Suk­ces Se­mi­na­rium Wiel­kie­go For­ma­tu fir­my AtriumPoprzedni artykuł 

Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium
Suk­ces Se­mi­na­rium Wiel­kie­go For­ma­tu fir­my Atrium
Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium
Suk­ces Se­mi­na­rium Wiel­kie­go For­ma­tu fir­my Atrium
Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium
Suk­ces Se­mi­na­rium Wiel­kie­go For­ma­tu fir­my Atrium
Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium
Suk­ces Se­mi­na­rium Wiel­kie­go For­ma­tu fir­my Atrium
Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium
Suk­ces Se­mi­na­rium Wiel­kie­go For­ma­tu fir­my Atrium

Wiel­kim suk­ce­sem za­ko­ńczy­ło się te­go­rocz­ne Se­mi­na­rium Wiel­ko­for­ma­to­we fir­my ATRIUM Cen­trum Plo­te­ro­we i IKONOS. Udział wzi­ęło po­nad 100 uczest­ni­ków z ca­łe­go kra­ju, na których cze­ka­li licz­ni pre­le­gen­ci, de­mon­stra­cje oraz mu­zycz­na atrak­cja.

Co­rocz­ne, je­sien­ne Se­mi­na­rium fir­ma Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we or­ga­ni­zu­je w różnych wy­jąt­ko­wych re­gio­nach Pol­ski, od Ma­zur po Ta­try. Tym ra­zem w dniach 24–25 pa­ździer­ni­ka, fir­ma za­pro­si­ła uczest­ni­ków do Opo­la, w którym nie­prze­rwa­nie dzia­ła od po­nad 25 lat.

Pod­czas 2-­dnio­we­go spo­tka­nia, zor­ga­ni­zo­wa­no eks­perc­kie blo­ki pre­zen­ta­cyj­ne i de­mon­stra­cyj­ne ora­z… mu­zycz­ną atrak­cje.

Pierw­szy dzień Se­mi­na­rium roz­po­czął się w no­wo­cze­snej Sa­li Ka­me­ral­nej Na­ro­do­we­go Cen­trum Pol­skiej Pio­sen­ki. Kil­ku go­dzin­ny blok pre­zen­ta­cyj­ny wy­pe­łni­ły wy­stąpie­nia pre­le­gen­tów, eks­per­tów z ta­kich fa­bryk jak MUTOH, EFI, SUMMA, ONYX, NEOLT czy IKONOS.

Mu­toh w sty­lu Ka­iZen

W pierw­szej pre­zen­ta­cji , kie­run­ki roz­wo­ju ja­po­ńskiej mar­ki dru­ka­rek wiel­ko­for­ma­to­wych omówi­li przed­sta­wi­cie­le fa­bry­ki MUTOH: Ken­ji Ya­su­ha­ra, Mit­suo Ta­kat­su i Vol­ker Lie­nig.

W ostat­nich mie­si­ącach za­da­no użyt­kow­ni­kom tych dru­ka­rek py­ta­nie, co sądzą o ma­szy­nach Mu­toh i wśród wie­lu od­po­wie­dzi do­mi­no­wa­ły 3: ja­ko­ść „ma­de in Ja­pa­n”, nie­za­wod­no­ść oraz ja­ko­ść dru­ku. Pre­le­gent po­twier­dził, że w naj­bli­ższych la­tach to się nie zmie­ni. Nie mniej jed­nak miej­sce na zmia­ny jest bo­wiem pod­czas Se­mi­na­rium Atrium od­by­ła się pol­ska pre­mie­ra no­wej plat­for­my – Mu­toh Xper­tJet.

Pod­czas Se­mi­na­rium za­pre­zen­to­wa­li­śmy no­wą li­nię dru­ka­rek i mo­del Mu­toh Xper­tJet. Na po­czątek na ry­nek wcho­dzą dwa mo­dele: 1641SR i 1682SR. Są to dru­kar­ki czte­ro- (CMYK) i 8-ka­na­ło­we (2xCMYK lub CMYK LC LM LK). Ich wy­daj­no­ść si­ęga od­po­wied­nio 53 i 87 m2/h. Xper­tJet ja­ko suk­ce­sor li­nii Va­lu­eJet, po­sia­da sze­reg no­wych roz­wi­ązań: dwa ro­dza­je atra­men­tów do wy­bo­ru: atra­men­ty eko­-sol­wen­to­we no­wej ge­ne­ra­cji lub wie­lo­krot­nie na­gra­dza­ne i cer­ty­fi­ko­wa­ne atra­men­ty ży­wicz­ne Mu­toh UMS. Dal­sza li­sta no­wo­ści to no­wo­cze­sny czar­ny de­sign, tech­no­lo­gia Dr­o­pMa­ster 2, do­ty­ko­wy pa­nel ste­ro­wa­nia, no­we sys­te­my pro­wa­dze­nia me­di­ów i wie­le in­nych.

W ko­lej­nych la­tach Mu­toh za­po­wia­da dal­szy roz­wój plat­for­my Xper­tJet, wpro­wa­dze­nie no­wych plat­form sprzęto­wych i atra­men­tów.

Fir­mie Mu­toh przy­świe­ca fi­lo­zo­fia Ka­iZen – nie­prze­rwa­nej zmia­ny na lep­sze. To usta­wicz­ne podno­sze­nie ja­ko­ści ma na ce­lu prio­ry­te­to­we trak­to­wa­nie ja­ko­ści we wszyst­kich ob­sza­rach dzia­łal­no­ści, wy­zna­cza­nie stan­dar­dów i ich utrzy­my­wa­nie oraz sta­łe wpro­wa­dza­nie in­no­wa­cji.

ONYX – coś wi­ęcej niż RIP

Dru­gie wy­stąpie­nie do­ty­czy­ło opro­gra­mo­wa­nia do dru­ku i za­rządza­nia dru­kiem, ame­ry­ka­ńskiej mar­ki ONYX, które wy­gło­sił Marc Ho­ener. Uczest­ni­ków Se­mi­na­rium za­in­te­re­so­wa­ła po­tężna licz­ba no­wo­ści za­war­tych w naj­now­szej, 19 od­sło­nie te­go opro­gra­mo­wa­nia. War­to za­pa­mi­ętać, że tak na­praw­dę po­ło­wa mo­żli­wo­ści dru­kar­ni to sprzęt a dru­ga to opro­gra­mo­wa­nie. Nic nam po szyb­kich ma­szy­nach, je­śli nie idzie ono w pa­rze z „cen­trum do­wo­dze­nia” ja­kim jest so­ftwa­re.

Współcze­sny RIP to nie tyl­ko tłu­macz gra­fi­ki na kro­ple atra­men­tu. To ze­staw za­awan­so­wa­nych na­rzędzi uła­twia­jących i przy­spie­sza­jących co­dzien­ną pra­cę, na­wet w roz­bu­do­wa­nych dru­kar­niach, z za­cho­wa­niem stan­dar­dów ko­lo­ry­stycz­nych, kon­tro­lą kosz­tów i wie­lu in­nych. W skrócie, Onyx 19 jest czy­mś wi­ęcej niż opro­gra­mo­wa­niem RIP gdyż oszczędza czas, ma­te­riał i pie­ni­ądze.

Sum­ma – le­gen­dar­na ja­ko­ść ci­ęcia

O le­gen­dar­nej ja­ko­ści i przy­szło­ścio­wych tech­no­lo­giach ci­ęciach mówi­ła Me­la­nie Cor­ne­lis z fir­my SUMMA. Omówi­ła ona różni­ce po­mi­ędzy no­żem wle­czo­nym a ak­tyw­nym w „cut­te­ra­ch” Sum­ma. Jej uwa­dze nie umknęły ta­kże różni­ce po­mi­ędzy tech­no­lo­gią roz­po­zna­wa­nia znacz­ni­ków ci­ęcia opar­tych na czuj­ni­ku i ka­me­rze czy też opa­ten­to­wa­ny przez Sum­mę wa­łek pro­wa­dzący fo­lię – Mi­cro­Spoc­ket. Pre­le­gent­ka przed­sta­wi­ła ta­kże ulep­szo­ny sys­tem roz­po­zna­wa­nia znacz­ni­ków – OPOS XYY (podwój­ny Y).

Sum­ma to nie tyl­ko ma­łe plo­te­ry do ci­ęcia fo­lii ale ta­kże za­awan­so­wa­ne wiel­ko­ga­ba­ry­to­we sys­te­my ci­ęcia „pra­wie wszyst­kie­go”. Plo­te­ry Sum­ma se­rii F to dru­ga cze­ść pre­zen­ta­cji , pod­czas której po­ka­za­ła w dzia­ła­niu ideę sys­te­mu wie­lo­na­rzędzio­we­go, mo­duł ka­me­ry, tryb tan­de­mu, po­dział stre­fo­wy sto­łu, funk­cję wy­ci­na­nia for­ma­tek i wie­le in­nych. Pre­zen­ta­cję za­ko­ńczy­ło omówie­nie no­wej, au­tor­skiej plat­for­my ci­ęcia – opro­gra­mo­wa­nia Sum­ma GO Su­ite.

Ne­olt – post­pro­duk­cja we wło­skim sty­lu

Et­to­re Pon­tig­gia z fa­bry­ki Ne­olt przed­sta­wił jak je­go ro­dzin­na fir­ma od po­ko­leń, z pa­sją pro­jek­tu­je i bu­du­je urządze­nia ta­kie jak try­me­ry czy la­mi­na­to­ry. Nie ka­żdy pa­mi­ęta, że za­ło­żo­na w 1941 ro­ku, z sie­dzi­bą w Ber­ga­mo fir­ma by­ła 20 lat później świa­to­wym li­de­rem w pro­duk­cji sto­łów kre­ślar­skich. Pre­le­gent pod­kre­ślił, że nie ina­czej będzie w XXI wie­ku, gdzie Ne­olt będzie wy­twa­rzał wy­so­kiej kla­sy urządze­nia do postpro­duk­cji.

EFI MIS/ERP – czy­li jak spra­wić aby Two­ja fir­ma by­ła in­te­li­gent­na

Prze­sta­rza­łe me­to­dy pra­cy spo­wal­nia­ją pro­duk­cję i Two­ją fir­mę. Aby spro­stać wy­ma­ga­niom klien­tów sys­te­my mu­szą być szyb­kie, ela­stycz­ne i ad­ap­to­wal­ne.

Ta­ki­mi sło­wa­mi przed­sta­wił ideę MIS, Ste­fan Stark z fir­my EFI. W ka­żdym przy­pad­ku na­le­ży do­sto­so­wać eko­sys­tem EFI do ist­nie­jące­go eko­sys­temu da­nej fir­my. Do­brze do­pa­so­wa­ny sys­tem po­wi­nien spi­ąć mar­ke­ting, da­ne, za­rządza­nie, przed­pro­duk­cję, pro­duk­cję i postpro­duk­cję.

IKONOS – do­bre, bo… pol­skie!

Przez ostat­nią de­ka­dę, pol­ski pro­du­cent IKONOS z de­biu­tan­ta, stał się roz­po­zna­wal­ną mar­ką ma­te­ria­łów do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go nie tyl­ko w Pol­sce, ale i w Eu­ro­pie i po­za na­szym kon­ty­nen­tem. O tym „jak to się ro­bi” opo­wie­dział uczest­ni­kom Se­mi­na­rium, szef pro­duk­cji opol­skiej fa­bry­ki IKONOS – To­masz Juch­kie­wicz.

EFI – dru­kar­ki pro­duk­cyj­ne dla pro­fe­sjo­na­li­stów

O kie­run­kach roz­wo­ju i port­fo­lio ame­ry­ka­ńskich urządzeń opo­wia­da­ła Mo­ni­ka Ha­gno­-Mi­tu­ra z fir­my EFI. Z mo­żli­wo­ści współcze­sne­go dru­ku cy­fro­we­go mo­gą ko­rzy­stać przed­si­ębior­stwa z różnych ga­łęzi prze­my­słu. Te­mu słu­żą urządze­nia wiel­ko­for­ma­to­we, hy­bry­do­we, ro­lo­we, tek­styl­ne czy spe­cja­li­stycz­ne mar­ki EFI.
Jed­ną z no­wo­ści, o których wspo­mnia­ła pre­le­gent­ka, by­ła ma­szy­na ty­pu flat­bed EFI Pro 30f o roz­mia­rze ro­bo­czym 3 x 2 me­tra, z mo­żli­wo­ścią za­dru­ku ma­te­ria­łów i przedmio­tów o gru­bo­ści do 10 cm i wy­daj­no­ści mak­sy­mal­nej ok. 200 me­trów kwa­dra­to­wych na go­dzi­nę.

Atra­men­ty, atra­men­ty, atra­men­ty…

Oprócz urządze­nia, opro­gra­mo­wa­nia, podło­ża do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go wy­ma­ga­ny jest atra­ment. O tym jak do­brać wła­ści­wy atra­ment do da­nej tech­no­lo­gii dru­ku i na co zwra­cać uwa­gę opo­wia­dał Grze­gorz Bud­kie­wicz z fir­my Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we.

Ar­te­mis – no­we sys­te­my la­se­ro­we

Ar­te­mis to mar­ka urządzeń łączych w so­bie do­brą ja­ko­ść… i do­brą (atrak­cyj­ną) ce­nę. Pol­scy użyt­kow­ni­cy często po­szu­ku­ją urządzeń spe­łnia­jących te dwa, po­noć sprzecz­ne wa­run­ki. W tej kla­sie urządzeń do­mi­nu­ją urządze­nia Ar­te­mis. Co wi­ęcej, nie rzad­ko pod względem mo­żli­wo­ści, sta­bil­no­ści czy ja­ko­ści wy­prze­dza­ją uzna­ne, świa­to­we mar­ki.

Tej je­sie­ni port­fo­lio mar­ki Ar­te­mis po­wi­ęk­szy­ło się o sys­te­my la­se­ro­we se­rii SF, czy­li la­se­ry ty­pu CO2 i fi­ber. O ich bu­do­wie, mo­żli­wo­ściach, spe­cy­fi­ka­cji i przy­kła­dach za­sto­so­wań opo­wia­dał Mi­chał Po­stęp­ski z Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we.

Zo­ba­czy­li TO „na ży­wo”!

Pierw­sze­go i dru­gie­go dnia Se­mi­na­rium nie za­bra­kło blo­ków de­mon­stra­cyj­nych. Już w sie­dzi­bie Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we uczest­ni­cy mo­gli spraw­dzić „na ży­wo” to o czym opo­wia­da­li eks­per­ci pod­czas swo­ich wy­stąpień. Oko­ło 20 urządzeń do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go i po­st-pro­duk­cji by­ło do dys­po­zy­cji uczest­ni­ków.

Ta­kże „na ży­wo” uczest­ni­cy mo­gli zo­ba­czyć „za ścia­ną” – w far­by­ce IKONOS – pro­ces pro­duk­cji, kom­ple­to­wa­nia, ma­ga­zy­no­wa­nia ma­te­ria­łów sa­mo­przy­lep­nych i po­wle­ka­nych ro­dzi­mej mar­ki.

Po so­lid­nej daw­ce wiel­kie­go for­ma­tu, cze­kał nie mniej wiel­ko­for­ma­to­wy kon­cert ze­spo­łu Raz Dwa Trzy, który spe­cjal­nie i wy­łącz­nie dla uczest­ni­ków Se­mi­na­rium Atrium za­gra­ł… „na ży­wo”!

www.atrium.com.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści