Web to Print – szan­sa na suk­ces w po­li­gra­fiiPoprzedni artykuł 

We­dług prze­wi­dy­wań IDC w okre­sie od 2011 do 2016 war­to­ść ryn­ko­wa ko­lo­ro­wych wy­dru­ków zwi­ęk­szy się o nie­mal o 5,9%.1 Ten trend zwi­ąza­ny jest z ewo­lu­cją re­ali­zo­wa­ne­go przez no­wo­cze­sne dru­kar­nie ko­mer­cyj­ne mo­de­lu bi­zne­so­we­go opie­ra­jące­go się o druk ni­skich, ko­lo­ro­wych na­kła­dów i szyb­ki nie­kie­dy jed­no­dnio­wy ter­min re­ali­za­cji. 

We­dług da­nych In­fo­Trends do 2014 ro­ku 21% war­to­ści sprze­da­ży de­ta­licz­nej usług po­li­gra­ficz­nych w Eu­ro­pie Za­chod­niej będzie po­cho­dzi­ło z za­mówień  zło­żo­nych przez In­ter­net. Ewo­lu­cja na ryn­ku ko­mer­cyj­nych usług po­li­gra­ficz­nych wy­ma­ga za­sto­so­wa­nia zu­pe­łnie in­nych niż do­tych­czas stra­te­gii pro­wa­dze­nia bi­zne­su. Dla osi­ągni­ęcia sa­tys­fak­cjo­nu­jących wy­ni­ków fi­nan­so­wych ko­niecz­na jest spraw­na i szyb­ka re­ali­za­cja du­żej licz­by drob­nych za­mówień. Dro­gą do zre­ali­zo­wa­nia te­go ce­lu jest  wdro­że­nie sys­te­mu Web to Print umo­żli­wia­jące­go au­to­ma­ty­za­cję naj­wa­żniej­szych za­dań zwi­ąza­nych z ob­słu­gą klien­ta (przyj­mo­wa­nie zle­ceń, ak­cep­ta­cje, wy­ce­ny) oraz pro­ce­sów przy­go­to­wa­nia dru­ku.

Spe­cy­fi­ka ryn­ku wy­ma­ga opty­ma­li­za­cji kosz­tów. Au­to­ma­ty­za­cja pro­ce­sów, którą za­pew­nia­ją sys­te­my Web to Print po­zwa­la le­piej wy­ko­rzy­stać nie tyl­ko za­so­by bu­dże­to­we ale rów­nież ludz­kie. War­to pod­kre­ślić, że na ka­żdą zło­tów­kę wy­da­ną na druk ma­te­ria­łów przy­pa­da 6–10 zło­tych, które trze­ba prze­zna­czyć na kosz­ty ad­mi­ni­stra­cyj­ne. Ma to ta­kże re­al­ne prze­ło­że­nie na kosz­ty oso­bo­we ge­ne­ro­wa­ne przez pra­cow­ni­ków. We­dług sza­cun­ków Ko­ni­ca Mi­nol­ta fir­my prze­twa­rza­jące obec­nie od 20 do 30 za­mówień dzi­ęki wy­ko­rzy­sta­niu po­ten­cja­łu Web to Print mo­gły­by za­rządzać kil­ku­set a na­wet ty­si­ącem zle­ceń. Prze­kła­da się to rów­nież na ren­tow­no­ść za­mówień re­ali­zo­wa­nych przy wy­ko­rzy­sta­niu sys­te­mu Web to Print, która w tym mo­de­lu jest o 12–20% wy­ższa. 

– Sy­ste­my Web to Print to no­wo­cze­sne na­rzędzie, które zre­wo­lu­cjo­ni­zo­wa­ło współcze­sne usłu­gi po­li­gra­ficz­ne. To roz­wi­ąza­nie za­pew­nia czy­stą sy­tu­ację wi­n-win dla klien­tów i wła­ści­cie­li punk­tów po­li­gra­ficz­nych. Kon­su­men­ci zy­sku­ją szyb­ką re­ali­za­cję, mo­żli­wo­ść wy­ce­ny i do­ko­na­nia zle­ce­nia o do­wol­nej po­rze, wi­ęk­szą ga­mę no­wych usług. A fir­my po­li­gra­ficz­ne mo­gą szyb­ciej, spraw­niej i ta­niej zre­ali­zo­wać znacz­nie wi­ęk­szą licz­bę zle­ceń bez ko­niecz­no­ści roz­bu­do­wy flo­ty i ze­spo­łu pra­cow­ni­ków. – po­wie­dział Adam Bie­niew­ski, Pro­duc­tion Prin­ting & So­lu­tions Pro­duct Ma­na­ger Ko­ni­ca Mi­nol­ta.

W ze­szłym ro­ku zo­stał uru­cho­mio­ny spe­cjal­ny por­tal pro­mu­jący mo­żli­wo­ści wy­ni­ka­jące z wdro­że­nia roz­wi­ązań Web to Print www.di­gi­ta­l1234.biz. Ser­wis pre­zen­tu­je naj­wa­żniej­sze za­le­ty pły­nące z za­sto­so­wa­nia te­go roz­wi­ąza­nia oraz  przy­kła­dy kon­kret­nych wdro­żeń.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści