Fir­ma ASPI z Be­łcha­to­wa ko­lej­nym pol­skim użyt­kow­ni­kiem plo­te­ra Ag­fa Ana­pur­na M2050Poprzedni artykuł 

Przy ploterze Agfa Anapurna M2050 stoją od lewej: Jacek Dorenda (Vademecum-Bis), Joanna Łachacz (ASPI) i Przemysław Arabski (Agfa Graphics).
Przy plo­te­rze Ag­fa Ana­pur­na M2050 sto­ją od le­wej: Ja­cek Do­ren­da (Va­de­me­cu­m-Bis), Jo­an­na Ła­chacz (ASPI) i Prze­my­sław Arab­ski (Ag­fa Gra­phics).
Ba­zu­jący na tech­no­lo­gii in­kjet UV plo­ter Ana­pur­na M2050 był  w ubie­głym ro­ku naj­chęt­niej ku­po­wa­nym w Pol­sce urządze­niem wiel­ko­for­ma­to­wym z port­fo­lio fir­my Ag­fa Gra­phics. Ta­kże w tym ro­ku sys­tem ten znaj­du­je co­raz wi­ęcej ro­dzi­mych od­bior­ców, którzy do­ce­nia­ją ofe­ro­wa­ną przez nie­go wy­so­ką ja­ko­ść, wy­daj­no­ść i wszech­stron­no­ść. W ostat­nim cza­sie na roz­sze­rze­nie swo­je­go par­ku ma­szy­no­we­go o to za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nie zde­cy­do­wa­ła się fir­ma ASPI z Be­łcha­to­wa. In­sta­la­cja zo­sta­ła prze­pro­wa­dzo­na dzi­ęki ści­słej współpra­cy Ag­fa Gra­phics i jej lo­kal­ne­go au­to­ry­zo­wa­ne­go de­ale­ra – fir­my Va­de­me­cu­m-Bis z Ło­dzi. 

Po­cząt­ki fir­my ASPI, będącej wła­sno­ścią ma­łże­ństwa – Jo­an­ny i Pio­tra Ła­chacz – si­ęga­ją 1995 ro­ku. By­ła ona wó­wczas agen­cją usług biu­ro­wych, ofe­ru­jąc m.in. prze­pi­sy­wa­nie i re­da­go­wa­nie tek­stów oraz usłu­gi z za­kre­su tzw. ma­łej po­li­gra­fii – ko­pio­wa­nie, la­mi­no­wa­nie do­ku­men­tów itd. Kil­ka lat później fir­ma za­częła iść w kie­run­ku sze­ro­ko ro­zu­mia­nej re­kla­my, naj­pierw ob­słu­gu­jąc za­mówie­nia i zle­ca­jąc wy­ko­naw­stwo przed­si­ębior­stwom ze­wnętrz­nym, później zaś – re­ali­zu­jąc je we wła­snym za­kre­sie. Jej ofer­ta obej­mo­wa­ła kom­plek­so­wą ob­słu­gę – od pro­jek­tu, po­przez wy­ko­na­nie, na apli­ka­cji sko­ńczyw­szy. To wy­mu­si­ło na wła­ści­cie­lach in­we­sty­cję w różne urządze­nia, za­rów­no dru­ku­jące (tu do­mi­no­wa­ły plo­te­ry sol­wen­to­we do za­dru­ko­wy­wa­nia me­di­ów ela­stycz­nych) jak i uzu­pe­łnia­jące, ta­kie jak plo­ter tnący. 
