12 września 2012 r. firma MASTERPRESS S.A. zainaugurowała działalność swojego nowego oddziału - pierwszego zakładu działającego w białostockiej podstrefie Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ceremonii poświęcenia inwestycji dokonał biskup drohiczyński Antoni Dydycz, zaś symbolicznego otwarcia - Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku, Robert Paweł Żyliński, prezes zarządu SSSE oraz zarząd MASTERPRESS S.A. Świadkami tego ważnego dla miasta i regionu wydarzenia byli również reprezentanci samorządu lokalnego, białostockiego środowiska naukowego i biznesowego, partnerzy handlowi i pracownicy MASTERPRESS.
»Otwarcie zakładu MASTERPRESS S.A. jest faktycznym rozpoczęciem działalności białostockiej podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
»Nakłady na uruchomienie inwestycji w wysokości ponad 25 mln zł zostały poniesione ze środków własnych przedsiębiorstwa.
»Powierzchnia zakładu – 15. tys. m
2.
»Zakład docelowo zatrudniał będzie ponad 200 osób.
MASTERPRESS działa na rynku od 1996 roku, kiedy to rozpoczyna działalność zakład w Olsztynie specjalizujący się w produkcji opakowań kartonowych wykonanych z tektury litej w technologii offsetowej.
W kolejnym roku MASTERPRESS otwiera drugi zakład produkcyjny - w Białymstoku, wyposażony w urządzenia do druku fleksograficznego, dzięki czemu firma rozszerza ofertę produktów, w skład których wchodzą etykiety samoprzylepne, owijki i banderole oraz druki na foliach i laminatach.
Przełomowym dla MASTERPRESS jest rok 2003 - w białostockim zakładzie rusza wtedy linia do produkcji etykiet termokurczliwych (shrink sleeve) z zadrukiem flexo UV, co daje początek rozwojowi nowego segmentu branży opakowań w Polsce. Zastosowanie flekso UV do zadruku etykiet shrink sleeve, w porównaniu z wykorzystywaną dotychczas rotograwiurą okazuje się rozwiązaniem oferującym równie wysoką jakość, a przy tym znacznie efektywniejszym kosztowo. MASTERPRESS nieustannie udoskonala proces produkcji i wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązania. Obecne możliwości technologiczne przedsiębiorstwa pozwalają na zadruk materiałów w 11 kolorach, z wykorzystaniem lakierów strukturalnych, tuszów fluorescencyjnych i uszlachetnień, takich jak złocenia i srebrzenia.
MASTERPRESS, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, wdrożył usługę druku cyfrowego na foliach, w tym również na foliach termokurczliwych. Ta nowoczesna technologia umożliwia
m.in. produkcję bardzo krótkich serii etykiet. Ostatnią inwestycją był zakup aplikatora oraz tuneli elektrycznych i parowych, dzięki czemu MASTERPRESS rozszerzył wachlarz oferowanych usług o aplikowanie etykiet termokurczliwych na pojemnikach wykorzystywanych w działaniach marketingowych jako opakowania jednostkowe lub multipacki.
Firma jest dzisiaj jednym z największych producentów etykiet termokurczliwych w naszym kraju, a wśród jej klientów znajdują się największe koncerny branży FMCG, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
Wieloletnia obecność MASTERPRESS na rynku stawia firmę w gronie najbardziej doświadczonych producentów tej branży w Europie. Firma jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, wśród których wymienić należy złoty medal targów TAROPAK 2006 przyznany za etykietę jogurtów Bakoma Twist. Jury poznańskich targów nagrodziło innowacyjne rozwiązanie polegające na umieszczeniu na odwrocie folii indywidualnego kodu promocyjnego dla każdej butelki.
Przedsiębiorstwo szczyci się również wieloma tytułami i certyfikatami branżowymi,
m.in. tytułem „Solidnej Firmy” czy certyfikatem „Jakości Roku”. Jest też dziewięciokrotnym zdobywcą tytułu „Gazele Biznesu” w rankingu publikowanym przez Puls Biznesu. Produkcja w MASTERPRESS prowadzona jest w oparciu o procedury utrzymania jakości wg norm serii ISO 9001, który to certyfikat firma posiada już od 2001 roku. Obecnie wdrażany jest system ISO 22000.
W swojej działalności MASTERPRESS S.A. realizuje strategię zrównoważonego rozwoju opartą na innowacyjności i racjonalnym zarządzaniu. W myśl tej filozofii działanie przedsiębiorstwa nastawione jest na ciągłe usprawnianie procesów produkcyjnych w celu osiągnięcia możliwie najmniejszych strat na materiałach i czasie, przy zachowaniu najwyższej jakości produktów. Kolejnym etapem na drodze rozwoju stało się uruchomienie w lipcu 2012 r. nowego zakładu o powierzchni ok. 15.000 m
2 na obszarze podstrefy białostockiej Specjalnej Suwalskiej Strefy Ekonomicznej. Nakłady poniesione na jego budowę wyniosły ponad 25 mln zł. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane, przyjazne środowisku naturalnemu rozwiązania technologiczne, umożliwiające maksymalne wykorzystanie i odzyskiwanie energii, zarówno tej pochodzącej z maszyn produkcyjnych, jak i naturalnej, pochodzącej z ziemi. Do utrzymania optymalnej temperatury, tak latem, jak i zimą, użyto pomp ciepła. Budynek wyposażono również w inteligentne rozwiązania w zakresie technologii informatycznych, ogrzewania i wentylacji oraz systemów bezpieczeństwa.
MASTERPRESS S.A. nie byłby z pewnością tak nowoczesnym przedsiębiorstwem, gdyby nie konsekwentnie realizowany przez wszystkie lata działalności program inwestycyjny. Firma rokrocznie inwestowała miliony w nowy majątek produkcyjny. W ostatnich latach Spółka pozyskała dofinansowanie w ramach unijnego programu 4.4 Innowacyjna Gospodarka. Podpisana w tym zakresie umowa przewiduje poniesienie ok. 43 mln zł kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych przeznaczonych na nowoczesny majątek produkcyjny, z czego 60% zostanie pokryte ze środków unijnych.
Oczekuje się, że uruchomienie produkcji w nowym zakładzie, po zrealizowaniu inwestycji związanych z zakupem nowych maszyn, przyniesie ponad 50-procentowy przyrost mocy produkcyjnych przedsiębiorstwa i stworzy podstawy do dalszego dynamicznego rozwoju w przyszłości. Nowy białostocki zakład docelowo zatrudniać będzie ponad 200 osób.
Na podstawie informacji firmy MASTERPRESS S.A.