Sto­ra En­so na tar­gach World Pu­bli­shing Expo 2012Poprzedni artykuł 

Kon­cern Sto­ra En­so zna­la­zł się wśród po­nad 250 wy­staw­ców World Pu­bli­shing Expo 2012 we Frank­fur­cie – naj­wa­żniej­szej na ryn­ku eu­ro­pej­skim im­pre­zie dla dru­ka­rń i wy­daw­nictw pra­so­wych. Tar­gi tra­dy­cyj­nie już by­ły miej­scem spo­tkań przed­sta­wi­cie­li Sto­ra En­so z klien­ta­mi, ta­kże z Pol­ski. Fir­ma pro­mo­wa­ła pod­czas tej im­pre­zy przede wszyst­kim te­go­rocz­ną pre­mie­rę w swo­jej ofer­cie – nie­po­wle­ka­ny, ma­szy­no­wo wy­ka­ńcza­ny pa­pier FlyoPres­s+, prze­zna­czo­ny do dru­ko­wa­nia ulo­tek re­kla­mo­wych i do­dat­ków w tech­ni­kach he­at­se­to­wej i ro­to­gra­wiu­ro­wej.

FlyoPress+ to pro­du­ko­wa­ny w nie­miec­kich za­kła­dach Sach­sen no­wy czło­nek Press Se­lec­tion – sta­le roz­bu­do­wy­wa­nej se­rii podło­ży Sto­ra En­so, de­dy­ko­wa­nych na sze­ro­ko ro­zu­mia­ny ry­nek pra­so­wy. FlyoPres­s+ jest w 100% wy­twa­rza­ny z włókien od­na­wial­nych i mo­że być w ca­ło­ści pod­da­wa­ny re­cy­klin­go­wi. Ce­chu­je go wy­so­ki po­łysk, du­ża gład­ko­ść i ży­wot­no­ść od­wzo­ro­wy­wa­nych w dru­ku ko­lo­rów, uzy­ski­wa­na dzi­ęki wła­ści­wej przy­czep­no­ści far­by. Jest on do­stęp­ny w gra­ma­tu­rach 40, 45 i 48.8g/m2.
Obec­na na tar­gach Iza­be­la Ku­kli­ńska­-Ko­wal­ska, dy­rek­tor sprze­da­ży pa­pie­rów ga­ze­to­wych i ksi­ążko­wych Sto­ra En­so Pol­ska, mówi: „Nasz no­wy pa­pier kie­ru­je­my za­rów­no do wy­daw­ców ga­ze­to­wych, jak też do dru­ka­rń, które – po­za ty­po­wą pro­duk­cją pra­so­wą – re­ali­zu­ją też zle­ce­nia o cha­rak­te­rze półak­cy­den­so­wym: ga­zet­ki re­kla­mo­we, ulot­ki, bro­szu­ry. FlyoPres­s+ po­zy­cjo­nu­je­my mi­ędzy pa­pierami SC a pa­pierami ga­ze­to­wy­mi. Ma­my na­dzie­ję, że za­in­te­re­su­je on ta­kże pol­skie za­kła­dy po­li­gra­ficz­ne, wy­po­sa­żo­ne w ma­szy­ny he­at­se­to­we i wklęsło­dru­ko­we”.

Tar­gi World Pu­bli­shing Expo by­ły dla fir­my Sto­ra En­so oka­zją do roz­mów i dys­ku­sji z klien­ta­mi z ca­łe­go świa­ta. Iza­be­la Ku­kli­ńska­-Ko­wal­ska kon­ty­nu­uje: „Sy­tu­acja ryn­ko­wa wy­ma­ga te­go ty­pu spo­tkań, dlate­go obec­no­ść we Frank­fur­cie by­ła dla nas na­tu­ral­na. Nie­sprzy­ja­jąca ko­niunk­tu­ra i wa­run­ki eko­no­micz­ne w ska­li glo­bal­nej wy­mu­sza­ją okre­ślo­ne dzia­ła­nia ta­kże na pro­du­cen­tach podło­ży dru­ko­wych i Sto­ra En­so nie jest tu wy­jąt­kiem. Ogło­szo­ne nie­daw­no przez nasz za­rząd ko­lej­ne eta­py re­struk­tu­ry­za­cji obej­mą ta­kże jed­nost­kę bi­zne­so­wą Prin­ting & Re­ading i nie po­zo­sta­ną bez wpły­wu na na­szą dzia­łal­no­ść w seg­men­cie ga­ze­to­wym. Co wi­ęcej, zmia­ny na ryn­ku pra­so­wym, wi­ążące się m.in. z re­duk­cją ist­nie­jących mo­cy pro­duk­cyj­nych, wy­mu­sza­ją okre­ślo­ne ru­chy w pro­wa­dzo­nej przez nas po­li­ty­ce ce­no­wej. World Pu­bli­shing Expo to zna­ko­mi­te miej­sce, by o tym dys­ku­to­wać i szu­kać naj­lep­szych roz­wi­ązań, zwłasz­cza że do dys­po­zy­cji na­szych klien­tów by­ły też oso­by ze skan­dy­naw­skiej cen­tra­li kon­cer­nu.”

Re­ali­za­cja ko­lej­nych eta­pów pro­ce­su re­struk­tu­ry­za­cji oraz wpro­wa­dza­nie do ofer­ty no­wych pro­duk­tów, przede wszyst­kim opar­tych na su­row­cach od­na­wial­nych, to część wdra­ża­ne­go przez Sto­ra En­so pro­jek­tu „Re­thin­k” (który był po raz ko­lej­ny mo­ty­wem prze­wod­nim sto­iska tar­go­we­go). Za­kła­da on m.in. ci­ągłe uspraw­nia­nie dzia­łal­no­ści wszyst­kich jed­no­stek bi­zne­so­wych wcho­dzących w skład gru­py. Kil­ka­na­ście dni te­mu kie­row­nic­two kon­cer­nu po­in­for­mo­wa­ło, że ko­lej­ne je­go eta­py ma­ją przy­nie­ść fir­mie oszczęd­no­ści rzędu 36 mln eu­ro rocz­nie. W ra­mach re­struk­tu­ry­za­cji pla­no­wa­ne jest m.in. za­ko­ńcze­nie pro­duk­cji na jed­nej z ma­szyn pa­pier­ni­czych pra­cu­jących w za­kła­dach w szwedz­kim Hyl­te. Wcho­dzą one w skład jed­nost­ki Prin­ting & Re­ading, wy­twa­rza­jąc 180 tys. ton pa­pie­ru ga­ze­to­we­go rocz­nie.
„Są to nie­zbęd­ne dzia­ła­nia na­praw­cze, po­zwa­la­jące na za­bez­pie­cze­nie przy­szło­ści na­szej i na­szych klien­tów – pod­kre­śla Piotr Ku­zeb­ski, dy­rek­tor za­rządza­jący Sto­ra En­so Pol­ska. – Ma­my na­dzie­ję, że spo­tka­ją się one ze zro­zu­mie­niem na­szych part­ne­rów bi­zne­so­wych i po­zwo­lą na dal­sze wpro­wa­dza­nie na ry­nek in­no­wa­cyj­nych i przy­szło­ściowych podło­ży dru­ko­wych, ta­kich jak cho­cia­żby pro­mo­wa­ny na World Pu­bli­shing Expo 2012 pa­pier FlyoPres­s+”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści