Sektor edukacyjny najbardziej korzystnie ocenia wpływ zmian technologicznychPoprzedni artykuł 

Liderzy z sektora edukacyjnego korzystniej oceniają wpływ technologii w porównaniu z liderami sektora finansowego, opieki zdrowotnej oraz sektora publicznego. 90 proc. liderów z sektora edukacyjnego, co stanowi najwyższy odsetek wśród respondentów, uważa, że dzięki technologii wykazują się w pracy większą pomysłowością i kreatywnością, a 80 proc. z nich twierdzi, że technologia poprawiła ich wydajność.  Wnioski te pochodzą z badania „Ludzie i urządzenia” (Humans & Machines), przeprowadzonego przez Economist Intelligence Unit, sponsorowanego przez Ricoh Europe. Jego celem była analiza oddziaływania technologii na ludzką kreatywność i intuicję.

Większość (71 proc.) liderów z sektora edukacyjnego uważa, że technologia pomogła im w podjęciu dobrych decyzji. Ponadto, 72 proc. respondentów, najwięcej ze wszystkich przebadanych sektorów, uważa, że współdziałanie technologii oraz pracowników sektora przyniesie całej gospodarce znaczne korzyści. 

Największym wyzwaniem dla sektora edukacyjnego jest fakt, że technologia ewoluuje szybciej niż procesy i sposoby jej wykorzystania - tak twierdzi ponad połowa ankietowanych (52 proc.). Prawie 9 na 10 respondentów z tego sektora (88 proc.) zgadza się, że interakcje pomiędzy ludźmi a technologią dodadzą wartości tylko wtedy, gdy ludzie wykażą bardziej kreatywne podejście wobec procesów, które mają łączyć ich z technologią. 

„Pozytywne podejście liderów z sektora edukacyjnego jest budujące, gdyż oznacza to, że sektor skupia się na zmianach na przyszłość” – mówi Carsten Bruhn, wiceprezes w Ricoh Europe. „Tempo zmian jest szybkie, a technologia i studenci dodatkowo je przyspieszają. To sprawia, że należy zrobić przegląd metod pracy i dostosować je do dzisiejszych warunków. Bardziej wydajne i innowacyjne procesy są istotne zarówno w zachęcaniu potencjalnych studentów do skorzystania z oferty uczelni, jak i w rekrutacji.” 

Korzyści dla tych, którzy są w stanie podążać  za tempem zmian technologicznych są duże. Na przykład, szkolnictwo wyższe może korzystać z wielkich zbiorów danych („big data”) i analiz w celu ulepszenia procesów i zwiększenia konkurencyjności. Poprzez adaptację cyfrowych procesów aplikacyjnych i analizy danych, uniwersytety mają dostęp do spersonalizowanych informacji na temat studiów i zainteresowań poszczególnych osób. Pomoże to również w zmniejszeniu ogólnych wydatków marketingowych i kosztów produkcji, gdyż produkcja na żądanie zmniejszy ilość gromadzonych informacji i koszty ich przechowywania.

R E K L A M A
Efektywność może być również zwiększona poprzez zarządzanie wszystkimi danymi i przetwarzanie w chmurze. Takie zoptymalizowane procesy pozwolą instytucjom edukacyjnym na szybszą adaptację do zmian technologicznych. Zwiększona efektywność pomoże również instytucjom ubiegającym się o finansowanie z Komisji Europejskiej, która rekomenduje zwiększenie inwestycji o dodatkowe 150 mln euro rocznie na poziomie Europy. Nawiązując do rekomendacji Komisji Europejskiej, w celu uzyskania finansowania uniwersytety powinny przede wszystkim upewnić się, że istniejące zasoby są wykorzystywane w sposób efektywny.

Potrzeba pozostania efektywnym i konkurencyjnym jest również kluczowa, gdyż popularność otwartych kursów online’owych wzrasta. Ten model oferuje kuszącą wizję demokratycznej edukacji, sprawiając, że szkolnictwo staje się dostępne dla milionów ludzi, którzy być może nigdy nie mieliby możliwości uczęszczania na uniwersytet.

Jednakże, respondenci wierzą,  że interakcje z prawdziwym człowiekiem pozostaną niezbędne w sektorze edukacyjnym w przyszłości. Na pytanie w jakich przypadkach intuicja ludzka jest kluczowa, najbardziej popularną odpowiedzią było nauczanie samo w sobie (34 proc.), a tuż za nią znajdowało się opracowywanie nowych materiałów służących do nauczania (27 proc.). Oznacza to, że rola nauczycieli oraz ich wpływ na zdobywanie wiedzy przez studentów nadal pozostaną bardzo istotne. 

Bruhn podsumowuje: “Respondenci badania wykorzystują korzyści, jakie może przynieść technologia systemowi edukacyjnemu w przyszłości. Jednakże, przyspieszenie tempa zmian i transformacja tradycyjnych sposobów pracy są niezbędne do dalszego wzrostu gospodarki opartej na wiedzy oraz spełniania potrzeb i wymagań nowej generacji.”

###

Raport można pobrać  tutaj:  http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/humans-and-machines/

Na podstawie informacji firmy Ricoh Europe

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności