11.02.2019, Polska Poligrafia
23 stycznia 2019 r. Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, skierował do Jerzego Kwiecińskiego, Ministra Inwestycji i Rozwoju, pismo o następującej treści: Szanowny Panie Ministrze, Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga w imieniu własnym, samorządu gospodarczego polskiego przemysłu poligraficznego oraz opakowań z nadrukiem, jak również rzeszy przeszło ośmiu tysięcy przedsiębiorców czuje się w obowiązku zajęcia stanowiska w odniesieniu do konsultowanej [...] [
więcej]
4.12.2018, Polska Poligrafia
Ekskluzywny kalendarz VIP firmy Agfa, przeznaczony dla jej klientów i partnerów biznesowych stał się już tradycją. Jego przyszłoroczna edycja – podobnie jak w latach ubiegłych – została przygotowana z udziałem innowacyjnych rozwiązań technologicznych tego producenta i wykonana przez ich użytkowników z Belgii. Tematem przewodnim kalendarza są czekolada i szampan, zaprezentowane w nim jako produkty klasy premium. W założeniach twórców wydawnictwo miało [...] [
więcej]
5.09.2018, Polska Poligrafia
Od 1 września dostępny jest nowy katalog MEWA na rok 2018/2019 z firmowymi artykułami bhp. Zarówno bezpośredni użytkownicy, jak i osoby decydujące w firmach o zakupach, znajdą w katalogu wszystko, co jest niezbędne w zakładzie i warsztacie do ochrony pracowników w trakcie wykonywanych przez nich prac – począwszy od wyposażenia ochronnego, poprzez funkcjonalną odzież, aż po środki do ochrony i pielęgnacji skóry. Obszerny asortyment, obejmujący ponad 1300 artykułów [...] [
więcej]
18.06.2018, Polska Poligrafia
Według drukarni, firmom, które składają zlecenia, zależy przede wszystkim na niskiej cenie i dotrzymaniu terminu – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Konica Minolta. Okazuje się, że klienci widzą tę kwestię nieco inaczej i na pierwszym miejscu (89% odpowiedzi) stawiają jakość usług, a następnie terminowość (88%) oraz czas realizacji zamówienia (80%). Branża deklaruje gotowość do inwestowania w nowe technologie i wyjścia naprzeciw nowym potrzebom klientów [...] [
więcej]
10.05.2018, Polska Poligrafia
Friedrich Forssman, Jak projektuję książki przekład: Paweł Piszczatowskiredaktor prowadzący: Robert Oleś Trzecia pozycja z serii „Estetyka Książki” porusza znaczenie formy i treści książki w komunikacji. Friedrich Forssman, jeden z najwybitniejszych niemieckich projektantów książek, relacjonuje swoje przemyślenia na temat projektowania książek: typowych i niezwykłych, prostych i skomplikowanych. Dla wielu autorów, wydawców i księgarzy ważne jest projekt okładki [...] [
więcej]
11.04.2018, Polska Poligrafia
Najnowsza monografia prof. dr Bohdana Czerniawskiego zawiera szczegółową analizę rynku opakowań z tworzyw sztucznych w Polsce w latach 2013 – 2016, łącznie z danymi ilościowymi w poszczególnych segmentach tego rynku:materiały i opakowania giętkie, zarówno z samych tworzyw sztucznych, jak również z ich udziałem,opakowania termoformowane z folii sztywnych,opakowania formowane metodą rozdmuchu,opakowania formowane metodą wtrysku. Cena monografii w formacie PDF 75 [...] [
więcej]
27.02.2018, Polska Poligrafia
Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, KPMG oraz Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, przeprowadzają VII edycję badania sektora poligraficznego w Polsce. Serdecznie zapraszamy do udziału w badaniu i wypełnienia załączonej ankiety. Ankietę proszę wysłać na adres: ankiety@bractwogutenberga.pl Celem badania jest ukazanie rzetelnego obrazu branży poligraficznej. Wypełnienie ankiety nie powinno zająć dłużej niż 15 minut. Większość pytań stanowią [...] [
więcej]
30.01.2018, Polska Poligrafia
Mateusz Woźniak, Dyrektor ds. Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska: Żyjemy w czasach kiedy jedyną stałą jest ciągła zmiana. Niezbędne w kwestii zrozumienia tych zmian oraz trendów rynkowych jest rozpoznanie potrzeb klienta. Największy wpływ na rynek ma właśnie konsument. Dojrzałe pokolenie zaczyna wywierać presję na obecne modele biznesowe, które borykają się z mnogością procesów, brakiem czasu na realizację zleceń, kosztami poniesionymi [...] [
więcej]
3.01.2018, Polska Poligrafia
Jak szacują eksperci Siemens Finance, cyfrowa rewolucja może przynieść polskiemu przemysłowi drukarskiemu 800 mln dolarów. Warunkiem jest wdrożenie i sfinansowanie konkretnych rozwiązań, opartych na czwartej rewolucji przemysłowej.Główną korzyścią z tzw. Przemysłu 4.0 jest zwiększenie produktywności, czyli zdolności do wytwarzania takiej samej liczby towarów przy zmniejszonych kosztach lub większej ich liczby przy takich samych. Przekłada się to na wymierny efekt finansowy. [...] [
więcej]
Multifol prezentuje kalendarz 2018
3.01.2018, Multifol Sp. z o.o. Sp.K.