Dziś – jak przy­zna­ją sa­mi wła­ści­cie­le – ASPI (która po­za usłu­ga­mi po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wy­mi zaj­mu­je się też m.in. sprze­da­żą two­rzyw sztucz­nych) po­sia­da naj­wi­ęk­szy w Be­łcha­to­wie i oko­li­cach po­ten­cjał w za­kre­sie dru­ko­wa­nia w wiel­kim for­ma­cie. Du­ży w tym udział ma­ją nie­daw­ne in­we­sty­cje zre­ali­zo­wa­ne przez fir­mę przy wspar­ciu środ­ków unij­nych. Naj­wa­żniej­szą z nich był za­kup wiel­ko­for­ma­to­we­go plo­te­ra Ag­fa Ana­pur­na M2050, pierw­sze­go w hi­sto­rii fir­my ASPI sys­te­mu dru­ku­jące­go w try­bie pła­skim, umo­żli­wia­jące­go bez­po­śred­nie za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów sztyw­nych. Mówi Jo­an­na Ła­chacz: „Tech­no­lo­gii in­kjet UV przy­gląda­li­śmy się już od dłu­ższe­go cza­su, ale in­we­sty­cja w no­wy plo­ter sta­ła się mo­żli­wa do­pie­ro dzi­ęki wspar­ciu z fun­du­szy unij­nych. Pierw­sze in­for­ma­cje na te­mat plo­te­ra Ana­pur­na M2050 uzy­ska­li­śmy ze stro­ny przed­sta­wi­cie­li fir­my Va­de­me­cu­m-Bis, na­stęp­nie z pre­zen­ta­cją za­wi­tał do nas pan Prze­my­sław Arab­ski z Ag­fa Gra­phics. Po prze­pro­wa­dze­niu te­stów urządze­nia i po­rów­na­niu z kon­ku­ren­cyj­ną ofer­tą oka­za­ło się, że Ag­fa Gra­phics mo­że nam za­pro­po­no­wać atrak­cyj­ne ce­no­wo i naj­lep­sze pod względem stric­te tech­no­lo­gicz­nym roz­wi­ąza­nie”. 
„Dba­ło­ść i za­an­ga­żo­wa­nie ze stro­ny opie­ku­na han­dlo­we­go Ag­fa Gra­phics by­ła jed­nym z istot­nych ar­gu­men­tów przy po­dej­mo­wa­niu fi­nal­nej de­cy­zji – po­twier­dza Piotr Ła­chacz. – Jed­nak klu­czo­we by­ły pa­ra­me­try sa­mej ma­szy­ny. Tu naj­wi­ęk­sze wra­że­nie wy­wa­rła na nas wy­so­ka ja­ko­ść wy­dru­ków, co jest szcze­gól­nie wa­żne przy ma­te­ria­łach de­ko­ra­cyj­nych, który­mi je­ste­śmy bar­dzo za­in­te­re­so­wa­ni. Du­żą prze­wa­gą sys­te­mu Ana­pur­na M2050 nad kon­ku­ren­cją jest też ob­szar po­la ro­bo­cze­go, umo­żli­wia­jący za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów o for­ma­cie prze­kra­cza­jącym 6 m2”. 
 
Plo­ter Ana­pur­na M2050, do­star­czo­ny do fir­my ASPI pod ko­niec kwiet­nia, umo­żli­wia za­dru­ko­wy­wa­nie ca­łe­go spek­trum podło­ży sztyw­nych o gru­bo­ści mak­sy­mal­nej 4,5 cm i for­ma­cie 2,07 x 3 m oraz gi­ęt­kich o sze­ro­ko­ści do 2,07 m. Urządze­nie pra­cu­je z roz­dziel­czo­ścią mak­sy­mal­ną 1440 dpi i dru­ku­je w try­bie 6-ko­lo­ro­wym (CMYKLcLm), ofe­ru­jąc do­dat­ko­wo bia­ły ko­lor, wy­ko­rzy­sty­wa­ny ja­ko pod­kła­do­wy (np. przy sys­te­mach podświe­tleń) czy kry­jący. Mak­sy­mal­na pręd­ko­ść urządze­nia (53 m2/h) po­zwo­li­ła fir­mie ASPI w zde­cy­do­wa­ny spo­sób skrócić czas re­ali­za­cji wie­lu zle­ceń, wcze­śniej wy­ko­ny­wa­nych w plo­te­rze sol­wen­to­wym, a na­stęp­nie apli­ko­wa­nych na fi­nal­ne, sztyw­ne podło­że. Mówi Jo­an­na Ła­chacz: „Przy­kła­do­wą pra­cę, na re­ali­za­cję której wcze­śniej – bio­rąc pod uwa­gę wszyst­kie eta­py pro­duk­cji – po­trze­bo­wa­li­śmy po­nad go­dzi­nę, obec­nie je­ste­śmy w sta­nie wy­ko­nać w ci­ągu kil­ku­na­stu mi­nut. Co wi­ęcej, ca­ły pro­ces jest mniej skom­pli­ko­wa­ny i na­ra­żo­ny na po­pe­łnie­nie błędu. Mo­żna wi­ęc po­wie­dzieć o ol­brzy­mim sko­ku tech­no­lo­gicz­nym do przo­du, co już do­ce­nia­ją na­si klien­ci”. 
