Nowa publikacja: "Parametry i systemy kontroli jakości obrobki produktów w fleksografii"
18.11.2013, Polska Poligrafia
Pragniemy zainteresować Państwa nową, specjalistyczną publikacją: Parametry i systemy kontroli jakości obrobki produktów w fleksografii Mamy nadzieję, że publikacja zostanie przychylnie przyjęta przez środowisko fachowe, kiedy obecny rozwój naszej branży (powiększanie się i unowocześnianie parku maszynowego, modernizacje przedsiębiorstw, wzrost wolumenu produkcji…), nowe kadry czy wzrastające wymagania klientów w pełni uzasadniają potrzebę nowej wiedzy. Publikacja [...] [więcej]
Zwrot z inwestycji w technologię w branży poligraficznej
29.10.2013, Polska Poligrafia
Branża poligraficzna to niewątpliwie jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu w Polsce. W minionym roku wzrost produkcji sprzedanej w tym sektorze wyniósł aż 8 proc. Istotną rolę w jej rozwoju pełnią nowe technologie, które nie tylko podnoszą efektywność przedsiębiorstw, ale również wpływają na ich rentowność. Badanie przeprowadzone przez Oxford Economics i SAP wskazują, że nowe technologie stanowią jeden z podstawowych czynników w procesie rozwoju [...] [więcej]
Cristóbal Henestrosa, Laura Meseguer, José Scaglione: Jak projektować kroje pisma
14.10.2013, Polska Poligrafia
Niebawem nakładem wydawnictwa d2d.pl ukaże się książka Jak projektować kroje pisma. Od szkicu do ekranu. Książka Jak projektować kroje pisma to rzetelnie i uważnie napisany poradnik dla tych, którzy pragną zmierzyć się z projektowaniem krojów i tworzeniem fontów. Również ci, którzy projektują logotypy, znaki firmowe czy wykonują pojedyncze napisy, znajdą tu wartościową wiedzę na temat budowy i ustawiania liter. Dla tych, którzy chcą się poważnie zabrać do projektowania krojów, ta książka [...] [więcej]
Ewolucja usług zarządzania drukiem (MPS) – poprawa wydajności podstawowych aspektów działania firmy
18.09.2013, Polska Poligrafia
Według przewidywań Photizo Group, europejski rynek usług zarządzania drukiem wzrośnie z 7,6 mld euro w 2009 do 21,9 mld euro w 2014 roku. Wraz ze wzrostem rynku ewoluują również same usługi MPS (ang. Managed Print Services). Już teraz posiadają one zdolność przekształcania organizacji i zwiększania jej wartości dzięki rozwiązaniom. Jednak wiele firm wciąż ma jedynie mglisty zarys korzyści, które z nich płyną. Historycznie usługi MPS były kojarzone z monitorowaniem i kontrolą floty [...] [więcej]
Handel detaliczny: mniejsze nakłady administracyjne to większa marża i wyższa produktywność
2.09.2013, Polska Poligrafia
Konkurencja wśród sieci handlowych jest ostra i firmy poszukują wszelkich sposobów by zwiększyć swoje zyski i pokonać konkurencję. Z uwagi na to, że klienci mają coraz szerszą ofertę sklepów internetowych, tradycyjne sieci handlowe muszą podkreślać to, co sprawia że zakupy w nich będą czymś wyjątkowym dla kupujących. Dzisiaj, zakres obowiązków pracownika handlu detalicznego wykracza daleko poza typową pomoc kupującym przy zakupach. Pracownicy muszą teraz zajmować się górą papierkowej [...] [więcej]
Kolor podnosi produktywność: badania na temat znaczenia koloru w wydrukach w pracy
21.08.2013, Polska Poligrafia
Najnowsze wyniki badań nad psychologią postrzegania kolorów pokazują że pracownicy, którzy wykorzystują kolory w codziennych dokumentach są bardziej efektywni, zadowoleni z pracy oraz bardziej zmotywowani. Profesor psychologii Richard Wiseman z Uniwersytetu Hertfordshire w Wielkiej Brytanii przeprowadził szereg eksperymentów badających znaczenie koloru w miejscu pracy. Uzyskane wyniki wyraźnie wskazują, że pracownicy, którzy wykorzystują kolory w codziennych dokumentach są bardziej [...] [więcej]
Opakowanie to klucz do sukcesu
29.07.2013, Polska Poligrafia
Trwałość, poręczność, wytrzymałość i forma opakowania to kluczowe czynniki wpływające na decyzję o zakupie produktu danej marki – wynika z raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań”. Raport jest owocem współpracy marki TB Print, TB Energy i TB Clean z agencją Publicon, redaktor naczelną magazynu Packaging Polska Moniką Mikołajczak oraz ekspertami z zakresu marketingu dr Moniką Hajdas, dr Alicją Krzepicką i Pawłem Tkaczykiem. Opakowanie jest [...] [więcej]
Najnowsze wydanie magazynu „Heidelberg News”
26.06.2013, Polska Poligrafia
Właśnie ukazał się najnowszy 274 numer wydawanego przez Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) magazynu dla klientów „Heidelberg News”. Po raz pierwszy w historii magazynu „Heidelberg News” w najnowszym wydaniu znalazły się dwa materiały poświęcone Polsce. Pierwszy z nich dotyczy warszawskiej drukarni Perfekt SA w Warszawie, przedstawiający jej historię i najnowsze inwestycje oraz ludzi, którzy nią kierują oraz w niej pracują. Także o najnowszej maszynie [...] [więcej]
Prezentacja III edycji raportu PBKG i KPMG rynek poligraficzny w Polsce
24.05.2013, Polska Poligrafia
Podczas konferencji Policon na targach "Poligrafia 2013" zaprazentowano najnowszą III edycję raportu "Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce".

III edycja raportu Rynek Poligraficzny w Polsce

Na podstawie informacji PBKG
Nowa książka: Typografia książki. Podręcznik projektanta
23.05.2013, Polska Poligrafia
Wydawnictwo d2d opublikowało kolejną bardzo cenną pozycję na temat projektowania publikacji - pierwsze polskie wydanie pt. Typografia książki. Podręcznik projektanta, amerykańskich autorów Michaela Mitchella i Susan Wightman. Ten bogaty zbiór przykładów i informacji obejmuje każdy istotny element procesu projektowania książki. Autorzy nie narzucają czytelnikowi swojego zdania, nie próbują go przekonać, że ich poparte wieloletnim doświadczeniem rozwiązania są jedyne i słuszne. Wnikliwie [...] [więcej]
Szeroka oferta producenta – katalog IKONOS 2013
9.04.2013, Atrium Centrum Ploterowe
Ukazała się najnowsza publikacja Ikonos, polskiego producenta i dystrybutora materiałów do druku wielkoformatowego. W najnowszym katalogu nie zabrakło mediowych premier i korzyści dla obecnych i potencjalnych klientów. „W katalogu IKONOS 2013 ponownie zrezygnowaliśmy z podawania cen, pokazaliśmy tylko kilka wybranych, dlatego, że jesteśmy elastyczni, znamy wartość swoich produktów ale potrafimy dostosować się indywidualnie do potrzeb danego klienta, jego kontraktu i sytuacji na [...] [więcej]
Plotery 2013 – katalog z okazji 20-lecia firmy
9.04.2013, Atrium Centrum Ploterowe
Czołowy, polski dystrybutor ploterów, firma Atrium Centrum Ploterowe z okazji 20 lecia firmy wydała kilkudziesięciostronicową publikację w jubileuszowych barwach. Na kilkudziesięciu stronach katalogu czytelnicy zapoznają się z najszerszym przeglądem maszyn LFP na polskim rynku. Nie zabraknie też premier całkiem sporo! Czytelnicy znajdą w nowym katalogu kompletną ofertę dla druku i reklamy wielkoformatowej. W katalogu znajdziemy m.in.: plotery hybrydowe, plotery UV typu flatbed i roll-to-roll [...] [więcej]
Great Volume – wiosenna kampania Arctic Volume
8.04.2013, Polska Poligrafia
Poprosiliśmy fotografa architektury Åke E:son Lindmana o to, aby wybierając dla nas zdjęcia słynnych, fascynujących budynków kierował się trzema cechami – przestrzenią, atmosferą i dramatyzmem. Zaprezentowane na objętościowym papierze Arctic Volume fotografie są tematem przewodnim najnowszej kampanii reklamowej. Åke E:son Lindman jest jednym z najbardziej uznanych szwedzkich fotografów architektury. Pasjonują go przestrzeń i objętość tworzona przez bryłę budowli. Jego [...] [więcej]
Produkty UV coraz bardziej atrakcyjne - raport MHP
20.03.2013, Polska Poligrafia
Sektor farb i lakierów utrwalanych promieniowaniem UV rozwija się systematycznie.

Specjalista Michael Huber Polska, Marcin Marchewka pokusił się o podsumowanie terażniejszych trendów i przyszłości tej części rynku poligraficznego.

Zapraszamy do lektury artykułu "Rynek produktów UV dziś i jutro".

Na podstawie informacji firmy Michael Huber Polska
Konica Minolta: Kolor ma znaczenie
6.03.2013, Polska Poligrafia
Wykorzystanie koloru w dokumentach firmowych i materiałach biznesowych wzmacnia rozpoznawalność marki, przyspiesza procedury komunikacyjne oraz zwiększa zrozumienie treści. Wszystko to sprawia, że firmy coraz chętniej sięgają po materiały drukowane w kolorze. Każdy ze swego doświadczenia wie, że najłatwiej zapamiętać te fragmenty tekstu, które zostały podkreślone kolorowym flamastrem. Także daty ważnych spotkań zwykle zaznacza się na kolorowo w kalendarzu. To nie przypadek. Badania [...] [więcej]