Szanowni Państwo, podobnie jak w ubiegłym roku tak i w tym mieliśmy przyjemność uczestniczyć w współtworzeniu kalendarza poligraficznego na 2018 rok.
Mamy nadzieję, że efekty uszlachetnienia druku za które byliśmy odpowiedzialni przypadną Państwu do gustu, a kalendarz będzie stanowił estetyczne zdobienie miejsca Państwa pracy.
Korzystając z okazji składamy Państwu najserdeczniejsze życzenia na nowy 2018 rok. Dużo pomyślności oraz wielu sukcesów!
21.12.2017, PAI PrintinPoland.com
Tradycyjnie już z myślą swoich klientach i partnerach biznesowych Agfa przygotowała ekskluzywny kalendarz VIP na nadchodzący rok. Jego tematem przewodnim jest przyświecające działalności firmy hasło „We Embody Print” („Ucieleśniamy druk”). Jak co roku, kalendarz stanowi połączenie ambitnej grafiki, niebanalnych rozwiązań działających na zmysły wzroku i dotyku oraz zastosowania wysokiej jakości technik poligraficznych. Uniwersalny projekt: na dziś i jutroPrzygotowane przez [...] [
więcej]
1.12.2017, Polska Poligrafia
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z Polski pokazują, że firmy nadal traktują druk jako istotny element swojej działalności. Drukują dużo, jednak większość z nich nie wdraża rozwiązań, pozwalających im na optymalizację kosztów, procesów i bezpieczeństwa druku. Dla 80 proc. polskich przedsiębiorstw kwestia druku jest nadal kluczowa lub bardzo ważna. Tradycyjny obieg dokumentów w wersji papierowej jest [...] [
więcej]
15.11.2017, Polska Poligrafia
Rozwój nowych technologii rewiduje nasze dotychczasowe postrzeganie komunikacji typograficznej. Pojawiają się zupełnie nowe zagadnienia, których nie sposób zignorować. Od czasu, gdy w XV stuleciu Gutenberg wynalazł ruchomą czcionkę, typografia nie była poddawana tak głębokim przeobrażeniom, jak dzieje się to obecnie. Czy może nadal odgrywać istotną rolę, kiedy cyfryzacja i nowe media przenicowują tradycyjne formy typograficznych środków wyrazu? Dziś typografia jest na [...] [
więcej]
13.11.2017, Polska Poligrafia
Druga, pozycja z serii „Estetyka Książki” porusza znaczenie formy i treści książki w komunikacji. Roland Reuß przedstawia i analizuje projekty i rozwiązania typograficzne, metody oprawy i wyroby papiernicze. Bada jak zmieniała się relacja między treścią a formą książki w ciągu ostatnich 200 lat. Niniejszy esej koncentruje się na zagadnieniu właściwej ergonomii książki, która jest i pozostaje najważniejszym elementem przekazu tradycji kulturowej i nie może być zastąpiona [...] [
więcej]
6.11.2017, Polska Poligrafia
W październiku 2017 ukazała monografia pt.: „Drukowanie natryskowe (ink-jet)” autorstwa Svitlany Khadzhynovej (Politechnika Łódzka), Stefana Jakucewicza (Politechnika Warszawska) i Katarzyny Piłczyńskiej (Politechnika Warszawska). Pozycja ta ukazała się nakładem Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, a recenzentami byli prof. dr hab. inż. Svitlana Havenko i prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek. Monografia ta zapełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie wiedzy na temat [...] [
więcej]