Wśród prezentowanych plakatów znajdą się zarówno reklamy konkretnych wydarzeń z historii tego gatunku muzyki, jak i plastyczne „improwizacje” wokół jazzowych tematów. Osobną kategorię stanowi seria autorstwa Waldemara Świerzego zatytułowana „Jazz Greats”, poświęcona najwybitniejszym muzykom jazzowym. „Z bardzo bogatego materiału wyjściowego, musieliśmy dokonać radykalnego wyboru eksponatów” – wyjaśna Jacek Szelegejd. „Naszym zdaniem wyselekcjonowane prace ujawniają nie tylko najwyższe wartości artystyczne powstałe na styku muzyki i sztuki, ale także ukazują ważne wydarzenia związane z historią jazzu na świecie i w naszym kraju” – dodaje.
Kurator wystawy zauważa, że projektowanie graficzne rządzi się już od dawna podobnymi zasadami jakie obowiązują w muzyce jazzowej. „W obu środowiskach towarzystwo jest międzynarodowe, a o szacunku w tym gronie nie decyduje przynależność rasowa, miejsce urodzenia, czy pozycja towarzyska, lecz talent i twórczy geniusz” – przekonuje. „W tym świecie nikogo nie dziwi, że autorem plakatu reklamującego muzykę norweskiego muzyka Jana Garbarka, jest turecki grafik Bulent Erkmen, a koncert francuskiego akordeonisty jazzowego, Richarda Galliano, anonsował plakat zaprojektowany przez Polkę, Justynę Czerniakową. Tego typu zbitki są absolutną normą podobną do tych, jakie obowiązują przy zakładaniu kapel jazzowych” – kończy Jacek Szelegejd.
Wystawę zainauguruje wernisaż, który odbędzie się 30 kwietnia o godzinie 15:00. W programie występ angielskiego trębacza i wokalisty Marka Shepherda.