BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań z dwu­cy­fro­wym wzro­stem sprze­da­ży i zy­skówPoprzedni artykuł 

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań, czo­ło­wy do­staw­ca opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru, w okre­sie I-III kwar­tał 2019 r.wy­pra­co­wa­ł207 mln zł przy­cho­dów ze sprze­da­ży, 40,5 mln zł EBITDA oraz 24,1 mln zł zy­sku net­to. Ozna­cza to wzrost rok do ro­ku od­po­wied­nio o 26 proc., 31 proc. oraz 36 proc.

- Wy­ni­ki wy­pra­co­wa­ne w pierw­szych trzech kwar­ta­łach bie­żące­go ro­ku są wy­pad­ko­wą sprzy­ja­jącej ko­niunk­tu­ry ryn­ko­wej, ro­snące­go po­py­tu na opa­ko­wa­nia, ko­rzyst­ne­go mik­su pro­duk­to­we­go oraz dys­cy­pli­ny kosz­to­wej. Spo­dzie­wa­my się utrzy­ma­nia po­zy­tyw­nych tren­dów roz­wo­jo­wych ta­kże w 2020 r. – ko­men­tu­je An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

W oce­nie za­rządu BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań cel dwu­cy­fro­we­go tem­pa wzro­stu przy­cho­dów
ze sprze­da­ży w ca­łym 2019 r. przy atrak­cyj­nej ren­tow­no­ści wy­da­je się być nie­za­gro­żo­ny.

Wy­ni­ki za I-III kwar­tał 2019 r.

I-III kwar­tał 2018 r.

I-III kwar­ta­ł2019 r.

Zmia­na

Przy­cho­dy (mln zł)

164,8

207,0

26 proc.

EBITDA (mln zł)

30,9

40,5

31 proc.

Zysk brut­to (mln zł)

21,9

29,8

36 proc.

EBIT (mln zł)

21,7

29,9

38 proc.

Zysk net­to (mln zł)

17,7

24,1

36 proc.

W okre­sie I-III kwar­tał 2019 r. BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań naj­wi­ęcej opa­ko­wań sprze­da­ła
do klien­tów z bra­nży ko­sme­tycz­nej (53 proc. sprze­da­ży uzy­ska­nej w ra­mach ka­te­go­rii opa­ko­wa­nia, usłu­gi po­li­gra­ficz­ne i to­wa­ry w tym okre­sie) oraz spo­żyw­czej (32 proc. sprze­da­ży
w ra­mach ka­te­go­rii). Za­mówie­nia dla far­ma­cji mia­ły z ko­lei 6-proc. udział, a po­zo­sta­łe bra­nże
9-proc.

AR Car­ton Hol­ding, będący częścią szwedz­kie­go pro­du­cen­ta opa­ko­wań AR Pac­ka­ging,
13 li­sto­pa­da zo­stał no­wym wła­ści­cie­lem rlc pac­ka­ging Gm­bH, która, za po­śred­nic­twem Co­lor­pack Gm­bH, kon­tro­lu­je 36,7 proc. ak­cji BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.Co­lor­pack Gm­bH po­zo­sta­je stro­ną po­ro­zu­mie­nia ak­cjo­na­riu­szy two­rzo­ne­go po­nad­to przez JS Hol­ding sp. z o.o. i Gre­en Pla­ce S.A,
a dzia­łal­no­ść ope­ra­cyj­na BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań nie zmie­nia się. Za­rząd BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań będzie dążyć do spo­tka­nia w mo­żli­wie szyb­kim ter­mi­nie z przed­sta­wi­cie­la­mi AR Pac­ka­ging w ce­lu wy­pra­co­wa­nia ram współpra­cy.

AR Pac­ka­ging, z sie­dzi­bą w szwedz­kim Lund, jest jed­ną z wio­dących eu­ro­pej­skich firm w bra­nży opa­ko­wań, która za­trud­nia 3300 pra­cow­ni­ków, w 19 fa­bry­kach, w 11 kra­jach.Wi­ęcej in­for­ma­cji: https://www.ar-pac­ka­ging.co­m/

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań w 2020 r.za­in­we­stu­je ok. 26 mln zł, a w ra­mach te­go bu­dże­tu pla­nu­je­za­kup ma­szyn po­li­gra­ficz­nych do no­we­go za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go. W no­wo wy­bu­do­wa­nej fa­bry­ce ak­tu­al­nie funk­cjo­nu­ją dwie li­nie pro­duk­cyj­ne: ma­szyna ar­ku­szo­wa i ro­lo­wa. Spółka spo­dzie­wa się, że do­ce­lo­wo w no­wej ha­li pra­co­wać będzie pi­ęć, a na­wet sze­ść li­nii pro­duk­cyj­nych, w za­le­żno­ści od po­trzeb klien­tów, a co za tym idzie ro­dza­ju ma­szyn. Fir­ma­ocze­ku­je, że do ko­ńca 2021 r. in­we­sty­cja w no­wą fa­bry­kę prze­ło­ży się na wzrost mo­żli­wo­ści wy­twór­czych o 40–60 proc. Rów­no­le­gle do wy­po­sa­ża­nia no­wej ha­li uno­wocześniany jest już ist­nie­jący park ma­szynowy.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści