Firma Docufield podjęła
decyzję o pojawieniu się z własnym stoiskiem w ostatniej
chwili i – jak zapewnia Michał Okurowski, dyrektor ds. rozwoju – była to decyzja trafna:
„Targi Poligrafia były dla nas okazją do utrwalenia i upowszechnienia
wśród osób z branży poligraficznej i reklamowej loga Docufield –
jako wyłącznego przedstawiciela firm takich jak Hunkeler, Kern czy
Neopost. Stały się również znakomitym miejscem prezentacji nowych
rozwiązań z naszej oferty, dedykowanych m.in. na rynek usług poligraficznych
oraz powiązanych, takich jak usługi wysyłkowe czy kopertowanie. Odbyliśmy
w Poznaniu wiele interesujących spotkań, zarówno z obecnymi jak i
potencjalnymi klientami. Rozmowy dotyczyły zarówno inwestycji w duże
rozwiązania Hunkeler, jak też zakupów mniejszych urządzeń, jak
choćby tych prezentowanych na naszym stoisku. Dość powiedzieć, że
obie pokazywane na Poligrafii maszyny znalazły na targach swoich nabywców,
rozpoczęliśmy też satysfakcjonującą nas liczbę konkretnych negocjacji
handlowych”.
Pierwszym z pokazywanych przez firmę Docufield urządzeń
była wprowadzona niedawno na rynek wysokowydajna, kolorowa drukarka
Neopost AS-970C. To wykorzystujące personalizację, wielofunkcyjne
urządzenie umożliwia zadrukowywanie różnego rodzaju podłoży w
formatach od 76 x 107 mm do 241 x 431 mm, z rozdzielczością 1600 x
1600 dpi i prędkością maksymalną 60 str. A4/min. Wysoką jakość
i wydajność drukarki zapewnia zastosowana tu technologia inkjetowa
stworzona przez firmę Memjet. „Ze względu na możliwość zadrukowywania
różnego rodzaju kopert, jak też papierów firmowych, fotograficznych
czy etykiet, urządzenie to cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród
przedstawicieli drukarń cyfrowych i punktów usługowych, oferujących
m.in. drukowanie i kopertowanie. Wielu naszych gości było zaskoczonych
jakością druku, a także kompaktowością i prostotą konstrukcji
drukarki. Zwracano również uwagę na możliwość drukowania na całej
szerokości strony oraz wykorzystywania bardzo szerokiego spektrum podłoży”
– mówi Michał Okurowski.
Druga z prezentowanych maszyn to uniwersalny, w pełni automatyczny
system kopertujący Neopost DS-200, z uwagi na swoją specyfikę dedykowany
na nieco inny rynek – dużych lettershopów oraz punktów
obsługujących masową wysyłkę korespondencji. „Jest to półprodukcyjne,
specjalistyczne urządzenie, umożliwiające pakowanie do kopert nie
tylko zwykłych dokumentów w różnych formatach, ale też płyt CD,
katalogów czy broszur – mówi Krzysztof Zabielski, dyrektor handlowy
w firmie Docufield. – Z tego względu rozmawialiśmy o nim głównie
z naszymi obecnymi klientami, poszukującymi nowych, bardziej wydajnych
i elastycznych w działaniu rozwiązań”.
Neopost DS-200 umożliwia obsługę wysyłek pocztowych w kopertach
od formatu C6/C5 do C4, podając dokumenty w pionie i w poziomie oraz
zapamiętując nieograniczoną liczbę zleceń, a w efekcie – skracając
do minimum czas ustawiania systemu. Sterowana za pośrednictwem ekranu
dotykowego maszyna oferuje wiele zaawansowanych funkcji, automatyzujących
jej pracę, m.in. zapewniające ciągłość pracy podawanie kaskadowe
(gdy jeden z podajników zostaje opróżniony, jego funkcję przejmuje
kolejny podajnik co zwiększa łączną pojemność urządzenia do 2
tys. kartek) oraz automatyczne odbieranie – przez specjalny zasobnik
– zestawów dokumentów specjalnych lub przesyłek o zbyt dużych
gabarytach. System pracuje z prędkością do 4,8 tys. zakopertowań
na godzinę, oferuje różne typy składania i obsługuje dokumenty
o gramaturze od 70 g/m2 i grubości maksymalnej 5 mm. Opcjonalnie można
go wyposażyć w funkcje takie jak: optyczne rozpoznawanie znaków OMR,
czytnik kodów paskowych BCR czy system Datamatrix 2D. W standardzie
dostępny jest automatyczny pomiar oraz wykrywanie podwójnych dokumentów.
„Na targach Poligrafia pojawiliśmy się po raz pierwszy pod szyldem
Docufield, choć część osób z naszej firmy jest związanych z tą
branżą od wielu lat. I mimo, że same targi jak też frekwencja na
nich były mniejsze niż podczas poprzednich edycji, zrealizowaliśmy
wszystkie cele związane z naszą obecnością w Poznaniu. Wyprzedane
urządzenia z ekspozycji, duże zainteresowanie stoiskiem, liczne rozmowy
handlowe, konkretne spotkania z wieloma klientami – w naszym przypadku
Poligrafia okazała się sukcesem” – podsumowuje Michał Okurowski.