Wśród nich znaj­du­ją się bez­po­śred­ni od­bior­cy – w tym naj­wi­ęk­sze przed­si­ębior­stwa i in­sty­tu­cje pu­blicz­ne z Be­łcha­to­wa i oko­lic – oraz agen­cje re­kla­mo­we. Sze­fo­stwo fir­my ASPI ma na­dzie­ję na zwi­ęk­sze­nie współpra­cy z ty­mi ostat­ni­mi, wła­śnie za spra­wą po­sia­da­nia w swo­im par­ku ma­szy­no­wym plo­te­ra Ana­pur­na M2050. „Je­go mo­żli­wo­ści, ta­kże za spra­wą opcjo­nal­ne­go try­bu „z ro­li na ro­lę” są bar­dzo sze­ro­kie – mówi Piotr Ła­chacz. – Na­sta­wia­my się na za­dru­ko­wy­wa­nie w nim różne­go ro­dza­ju podło­ży, ta­kich jak PCV, plek­si, szkło, di­bond, ma­my za so­bą pierw­sze próby z płyt­ka­mi ce­ra­micz­ny­mi. Ch­ce­my wy­ko­ny­wać w nim za­rów­no ty­po­we, jak i bar­dzo nie­stan­dar­do­we zle­ce­nia. Te ostat­nie mo­gą być in­te­re­su­jące z jed­nej stro­ny dla agen­cji re­kla­mo­wej, chcącej za­in­te­re­so­wać klien­ta no­wy­mi opcja­mi, z dru­giej zaś – dla oso­by in­dy­wi­du­al­nej, która ocze­ku­je per­so­na­li­zo­wa­ne­go, zgod­ne­go z jej ocze­ki­wa­nia­mi na­dru­ku na przy­kład na pły­cie me­blo­wej czy de­ko­rze ła­zien­ko­wym. Tu do­kład­no­ść od­wzo­ro­wa­nia de­ta­li oraz mo­żli­wo­ść po­sia­da­nia uni­kal­ne­go, wła­sne­go wy­dru­ku jest klu­czo­wym kry­te­rium, bar­dzo ce­nio­nym przez od­bior­cę”. 
 
Wła­ści­cie­le ASPI przy­zna­ją, że już pierw­sze roz­mo­wy i pre­zen­ta­cje, za­rów­no z do­tych­cza­so­wy­mi, jak też z po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi, wska­zu­ją na du­że za­in­te­re­so­wa­nie mo­żli­wo­ścia­mi plo­te­ra Ana­pur­na M2050. „Ma­szy­na ro­bi wra­że­nie i da­je nam du­żą prze­wa­gę ryn­ko­wą – po­twier­dza Jo­an­na Ła­chacz. – Ma­my na­dzie­ję, że po­zy­ska­my na nią wie­lu no­wych klien­tów, m.in. dzi­ęki za­trud­nie­niu no­we­go han­dlow­ca oraz za po­śred­nic­twem skle­pu in­ter­ne­to­we­go, który wła­śnie uru­cha­mia­my. Wy­dru­ki na me­diach sztyw­nych, re­ali­zo­wa­ne w tech­no­lo­gii UV, znaj­dą w nim dla sie­bie osob­ne, de­dy­ko­wa­ne miej­sce i ma­my na­dzie­ję, że ka­te­go­ria ta będzie wkrót­ce jed­ną z naj­bar­dziej po­pu­lar­nych części na­sze­go asor­ty­men­tu”. 
