Czym jest jakość w kontekście druku? Jak zdefiniować coś, co w gruncie rzeczy jest kwestią gustu? Zdaniem Arctic Paper, z prawdziwą jakością mamy do czynienia, gdy rezultat druku spełnia określone wstępnie oczekiwania. Jest to w dużej mierze kwestia właściwej komunikacji.Miejsce akcji – drukarnia gdzieś w Europie. Drukarz i zamawiający spotykają się, aby dokonać wyboru papieru i ustalić, jaki wynik końcowy należy uzyskać. Nowy produkt nabiera właściwego kształtu podczas spotkania między dwoma specjalistami. W celu stworzenia wspólnego języka pozwalającego na rozmowę o jakości druku, firma Arctic Paper opracowała przewodnik mający na celu pogłębianie wiedzy na temat drukowania na papierze niepowlekanym – Art Workshop. Przewodnik liczy sobie ponad 100 stron i będzie dostępny już w czerwcu.
Papier to fantastyczny materiał. Jest naturalny, odnawialny, można go powtórnie wykorzystywać – jest niezrównanym nośnikiem dla kreatywnych pomysłów. Ponadto, od stuleci stanowi podstawowy materiał do przelewania myśli dla pokoleń pisarzy w wielu kulturach świata.
O przewodniku tak opowiada Michał Büthner-Zawadzki, Specjalista ds. Rozwoju Sprzedaży w Arctic Paper Polska:
„W firmie Arctic Paper papier jest naszą pasją. Produkując papiery o różnym odcieniu, stopniu spulchnienia czy gramaturze wiemy, jak duży wpływ mają one na ostateczną jakość druku. Z tego powodu konieczna jest właściwa komunikacja już na etapie wyboru papieru przez grafika czy klienta końcowego. Często jest tak, że z pozoru małe rzeczy przynoszą duże korzyści. Chcemy podzielić się wszystkim co wiemy o papierze Munken oraz całą naszą wiedzą na temat papieru niepowlekanego w ogóle. Uważamy, że każdy etap procesu produkcji jest jednakowo ważny ze względu na jego wpływ na ostateczną jakość wydrukowanej pracy. Przewodnik zawiera informacje, które pomogą uniknąć podejmowania zbędnego ryzyka podczas drukowania materiałów na papierach niepowlekanych. Jeden, wspólny punkt odniesienia usprawni komunikację na każdym etapie produkcji, dzięki czemu wszyscy uczestnicy procesu będą mieli takie same oczekiwania co do końcowego efektu druku.
Przewodnik podzielony jest na cztery rozdziały. Dowiemy się z nich o właściwościach papieru, przygotowaniu do druku, drukowaniu oraz post-produkcji. Każdy zawiera szczegółowe informacje ułatwiające zadawanie właściwych pytań i pomoże uzyskać na nie odpowiedzi. Można traktować to jako swego rodzaju listę kontrolną, która przeprowadzi przez dany proces, przy okazji udzielając dodatkowych wyjaśnień i pomocnych wskazówek. Przewodnik napisano z perspektywy druku na papierze niepowlekanym. Naszym celem jest opisanie wszystkich czynników mających wpływ na dobór papieru. Poruszamy kwestie związane z jakością obrazu oraz reprodukcją, opisujemy szczegółowo profile ICC i wpływ ilości zastosowanej farby na jakość odbitki. Mamy nadzieję, że nasz Przewodnik poprawi stan wiedzy oraz jakość komunikacji w kontekście druku na papierze. Liczymy także na wzrost zainteresowania materiałami drukowanymi oraz jakością produktu finalnego.”
Przewodnik będzie dostępny w sprzedaży pod koniec czerwca, w sklepie internetowym na stronie www.arcticpaper.com/munkenshop
Pytania prosimy kierować do Urszuli Pyskło, Specjalisty ds. Marketingu, Arctic Paper Polska; e-mail: urszula.pysklo@arcticpaper.com, tel.: 22 20 30 511.
Oferta papierów Munken Design:
Sześć rodzajów papieru w trzech odcieniach i o dwóch stopniach spulchnienia, zaprojektowanych
z myślą o wielobarwnym druku offsetowym. Papier dostępny jest z certyfikatem FSC i PEFC.
• Papier o szorstkiej powierzchni – Munken Polar Rough, Munken Lynx Rough
i Munken Pure Rough – Wolumen 1.4
• Papier o gładkiej powierzchni – Munken Polar, Munken Lynx i Munken Pure - Wolumen 1.13
• Odcienie – biały, naturalny biały i kremowo biały.
Na podstawie informacji firmy Arctic Paper