Rozwój dzięki technologii Agfa Graphics: wielkoformatowy ploter: Anapurna Mv w firmie Znakowanie.waw.plPoprzedni artykuł 

Przy ploterze Agfa :Anapurna Mv stoją od lewej: Artur Cajler - kierownik ds. kluczowych klientów w dziale inkjet firmy Agfa Graphics oraz Jakub i Karol Wasiak - współwłaściciele firmy Znakowanie.waw.pl
Przy ploterze Agfa :Anapurna Mv stoją od lewej: Artur Cajler - kierownik ds. kluczowych klientów w dziale inkjet firmy Agfa Graphics oraz Jakub i Karol Wasiak - współwłaściciele firmy Znakowanie.waw.pl
W Polsce stale rośnie zainteresowanie oferowanymi przez Agfa Graphics rozwiązaniami w zakresie wielkoformatowego inkjetowego druku UV z rodziny: Anapurna. W ostatnim czasie do grona jego użytkowników dołączyła firma Znakowanie.waw.pl z Łomianek k. Warszawy, specjalizująca się w produkcji i montażu nawet najbardziej skomplikowanych reklam zewnętrznych, świetlnych, systemów oznaczeń i innych rozwiązań w zakresie identyfikacji wizualnej. Jej właściciele zdecydowali się na 6-kolorowy model :Anapurna Mv, oferujący dodatkową opcję nanoszenia lakieru wybiórczo bądź po całości arkusza.

Początki firmy Znakowanie.waw.plsięgają 2006 roku, kiedy to bracia – Karol i Jakub Wasiak – postanowili wspólnie uruchomić działalność gospodarczą. Widząc perspektywę wzrostu i rozwoju w branży reklamowej, postawili właśnie na ten segment rynkowy. W ofercie firmy znalazły się szeroko rozumiane usługi w zakresie projektowania, produkcji i montażu różnego typu reklam: szyldów, kasetonów, backlitów i innych elementów z zakresu identyfikacji wizualnej (wewnętrznej i zewnętrznej), jak również produkcja gadżetów reklamowych. Kolejne lata to ciągły rozwój przedsiębiorstwa, dziś współpracującego zarówno z największymi agencjami reklamowymi, jak i z klientami końcowymi. Z uwagi na specyfikę i szeroki zakres oferowanych usług, niemal od początku właściciele firmy mieli do czynienia z elementami drukowanymi. Mówi Karol Wasiak: Do niedawna jednak nie opłacało nam się posiadanie własnego urządzenia drukującego. Dlatego wszelkie zlecenia w zakresie zadrukowywania mediów sztywnych czy elastycznych kierowaliśmy do zewnętrznych podwykonawców. Mieliśmy jednak różne doświadczenia z tego typu współpracą, więc z czasem zaczęliśmy rozważać zakup własnego plotera UV. Przede wszystkim rozważaliśmy taką inwestycję w rozbudowę parku maszynowego z uwagi na chęć obniżenia kosztów produkcji poligraficznej oraz skrócenia czasu realizacji zleceń. Jest oczywiste, że posiadając tego typu maszynę u siebie, każdą pracę można wykonać po prostu szybciej i taniej, gwarantując tym samym klientom najwyższą jakość w atrakcyjnej cenie.

W połowie ubiegłego roku właściciele firmy Znakowanie.waw.plrozpoczęli penetrację rynku i – jak obaj przyznają – byli już w zasadzie zdecydowani na ofertę innego producenta. Wówczas w naszej firmie pojawił się pan Artur Cajler z działu inkjet Agfa Graphics i zmienił nasze myślenie o 180 stopni – śmieje się Karol Wasiak.

