Konica Minolta od lat jest światowym liderem w branży poligraficznej i wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań dla biznesu. Szczególną wagę przywiązuje do systemów zarządzania dokumentami. W ubiegłym roku finansowym sprzedała na całym świecie produkty i usługi o wartości ponad 4, 8 mld euro. Konica Minolta Business Solutions Polska jest częścią światowego koncernu i w roku 2011 obchodzi 20-lecie swego istnienia. W tym czasie znacznie rozwinęła swoją działalność. Obecnie w całym kraju posiada 15 biur, w tym dziesięć oddziałów oraz pięć przedstawicielstw. Dzięki rozległej sieci sprzedaży i serwisu może zaoferować swoje usługi na terenie całej Polski. W ostatnich latach koncentruje się nie tylko na dostarczaniu klientom urządzeń, ale oferuje kompleksowe rozwiązania dla biznesu – pomoc w aktywnym zarządzaniu drukiem oraz flotą urządzeń drukujących.
Konica Minolta stawia na nowe rozwiązania i współpracę z partnerami Podczas zakończonej niedawno konferencji European Leadership Conference 2011 w Monachium, Grupa Konica Minolta ogłosiła nową strategię rozwoju. Firma planuje osiągnąć wzrost sprzedaży poprzez przekształcenia w wyniku, których stanie się dostawcą wszechstronnych rozwiązań, a nie tylko urządzeń. Realizacji tych celów służyć ma rozwój segmentów Optimized Print Services, druku produkcyjnego oraz poszerzenie zakresu usług i rozwiązań oferowanych odbiorcom. We wdrażaniu nowego modelu prowadzenia działalności, główną rolę odgrywać mają partnerzy handlowi oraz współpraca z partnerami strategicznymi. Nowe procesy produkcyjne wymagają bowiem zastosowania nie tylko nowych technologii, oprogramowania i aplikacji, ale także współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami, którzy są w stanie szybko reagować na indywidualne wymagania klientów.
Obecnie działania Grupy koncentrują się na zwiększeniu sprzedaży w segmencie druku produkcyjnego. W pierwszej połowie 2011r. nowy flagowy produkt do profesjonalnego druku produkcyjnego – bizhub PRESS C8000 – był najlepiej sprzedającym się urządzeniem produkcyjnym do druku kolorowego na papier cięty w Europie Zachodniej.W Europie Wschodniej Konica Minolta osiągnęła jeszcze lepsze rezultaty. W segmencie urządzeń do kolorowego druku produkcyjnego na papier cięty ma aż pięćdziesięcioprocentowy udział w rynku. Dzięki temu w pierwszym półroczu 2011 r. była najlepiej sprzedającą się marką w tym regionie.
Nowe hasło na nowe czasy Od 1 października nowym oficjalnym sloganem korporacyjnym Konica Minolta jest hasło:
Giving Shape to Ideas! Zastąpiło ono dotychczas używany zwrot:
The essentials of imaging. Nowe hasło jest odpowiedzią na wyzwania nowych, szybko zmieniających się czasów. Ma stanowić inspirację do lepszego zrozumienia pragnień i oczekiwań klientów oraz uwzględniania ich punktu widzenia przy poszukiwaniu nowych rozwiązań. Slogan ma przypominać, że innowacyjne myślenie pomaga w wytyczaniu nowych kierunków rozwoju na przyszłość.
Nowe technologie przyjazne środowisku Jednym z filarów, na którym od dawna opiera się działalność Grupy jest troska o środowisko naturalne. W 2008 r. Konica Minolta została uczestnikiem inicjatywy ONZ Global Compact. Zobowiązuje ona jego sygnatariuszy do podejmowania działań w duchu założeń Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). W swojej wizji rozwoju sprzed dwóch lat - „Eco Vision 2050” - firma zapowiedziała ograniczenie do roku 2050 emisji dwutlenku węgla aż o 80 procent. Już w roku 2015 redukcja ma wynieść 20 procent. Stanowisko Grupy na ten temat najlepiej odzwierciedla hasło „Corporate Green”. Wskazuje ono na ekologiczne podejście firmy do procesu produkcji.
Wiele produktów Konica Minolta zostało wyróżnionych nagrodami i certyfikatami potwierdzającymi, że są przyjazne środowisku. W uznaniu osiągnięć, firma od lat uwzględniana jest w rankingach przedsiębiorstw działających w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. W tym roku znalazła się m.in. na niezależnej liście Global 100, klasyfikującej najbardziej ekologiczne przedsiębiorstwa z całego świata. Zajęła na niej 70. miejsce. Jest to najwyższa lokata spośród wszystkich producentów urządzeń drukujących. W ostatnich miesiącach pojawiła się też w dwóch prestiżowych indeksach. Po raz trzeci z rzędu została trafiła na indeks Dow Jones Sustainability Asia Pacific (DJSI Asia Pacific), została też nagrodzona statusem „Prime” przez Oekom Research, jedną z czołowych światowych agencji ratingowych zajmujących się badaniem inwestycji pod kątem ich zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Konica Minolta ciągle stawia sobie za cel wdrażanie nowych technologii, które pozwolą na zmniejszenie negatywnego wpływu urządzeń na środowisko naturalne. Jest to podstawowy element filozofii zarządzania Grupą.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.