press Selection, który łączy w sobie cechy papierów zarówno niepowlekanych jak i powlekanych. Występuje w gramaturach od 51 d0 60 g/m2. Papier ten charakteryzuje się wysokim połyskiem, białością i nieprzezroczystością, oferuje też właściwe parametry w zakresie drukowności.
Z kolei Vivid, dostępny w ofercie Stora Enso od września br., to niskogramaturowy biały papier o lekkim niebieskim odcieniu i wysokiej nieprzezroczystości, produkowany w zakładach Anjala. Przeznaczony do drukowania książek (np. podręczników, przewodników turystycznych czy poradników kucharskich) w zwojowych i arkuszowych maszynach offsetowych, dostępny jest w gramaturach z zakresu 70-100 g/m2.
Mamy nadzieję, że Vivid znajdzie wkrótce swoje miejsce na polskim rynku – kontynuuje Izabela Kuklińska-Kowalska –
zwłaszcza, że jest to papier wykonany z włókien odnawialnych, które po zużyciu można z powodzeniem poddać recyklingowi. Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com