Postanowiliśmy przyjrzeć się urządzeniom z serii:Anapurna, które coraz częściej były kupowane także przez firmy z Polski. Po przeprowadzonych prezentacjach i testach oraz negocjacjach handlowych, okazało się, że to właśnie Agfa Graphics może zapewnić nam najlepszą relację trzech parametrów: jakości, prędkości drukowania oraz amortyzacji kosztów związanych z poniesioną inwestycją.
Ploter: Anapurna Mv, na który zdecydowali się właściciele firmy, trafił do ich przedsiębiorstwa pod koniec ubiegłego roku. Model ten jest wyposażony w dwie dodatkowe głowice, umożliwiające nanoszenie lakieru wybiórczo bądź na całą powierzchnię druku. W urządzeniu:Anapurna Mvdrukujemyna podłożach sztywnych w nominalnym formacie 1,6 x 4,05 m oraz elastycznych o szerokości roli 1,6mmówi Karol Wasiak. Druk odbywa się tu w sześciu kolorach z prędkością do 14 m2/h i z maksymalną rozdzielczością 1440 dpi, z wykorzystaniem nowoczesnych 14-pikolitrowych głowic i produkowanych przez Agfa Graphics atramentów UV. Maszyna pozwala zarówno na drukowanie w trybie płaskim, umożliwiając zastosowanie sztywnych podłoży do 45 mm grubości, jak też w trybie z roli na rolę na podłożach giętkich.
Na obecną chwilę w firmie Znakowanie.waw.plobłożenie maszyny pod względem rodzaju zadrukowywanych podłoży rozkłada się niemal równo. Mówi Jakub Wasiak: W ciągu pierwszych trzech miesięcy użytkowania plotera zastosowaliśmy niemal wszystkie powszechnie stosowane media sztywne i elastyczne, używane w produkcji reklamowej. Efekty są więcej niż zadowalające - tego zresztą się spodziewaliśmy. Abstrahując od wysokiej jakości druku, znacząco skrócił się czas realizacji zleceń, co akurat stanowi niewątpliwy atut dla naszych klientów.Możemy też zaoferować im kompleksowe wykonanie pracy w jednym miejscu: od projektu reklamy, który możemy przygotować w oparciu o wizjęzleceniodawcy, poprzez wykonanie elementów reklamowych, na ich dostawie i montażu skończywszy.
Firma wykonuje szeroki zakres realizacji, dostarczając systemy identyfikacji wizualnej m.in. dla rozbudowanych sieci sprzedaży, pojedynczych punktów sprzedaży, sklepów i stoisk targowych oraz firm bądź budynków. Niedawno na przykład otrzymaliśmy zlecenie od jednego z warszawskich deweloperów na przygotowanie i montaż systemów oznaczeń dla całego osiedla – mówi Karol Wasiak. – Mówimy tu zatem nie tyle o typowej reklamie, ale o oznaczeniach z nazwą ulicy, numerem budynku itd.

W związku z inwestycją w ploter: Anapurna Mv bracia Wasiak przygotowali również atrakcyjną ofertę na typową produkcję poligraficzną. Druk stanowi jedynie część procesu związanego z produkcją reklamową – tłumaczy Jakub Wasiak – my zaś za sprawą tego zakupu staliśmy się także drukarnią wielkoformatową, co zakładał plan rozwoju naszej firmy. Obecnie pracujemy nad zmianą naszego wizerunku – oprócz parku maszynowego, który podniósł nas do rangi przedsiębiorstwa poligraficznego, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi związane z projektowaniem graficznym, obsługą medialną i kompleksową kreacją wizerunku. Powitamynaszych klientównie tylko rzetelnością, jakością i kreatywnością, ale również nową stroną internetową. Znajdą się na niej nasze nowości, ostatnie realizacje, ale również ciekawostki, m.in. element, który wprowadzamy do naszej oferty: tzw. „wideowizytówka”, czyli krótki film o charakterze reklamowo-informacyjnym, prezentujący sylwetkę przedsiębiorstwa. Ta forma reklamy jest niezwykle popularna choćby w USA i mamy zamiar rozpropagować ją także na polskim rynku.Z tego względu ciągle rozbudowujemy nasz dział handlowy (dziś zespół firmy realizujący kompleksowe zlecenia składa się z kilkunastu osób).Dalsze plany rozwoju zakładają wybudowanie nowej siedziby, już na własnym gruncie (obecnie firma korzysta z wynajętych budynków),a także zakup kolejnego plotera drukującego.
Mówi Artur Cajler, kierownik ds. kluczowych klientów w dziale inkjet firmy Agfa Graphics: Plany właścicieli firmy Znakowanie.waw.plświadczą o tym, że patrzą oni bardzo perspektywicznie na swoją działalność. Zresztą już podczas negocjacji handlowych, prowadzonych – co chciałbym podkreślić – bardzo fair play, okazało się, że mamy do czynienia z osobami, które wiedzą czego poszukują. Cieszymy się, że finalnie to właśnie rozwiązanie Agfa Graphics znalazło w ich oczach uznanie i będziemy wspierać firmę Znakowanie.waw.plw jej dalszym rozwoju na rynku poligraficzno-reklamowym.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności