Według danych InfoTrends do 2014 roku 21% wartości sprzedaży detalicznej usług poligraficznych w Europie Zachodniej będzie pochodziło z zamówień złożonych przez Internet. Ewolucja na rynku komercyjnych usług poligraficznych wymaga zastosowania zupełnie innych niż dotychczas strategii prowadzenia biznesu. Dla osiągnięcia satysfakcjonujących wyników finansowych konieczna jest sprawna i szybka realizacja dużej liczby drobnych zamówień. Drogą do zrealizowania tego celu jest wdrożenie systemu Web to Print umożliwiającego automatyzację najważniejszych zadań związanych z obsługą klienta (przyjmowanie zleceń, akceptacje, wyceny) oraz procesów przygotowania druku.
Specyfika rynku wymaga optymalizacji kosztów. Automatyzacja procesów, którą zapewniają systemy Web to Print pozwala lepiej wykorzystać nie tylko zasoby budżetowe ale również ludzkie. Warto podkreślić, że na każdą złotówkę wydaną na druk materiałów przypada 6-10 złotych, które trzeba przeznaczyć na koszty administracyjne. Ma to także realne przełożenie na koszty osobowe generowane przez pracowników. Według szacunków Konica Minolta firmy przetwarzające obecnie od 20 do 30 zamówień dzięki wykorzystaniu potencjału Web to Print mogłyby zarządzać kilkuset a nawet tysiącem zleceń. Przekłada się to również na rentowność zamówień realizowanych przy wykorzystaniu systemu Web to Print, która w tym modelu jest o 12 – 20% wyższa.
W zeszłym roku został uruchomiony specjalny portal promujący możliwości wynikające z wdrożenia rozwiązań Web to Print www.digital1234.biz. Serwis prezentuje najważniejsze zalety płynące z zastosowania tego rozwiązania oraz przykłady konkretnych wdrożeń.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.