Wydruk 3D – absolutnie popisowy efekt!Poprzedni artykuł 

Innowacyjna technologia wydruku 3D to nieograniczony pakiet możliwości. Atrakcyjność wizualna ulotek, biurowych gadżetów, fototapet, a także wszelkich treści marketingowych, gwarantuje stuprocentową satysfakcję i zadowolenie klienta, a w przypadku kampanii reklamowych – ich niepodważalną efektywność. Trójwymiar na kartce papieru sprawia iście piorunujące wrażenie!

W dobie różnokolorowych wydruków, naprawdę niewiele może nas jeszcze zaskoczyć. Jeśli obraz jest wyraźny, kolorystyka bujna oraz intensywna, to tylko ta, która się zmienia, animuje i zaczepia trójwymiarowym efektem, ma szanse szczególnie zwrócić na siebie uwagę.

Siła „efektów specjalnych”
Używając odpowiedniej techniki poligraficznej, możemy uzyskać naprawdę interesujące realizacje. Tworząc trójwymiar, grafika umieszczana jest na kilku warstwach i dzięki temu otrzymuje się oczekiwane wrażenie przestrzeni. Animacja z kolei, pozwala uzyskać nawet do kilkunastu faz ruszającego się obrazu. Tzw. Flip, to obrazy pojawiające się na zmianę, a dzięki zoom-owi, możemy otrzymać efekt przybliżania i oddalania obrazu na przemian.
Forma przekazu wydruku 3D znacznie pobudza zmysł wzroku, przez co oddziałuje na „widzów” bezpośrednio. Wywołuje emocje, rozwija wyobraźnie - zdecydowanie nie pozostaje obojętna i niezauważona, dlatego też z powodzeniem może być wykorzystywana na etapie tworzenia nośników reklamowych. Pomimo że, technologia ta znana jest od lat, dopiero dzięki osiągnięciu pełnej doskonałości staje się powszechnie dostępna i w pełni ukazuje swój potencjał.

Proces tworzenia
Do stworzenia efektów trójwymiarowych, możemy wykorzystać zarówno druk małoformatowy, jak i wielkoformatowy oraz technologie cyfrowe. Materiał używany do druku to tzw. folia soczewkowa 75 LPI lub 100 LPI (ilość soczewek na 1 cal), na której wierzchu znajduje się siatka pionowych lub poziomych soczewek, które to właśnie odgrywają bardzo istotną rolę. Z stricte technicznego punktu widzenia, proces wydruku jest dosyć skomplikowany.
R E K L A M A
- Przede wszystkim, myśląc o druku 3D musimy brać pod uwagę specjalne drukarki – analogicznie nazwane po prostu drukarkami 3D. Inne, nie mają opcji uzyskania interesującego nas trójwymiaru. Drukowanie rozpoczyna się, kiedy drukarka rozprowadzi cienką warstwę proszku. Następnie, głowica atramentowa w odpowiednie miejsca dostarcza środek zlepiający. Zanim otrzymamy efekt końcowy, następuje jeszcze ostatni mechanizm - tłok obniża się o grubość warstwy – po czym cały proces powtarza się. Gdy drukowanie dobiega końca, obiekt wydruku jest otoczony i wypełniony proszkiem, a zaraz po jego usunięciu, uzyskujemy gotowy przedmiot – tłumaczy Dariusz Hartmann, właściciel sklepu internetowego E-atramenty.pl.

Drukowanie przedmiotów 3D
Co ciekawe, technologia 3D rozwija się na tyle intensywnie, że obecnie umożliwia „wydruk” w pełni trójwymiarowych, namacalnych przedmiotów (a nie tylko takich, opierających się na efekcie 3D). Wydrukowany model, może być użyty w różnym kontekście, może też przybierać różnorakie kształty, m.in. figurek zwierząt, bajkowych postaci, protez dentystycznych, a nawet pełnowymiarowego roweru czy stroju kąpielowego.
Obecnie druk 3D ma swoje zastosowanie praktyczne w wielu dziedzinach naszego życia. Wykorzystuje się go do tworzenia kart rabatowych, zakładek książkowych, okładek, linijek, gadżetów szkolnych czy biurowych itp. Nowe standardy jakości druku i coraz bardziej przystępne ceny sprawiają, że trójwymiarowe wydruki stają się coraz bardziej „widoczne”.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności