Nowe badanie przeprowadzone przez Keypoint Intelligence - InfoTrends koncentruje się na trendach rynkowych w wykończeniu druku
11.02.2020, Polska Poligrafia
Keypoint Intelligence - InfoTrends ma przyjemność ogłosić dostępność nowego badania podstawowego zatytułowanego "Trendy rynkowe w wykończeniu druku". W ramach tych badań ankietowani dostawcy usług drukowania w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej uzyskali wgląd w operacje, wzorce zakupowe oraz strategie biznesowe i sprzedażowe. „Wykończenie dokumentów jest niezbędne, aby poprawić funkcjonalność, jakość i ogólną wartość drukowanego produktu, a jednak temat [...] [więcej]
Prognozy na nową dekadę dla branży druku
4.02.2020, Polska Poligrafia
W bieżącym roku przewidujemy kontynuację dynamicznych wzrostów sprzedaży w usłudze zarządzania drukiem MPS. Na koniec 2015 roku, kiedy Brother zaprezentowałnowe rozwiązanie polskim klientom, liczba urządzeń pracujących w tym modelu wynosiła 80 sztuk. Obecnie mamy około 15tysięcy urządzeń u klientówi ponad 850 podpisanych kontraktów. Założenia na rok 2020 są ambitne i szacujemy wzrost urządzeń u klientów o około 40%. Kolejnym czynnikiem, który będzie kształtował [...] [więcej]
Cztery wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć polskie MŚP w 2020 r.
23.01.2020, Polska Poligrafia
Rok 2020 może przynieść wiele zmian dla polskiego sektora MŚP. Firmy powinny odpowiednio przygotować się na najważniejsze wyzwania. Które mogą być najdotkliwsze i wpływać na większość sektora? Zdaniem eksperta Siemens Financial Services spowolnienie gospodarcze, gorsza kondycja finansowa, sytuacja na rynku pracy i potrzeba inwestycji toczterynajtrudniejsze z nich. Spowolnienie gospodarcze Jednym z głównych wyzwań dla sektora MŚP będzie spowolnienie gospodarcze. Jak wynika [...] [więcej]
Raport Stora Enso nt. firmowej polityki zrównoważonego rozwoju w światowej czołówce
22.10.2019, Polska Poligrafia
Raport firmy Stora Enso nt. realizowanej przez nią polityki zrównoważonego rozwoju (za 2018 rok) znalazł się w pierwszej dziesiątce tego typu sprawozdań, uwzględnionych w najnowszej edycji wydawnictwa „Reporting matters” („Raportowanie ma znaczenie”). Jest ono dorocznie opracowywane przez Światową Radę Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (World Business Council for Sustainable Development – WBCSD). Jak podkreśla Stora Enso, jej raport został uznany [...] [więcej]
Wygoda vs. ekologia - trendy na rynku opakowań
15.10.2019, Polska Poligrafia
Nowe unijne regulacje dotyczące recyclingu i gospodarki obiegu zamkniętego wymuszą duże zmiany w sektorze opakowań. Analitycy Santander Bank Polska i Spot Data w raporcie „Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów” wskazują, że mimo coraz większego wpływu ekologii na branżę, trendy w konsumpcji sprzyjające wzrostowi popytu na opakowania będą silniejsze od ruchów zachęcających do ograniczenia ich zużycia. W kupowaniu pakowanych [...] [więcej]
Nowe publikacje Łukasiewicz - COBRO-Instytutu Badawczego Opakowań
20.09.2019, Polska Poligrafia
"Opakowania. Aspekty terminologiczne" – nowa publikacja – kompendium wiedzy dla przedsiębiorców na temat właściwych interpretacji pojęć takich jak; opakowanie, opakowanie wielomateriałowe, opakowanie objęte obowiązkiem recyklingu i odzysku, a także przepisów w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Spis treści 1. Wstęp 2. Stan prawny 2.1. Akty prawne Unii Europejskiej 2.2. Krajowy system prawny 2.3. Obowiązki wprowadzających produkty [...] [więcej]
Nowa książka: "Technologia drukowania"
12.09.2019, Polska Poligrafia
Monografia zapełnia lukę na rynku wydawniczym z zakresu technologii drukowania. Tematycznie obejmuje cztery główne techniki drukowania: offset, fleksografię, sitodruk i wklęsłodruk, z uwzględnieniem odmian offsetu, jakimi są heatset i coldset. Książka adresowana jest do wszystkich, którzy chcą zgłębić tajniki drukowania. Mogą z niej korzystać studenci kierunków poligraficznych PW i PŁ, uczniowie szkół poligraficznych oraz pracownicy drukarń, wydawnictw i innych przedsiębiorstw [...] [więcej]
Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
12.09.2019, Polska Poligrafia
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania. Wybory wyznaczono już na 13 października. To oznacza, że kampania wyborcza będzie krótka, a każdy błąd sztabu wyborczego – trudny do odrobienia. Drukowanie ulotek wyborczych a geografia polityczna Ważny [...] [więcej]
Przedwcześnie wieszczony zmierzch druku – raport na temat rynku druku w Polsce
4.09.2019, Polska Poligrafia
„Biznes »drukarkowy« to anachronizm” mógłby zawyrokować zagorzały zwolennik nowych technologii, obserwując ogólnobiznesowe trendy i kierunki rozwoju przedsiębiorstw. Mógłby, gdyby nie wnioski z opublikowanego niedawno raportu „Druk w Polsce. Analiza rynku i jego przyszłość”. Publikacja została opracowana przez Związek Cyfrowa Polska, którego jednym z członków jest Canon. Prezentuje ona w syntetycznym ujęciu obraz rynku druku [...] [więcej]
Nowa publikacja: "Opakowania. Aspekty terminologiczne"
7.08.2019, Polska Poligrafia
"Opakowania. Aspekty terminologiczne" to kompendium wiedzy dla przedsiębiorców na temat właściwych interpretacji pojęć takich jak; opakowanie, opakowanie wielomateriałowe, opakowanie objęte obowiązkiem recyklingu i odzysku, a także przepisów w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Spis treści 1. Wstęp 2. Stan prawny 2.1. Akty prawne Unii Europejskiej 2.2. Krajowy system prawny 2.3. Obowiązki wprowadzających produkty w opakowaniach 2.4. Deklaracja [...] [więcej]
Druk – brakujący element marketingowej układanki
7.08.2019, Polska Poligrafia
Współczesny konsument jest z dnia na dzień coraz bardziej przeciążony różnorodnymi treściami, serwowanymi mu w postaci cyfrowej. Żyjąc w morzu dostarczanych mu w ten sposób informacji, wyrobił w sobie już mechanizmy obronne, które sprawiają, że coraz mniej podatny jest na przekaz docierający do niego tylko w ten sposób. Czy jest zatem jeszcze sposób, aby trafić do niego z kolejną informacją marketingową? Okazuje się, że tak, tylko trzeba mu ją podać… [...] [więcej]
Jak wykorzystać katalog do budowania marki
8.05.2019, Polska Poligrafia
Rozwój technologii drukarskich sprawił, że katalog jest jednym z najskuteczniejszych produktów w ofertach drukarni. O jego sile sporo wie IKEA, która od 71 lat wydaje na niego dużą część swojego budżetu. Historia drukowanych katalogów to także historia druku – dzisiaj dostępnego również dla mniejszych firm. W 2019 roku do polskich domów IKEA roześle 5,2 mln drukowanych katalogów. Mniejsze firmy takiej liczby materiałów nie potrzebują [...] [więcej]
Firmom kończy się czas na unowocześnienie swoich przedsiębiorstw
25.04.2019, Polska Poligrafia
Według najnowszego badania Siemens Financial Services w najbliższym czasie ponad połowa producentów na świecie przejdzie na model Przemysłu 4.0. Duże przedsiębiorstwa mają na to 5-7 lat, natomiast w sektorze MŚP zostało 9-11 lat. Jeśli nie zrobią tego w tym czasie, dogonienie konkurentów może stać się niemal niemożliwe.Siemens Financial Services zapytał przedsiębiorców i ekspertów z całego świata, kiedy ich zdaniem nastąpi „punkt krytyczny” adaptacji nowych [...] [więcej]
Jak będą wyglądały drukarki przyszłości?
23.04.2019, Polska Poligrafia
Od czasu wynalezienia ruchomych czcionek przez Gutenberga historia druku to historia ciągłych innowacji. Z czasem technologia stawała się bardziej precyzyjna, tańsza i coraz powszechniejsza. Prawdziwą rewolucję przyniosły lata 90, kiedy to drukarki i skanery masowo trafiły na nasze biurka. Od tamtego czasu innowacyjność jednak nie słabnie, a sektor co roku zaskakuje użytkowników nowymi rozwiązaniami. Czego możemy oczekiwać w przyszłości od dobrze nam znanych skanerów i drukarek?Przyjazne [...] [więcej]
Życzenia Świąteczne
19.04.2019, Polska Poligrafia

Życzymy Państwu wiele radości ze Zmartwychwstania Chrystusa. Alleluja!