Stora Enso na targach World Publishing Expo 2012Poprzedni artykuł 

Koncern Stora Enso znalazł się wśród ponad 250 wystawców World Publishing Expo 2012 we Frankfurcie – najważniejszej na rynku europejskim imprezie dla drukarń i wydawnictw prasowych. Targi tradycyjnie już były miejscem spotkań przedstawicieli Stora Enso z klientami, także z Polski. Firma promowała podczas tej imprezy przede wszystkim tegoroczną premierę w swojej ofercie – niepowlekany, maszynowo wykańczany papier FlyoPress+, przeznaczony do drukowania ulotek reklamowych i dodatków w technikach heatsetowej i rotograwiurowej.

FlyoPress+ to produkowany w niemieckich zakładach Sachsen nowy członek Press Selection – stale rozbudowywanej serii podłoży Stora Enso, dedykowanych na szeroko rozumiany rynek prasowy. FlyoPress+ jest w 100% wytwarzany z włókien odnawialnych i może być w całości poddawany recyklingowi. Cechuje go wysoki połysk, duża gładkość i żywotność odwzorowywanych w druku kolorów, uzyskiwana dzięki właściwej przyczepności farby. Jest on dostępny w gramaturach 40, 45 i 48.8g/m2.
Obecna na targach Izabela Kuklińska-Kowalska, dyrektor sprzedaży papierów gazetowych i książkowych Stora Enso Polska, mówi: „Nasz nowy papier kierujemy zarówno do wydawców gazetowych, jak też do drukarń, które – poza typową produkcją prasową – realizują też zlecenia o charakterze półakcydensowym: gazetki reklamowe, ulotki, broszury. FlyoPress+ pozycjonujemy między papierami SC a papierami gazetowymi. Mamy nadzieję, że zainteresuje on także polskie zakłady poligraficzne, wyposażone w maszyny heatsetowe i wklęsłodrukowe”.

Targi World Publishing Expo były dla firmy Stora Enso okazją do rozmów i dyskusji z klientami z całego świata. Izabela Kuklińska-Kowalska kontynuuje: „Sytuacja rynkowa wymaga tego typu spotkań, dlatego obecność we Frankfurcie była dla nas naturalna. Niesprzyjająca koniunktura i warunki ekonomiczne w skali globalnej wymuszają określone działania także na producentach podłoży drukowych i Stora Enso nie jest tu wyjątkiem. Ogłoszone niedawno przez nasz zarząd kolejne etapy restrukturyzacji obejmą także jednostkę biznesową Printing & Reading i nie pozostaną bez wpływu na naszą działalność w segmencie gazetowym. Co więcej, zmiany na rynku prasowym, wiążące się m.in. z redukcją istniejących mocy produkcyjnych, wymuszają określone ruchy w prowadzonej przez nas polityce cenowej. World Publishing Expo to znakomite miejsce, by o tym dyskutować i szukać najlepszych rozwiązań, zwłaszcza że do dyspozycji naszych klientów były też osoby ze skandynawskiej centrali koncernu.”

Realizacja kolejnych etapów procesu restrukturyzacji oraz wprowadzanie do oferty nowych produktów, przede wszystkim opartych na surowcach odnawialnych, to część wdrażanego przez Stora Enso projektu „Rethink” (który był po raz kolejny motywem przewodnim stoiska targowego). Zakłada on m.in. ciągłe usprawnianie działalności wszystkich jednostek biznesowych wchodzących w skład grupy. Kilkanaście dni temu kierownictwo koncernu poinformowało, że kolejne jego etapy mają przynieść firmie oszczędności rzędu 36 mln euro rocznie. W ramach restrukturyzacji planowane jest m.in. zakończenie produkcji na jednej z maszyn papierniczych pracujących w zakładach w szwedzkim Hylte. Wchodzą one w skład jednostki Printing & Reading, wytwarzając 180 tys. ton papieru gazetowego rocznie.
„Są to niezbędne działania naprawcze, pozwalające na zabezpieczenie przyszłości naszej i naszych klientów – podkreśla Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska. – Mamy nadzieję, że spotkają się one ze zrozumieniem naszych partnerów biznesowych i pozwolą na dalsze wprowadzanie na rynek innowacyjnych i przyszłościowych podłoży drukowych, takich jak chociażby promowany na World Publishing Expo 2012 papier FlyoPress+”.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności