Spółka Eastman Kodak Company ogłasza kolejne kroki zmierzające w kierunku pomyślnego zakończenia reorganizacji zgodnie z Chapter 11. Firma skoncentruje się głównie na rozwiązaniach dla rynku poligraficznego, druku komercyjnego, opakowaniowego i użytkowego, a także na usługach B2B. Konsekwencją tych decyzji jest zainicjowanie procesu sprzedaży dwóch obszarów działalności zajmujących silną pozycję na rynku - Obrazowania Konsumenckiego oraz Obrazowania Dokumentów.
Kodak wierzy, iż sprzedaż wyżej wymienionych biznesów, dalsze działania zmierzające do obniżania kosztów, zmniejszenie obciążeń i zobowiązań długoterminowych oraz monetyzacja patentów obrazowania cyfrowego będą najważniejszymi krokami zmierzającymi do zakończenia reorganizacji przedsiębiorstwa i przekształcenia go w 2013 roku zgodnie z Chapter 11.Według Antonio M. Pereza, Prezesa Spółki, „rozpoczęcie procedury sprzedaży działu Obrazowania Konsumenckiego i Obrazowania Dokumentów jest ważnym krokiem w procesie reorganizacji spółki, pozwalające firmie na skupienie się na rynkach komercyjnych, co znacznie przyspieszy zakończenie procesu Chapter 11. Dodatkowo nadal ograniczamy strukturę kosztów i podnosimy wydajność naszego modelu operacyjnego, tak aby spółka ponownie stała się rentowna”.
„Zmieniamy oblicze Kodaka. Spółka zmienia się - koncentrujemy działalność firmy na usługach dla biznesu, a także poligrafii, gdzie portfolio naszych rozwiązań jest najszersze. To właśnie te obszary działalności stanowią podstawę przyszłości Kodaka i mają długoterminowy potencjał rozwoju na skalę globalną. Jesteśmy przekonani, że zarówno przewaga nad konkurencją w zakresie technologii materiałów i obrazowania, jak i wiedza fachowa związana z obrazowaniem cyfrowym pozwolą nam wykorzystać nasze możliwości i umocnić pozycję lidera na najważniejszych i rosnących rynkach."
Kodak poinformował również, że oprócz wyżej wymienionych biznesów nadal będzie prowadził działalność w zakresie Konsumenckich Drukarek Atramentowych, Kinematografii, Filmów Komercyjnych i Specjalistycznych Chemikaliów. Jest to możliwe dzięki dużemu doświadczeniu, umiejętnościom i bardzo dobrym relacjom z klientami w tych obszarach, co daje możliwości generowania środków pieniężnych.
Biznes Obrazowania Konsumenckiego obejmuje:
- kioski do druku zdjęć w punktach sprzedaży detalicznej – na tym rynku firma Kodak jest liderem – na świecie znajduje się 105 tysięcy kiosków fotograficznych KODAK Picture Kiosks,
- dział fotografii wykorzystującej tradycyjny film i papier fotograficzny, oferujący najwyższej jakości produkty i usługi dla konsumentów, fotografów, punktów detalicznych i profesjonalnych laboratoriów,
- dział rozwiązań dla obrazowania eventów, który zapewnia obsługę stanowisk zdjęć pamiątkowych w parkach rozrywki i innych lokalizacjach.
Biznes Obrazowania Dokumentów zapewnia szerokie, pełne portfolio skanerów, oprogramowania do masowego skanowania dokumentów i usług dla klientów biznesowych.
"Obrazowanie Konsumenckie i Obrazowanie Dokumentów to ważne obszary działalności, w których firma Kodak cieszy się pozycją lidera na rynku dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów i usług.
Zobowiązania względem naszych klientów pozostają naszym priorytetem, dołożymy wszelkich starań aby nasi klienci nadal otrzymywali usługi i produkty wyjątkowo wysokiej jakości - takiej, jakiej zawsze mogli spodziewać się ze strony Kodaka. Dotyczy to zarówno obszarów, które zamierzamy sprzedać, jak i tych pozostających w firmie", stwierdził Antonio Perez.
Kodak zamierza działać tak szybko, jak to tylko możliwe - celem jest sfinalizowanie transakcji w pierwszej połowie 2013 roku. Doradcą Kodaka w zakresie procesu sprzedaży jest firma konsultingowa Lazard.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, trwają również rozmowy na temat potencjalnej sprzedaży portfolio patentowego z zakresu obrazowania cyfrowego. Spółka podkreśla, że nie podjęto jeszcze decyzji o sprzedaży, oraz że Kodak w wyniku konsultacji z wierzycielami może zachować portfel patentowy jako alternatywne źródło zabezpieczenia wierzytelności.
Antonio Perez podsumowując stwierdził, iż "kontynuacja procesu reorganizacji zgodnie z Chapter 11 oznacza, że chcemy podnieść wartość naszej spółki mając na względzie naszych wierzycieli. Stabilny rozwój oraz rentowność to cechy, na które kładziemy nacisk - tak, by spełniać oczekiwania klientów teraz i w przyszłości".
Na podstawie informacji firmy Kodak Polska Sp. z o.o.