Za bie­żącą opie­kę i do­sta­wę me­di­ów wy­ko­rzy­sty­wa­nych przy eks­plo­ata­cji sys­te­mu Ana­pur­na M2050 w ASPI od­po­wie­dzial­na jest fir­ma Va­de­me­cu­m-Bis z Ło­dzi. Mówi Ja­cek Do­ren­da, wła­ści­ciel: „Cie­szy­my się z ko­lej­nej in­sta­la­cji urządze­nia z ro­dzi­ny Ana­pur­na M2050 w ob­słu­gi­wa­nym przez nas re­gio­nie. Ry­nek in­kje­to­wy to co­raz wa­żniej­szy ob­szar na­sze­go bi­zne­su, głów­nie za spra­wą ści­słej współpra­cy z Ag­fa Gra­phics. Fir­mie ASPI ży­czy­my wie­lu lat owoc­ne­go użyt­ko­wa­nia ma­szy­ny Ana­pur­na M2050, ze swej stro­ny gwa­ran­tu­jąc rze­tel­ną ob­słu­gę w za­kre­sie do­sta­wy ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych i bie­żące­go wspar­cia”.

Prze­my­sław Arab­ski, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa Gra­phics, do­da­je: „In­sta­la­cja w fir­mie ASPI po­twier­dza sta­le ro­snące za­ufa­nie do mar­ki Ag­fa Gra­phics i urządzeń z ro­dzi­ny Ana­pur­na. Kie­dy pierw­szy raz od­wie­dzi­łem pa­ństwa Ła­chacz, oka­za­ło się, że za­kup ma­szy­ny ma być częścio­wo sfi­nan­so­wa­ny przy wspar­ciu do­ta­cji z Unii Eu­ro­pej­skiej oraz że wy­bór pa­dł już na in­ną, kon­ku­ren­cyj­ną ma­szy­nę dru­ku­jącą w tech­no­lo­gii UV. Tym bar­dziej cie­szy fakt, ze po kil­ku ko­lej­nych spo­tka­niach i te­stach tech­no­lo­gicz­nych wła­ści­cie­le fir­my ASPI na ty­le za­ufa­li roz­wi­ąza­niom do­star­cza­nym przez Ag­fa Gra­phics, że osta­tecz­nie zde­cy­do­wa­li się na mo­del Ana­pur­na M2050. Tym sa­mym licz­ba ma­szyn Ag­fa Gra­phics do­star­czo­nych do firm z Ło­dzi i oko­lic wzro­sła do pi­ęciu, co czy­ni nas nie­kwe­stio­no­wa­nym li­de­rem w swo­jej kla­sie pro­duk­to­wej w tym re­gio­nie Pol­ski. Kon­trakt z ASPI zre­ali­zo­wa­li­śmy we współpra­cy z Va­de­me­cu­m-Bis, na­szym au­to­ry­zo­wa­nym de­ale­rem, który w swo­jej dzia­łal­no­ści co­raz śmie­lej si­ęga po nie­zwy­kle przy­szło­ścio­wy i roz­wo­jo­wy ry­nek wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go. Li­czy­my za­tem na ko­lej­ne, wspól­ne in­sta­la­cje, zre­ali­zo­wa­ne w ob­słu­gi­wa­nym przez tę fir­mę re­gio­nie na­sze­go kra­ju”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści