Prezes Agfa Graphics - Stefaan Vanhooren (z prawej) i wiceprezes Agfa Graphics Europe - Frederik Dehing podczas spotkania z prasą branżową
Sukcesem zakończył się udział firmy Agfa
Graphics w targach Poligrafia 2013, zorganizowanych w Poznaniu w dniach
21-24 maja. Jej ekspozycję, na której odbywały się m.in. prezentacje
wielkoformatowego plotera Jeti 1224 UV HDC oraz nagrodzonego Złotym
Medalem pakietu Apogee 8.0, odwiedzili licznie obecni i potencjalni
klienci z całej Polski. Co więcej, projekt stoiska Agfa Graphics znalazł
uznanie w oczach jurorów konkursu Acantus Aureus – obie nagrody przedstawiciele
firmy odebrali podczas uroczystego Wieczoru Wystawców. Firma zorganizowała
też spotkanie prasowe z udziałem Stefaana Vanhoorena – prezesa Agfa
Graphics i Frederika Dehinga – wiceprezesa Agfa Graphics Europe, którzy
byli obecni w Poznaniu przez pierwsze dwa dni targów Poligrafia. Obaj podkreślali, że udział w lokalnych i regionalnych
imprezach branżowych jest jednym z priorytetowych działań marketingowych
realizowanych przez firmę. „W skali globalnej chcemy być obecni
na targach drupa, Fespa i World Publishing Expo – mówił Stefaan
Vanhooren, który jako szef Agfa Graphics był na Poligrafii obecny
po raz pierwszy. – Poza tym stawiamy na imprezy specjalistyczne i
lokalne, rekomendowane przez nasze oddziały z danego regionu. Polska
to dla nas bardzo ważny rynek, odnotowujemy tu stale wzrost w obu kluczowych
segmentach działalności Agfa Graphics, stąd też nasza obecność
na targach w Poznaniu”.
Podczas spotkania prasowego dziennikarze pytali o różne aspekty działalności
Agfa Graphics, jej plany związane z segmentami prepressu cyfrowego
i przemysłowego druku inkjetowego, a także o kondycję całej branży
poligraficznej. Sporo miejsca poświęcono nadchodzącym targom Fespa
w Londynie, gdzie firma zaprezentuje szereg nowych rozwiązań. „Będą
wśród nich absolutne światowe premiery, zarówno w obszarze systemów
drukujących Anapurna i Jeti, jak też oprogramowania nimi sterującego
– mówił Frederik Dehing. – Obecność w Londynie to kolejny przykład
naszej wiary w ten segment, na którym chcemy osiągnąć pozycję podobną
do tej zajmowanej w obszarze cyfrowego prepressu”.
Obecnie szefowie Agfa Graphics szacują udziały Agfa Graphics w obszarze
druku wielkoformatowego na 15%, z corocznym i systematycznym wzrostem.
Jak podkreślano podczas spotkania, w Polsce wzrost ten jest większy
od przeciętnego dla całej spółki. Także udziały rynkowe Agfa Graphics
w polskim rynku sprzedaży przemysłowych ploterów inkjetowych UV (o
szerokości od 1,5 m wzwyż) wynoszą więcej niż średnia światowa
belgijskiego producenta.
Decyduje o tym niesłabnące zainteresowanie polskich klientów rozwiązaniami
z serii Anapurna i Jeti. Przedstawiciel drugiej z nich – model Jeti
1224 UV HDC – był główną „gwiazdą” stoiska Agfa Graphics,
a realizowane na nim aplikacje, także nietypowe, spotkały się z bardzo
dużym zainteresowaniem gości odwiedzających targi. Prosto ze stoiska
targowego maszyna pojechała do jej nabywcy – wrocławskiej firmy
Contra. Jeti 1224 UV HDC to system przeznaczony do różnego rodzaju
druków wewnętrznych i zewnętrznych: grafiki wystawienniczej, zabudowy
typu POS, systemów oznaczeń, materiałów do podświetleń, druków
soczewkowych, banerów, produktów ceramicznych, drewnianych itd. Na
targach można było naocznie przekonać się o jego możliwościach
przy zadrukowywaniu różnych podłoży wykorzystywanych w tego typu
realizacjach.
Drugim rozwiązaniem, na który firma Agfa Graphics położyła duży
nacisk podczas targów Poligrafia 2013, był pakiet Apogee 8, ze szczególnym
uwzględnieniem sklepu internetowego StoreFront. Ta bazująca na technologii cloud computing usługa typu SaaS pozwala
na tworzenie przez drukarnie sklepów internetowych, oferujących produkty
drukowane i niedrukowane. Prezentacje, prowadzone przez Krzysztofa Sadzińskiego
– presales & product manager w polskim oddziale Agfa Graphics,
koncentrowały się na wykorzystaniu Apogee StoreFront do zamawiania
produktów drukowanych w technologii inkjet i cieszyły dużą popularnością.
Zalety pakietu Apogee 8 doceniło także jury konkursu o Złoty Medal
targów Poligrafia 2013 – rozwiązanie to znalazło się wśród siedmiu
produktów wyróżnionych tą prestiżową nagrodą. Jej uroczyste wręczenie
miało miejsce podczas Wieczoru Wystawców, wieńczącego pierwszy dzień
poznańskich targów.
Co ciekawe, nie było to jedyne wyróżnienie wręczone tego dnia przedstawicielom
Agfa Graphics. Firma zdobyła bowiem nagrodę Acantus Aureus, przyznawaną
stoiskom w najlepszy sposób odzwierciedlającym strategię marketingową
wystawcy.
Poza prezentacjami prowadzonymi na stoisku, z informacjami o rozwiązaniach
wielkoformatowych Agfa Graphics mogli zapoznać się uczestnicy Konferencji
Edukacyjnej, zorganizowanej w drugim dniu targów przez Centralny Ośrodek
Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego we współpracy z Międzynarodowymi
Targami Poznańskimi. Maciej Baur, product manager Agfa Graphics, wystąpił
na niej z referatem poświęconym technice druku atramentowego w wielkim
formacie i jej zastosowaniom.
Mówi Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa
Graphics: „Udział w tegorocznej edycji targów Poligrafia oceniamy
bardzo pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni zarówno z odnotowanej frekwencji,
jak też z licznych, przeprowadzonych na stoisku rozmów handlowych.
Mamy nadzieję, że część z nich zaowocuje kontraktami na wdrożenie
systemów CtP i rozwiązań do druku wielkoformatowego. Miło nam również,
że prezentowany przez nas system Apogee 8 znalazł się wśród produktów
nagrodzonych Złotym Medalem. To prestiżowe wyróżnienie, z którego
jesteśmy bardzo dumni, z pewnością pomoże w dalszym propagowaniu
naszego sztandarowego rozwiązania w obszarze oprogramowania. Mamy nadzieję,
że wiele osób, które odwiedziły nas w Poznaniu, wskaże na Apogee
8 w dalszej fazie konkursu, gdzie o wyborze najlepszego prezentowanego
na targach rozwiązania decydują konsumenci. Już dziś zapraszamy
też na kolejną ważną wystawę, gdzie będziemy obecni z rozwiązaniami
w zakresie przemysłowego druku inkjetowego – targi Fespa w Londynie.
Mamy nadzieję, że przygotowywane z myślą o niej innowacyjne premiery,
zarówno sprzętowe jak i software’owe, spotkają się z dużym zainteresowaniem
naszych klientów z Polski, którzy chcą wzbogacić swoją ofertę
o profesjonalny, wysokojakościowy i wydajny druk UV na różnych podłożach”.