Bezpośrednim efektem pierwszej z nich jest implementacja dwóch systemów
wdrukowywania danych Kodak Prosper S20 – czarno-białego i kolorowego
– w ośmiokolorowej maszynie fleksograficznej Uteco Onyx 810, produkowanej
przez Uteco Group. Oferując wydajność rzędu 600 m/min., która jest
w pełni dostosowana do prędkości maszyny, systemy Kodak umożliwiają
zadrukowywanie obrazów o rozdzielczości 600 x 300 dpi na wstędze
o maksymalnej szerokości 10,56 cm. To zintegrowane rozwiązanie pozwoli
drukarniom fleksograficznym zaproponować swoim klientom dodatkową
opcję druku cyfrowego, znacznie rozszerzającą ich możliwości techniczne,
m.in. o personalizację produkcji.
Mówi Leonardo Gobbi, dyrektor zarządzający i handlowy Uteco Group:
„Rynek dóbr konsumpcyjnych, zarówno żywnościowych jak też pozostałych,
stymuluje rozwój opakowań pod względem marketingowym i komunikacyjnym.
Korzyści wynikające z druku hybrydowego są oczywiste: połączenie
elastyczności i wysokiej wydajności maszyny flekso z unikalnymi możliwościami
druku cyfrowego w zakresie zarządzania danymi zmiennymi sprawiają,
że pod potrzeby klienta można zaprojektować każde zlecenie i dowolną
aplikację opakowaniową”.
Strategiczne porozumienie o współpracy z firmą Bobst wpłynie z kolei
na rozwój opakowań produkowanych na bazie podłoży elastycznych,
kartonów pudełkowych i tektury falistej. Kodak ze swojej strony wnosi
do niej know-how w postaci zaawansowanej technologii druku cyfrowego
Kodak Stream Inkjet, rozwiązania do zarządzania barwą, workflow oraz
sterowniki, jak również bogate doświadczenie w obszarze materiałów
eksploatacyjnych i technologii obrazowania. Portfolio technologiczne
Kodaka stało się - dzięki zawartej umowie – dostępne również
dla firmy Bobst, która w ramach potrzeb będzie korzystać z rozwiązań
i wiedzy amerykańskiego koncernu, wprowadzając wartość dodaną do
swoich produktów i rozszerzając ich możliwości technologiczne.
Wśród rozwiązań pokazanych na targach Labelexpo Europe 2013 przez
firmę Kodak znalazł się system produkcji form fleksograficznych Kodak
Flexcel NX. Zapewnia on wysoką jakość wydruków, dzięki zastosowanej
tu technologii obrazowania Kodak SquareSpot oraz materiałom eksploatacyjnym
dostosowanym do jego wysokiej rozdzielczości. Płyty Kodak Flexcel
NX podnoszą wydajność i jakość produkcji, realizowanej przez drukarnie
fleksograficzne.
Wraz z rozwiązaniem Kodak Spotless, system Flexcel NX stanowił część
zintegrowanego ciągu produkcyjnego – stworzonego przez firmy Kodak,
MPS i Reproflex 3 – podczas jednego z dni targowych. Cieszące się
olbrzymim zainteresowaniem pokazy, przebiegające pod hasłem „Do
More With Less”, uwzględniały rozwiązania z obszaru prepressu i
drukowania, pozwalające na realizację stabilnej, wysokojakościowej
i ekonomicznie uzasadnionej produkcji wąskowstęgowej w technice flekso,
umożliwiającej osiągnięcie efektów porównywalnych z offsetem.
Wśród innych rozwiązań, zaprezentowanych na targach przez firmę
Kodak, znalazły się nowe funkcje w jej systemie bezpośredniego grawerowania
laserowego oraz w oprogramowaniu workflow Kodak Prinergy Powerpack,
które zapewnia wysoką wydajność i jakość, a także automatyzację
działań i kompatybilność z innymi systemami. Można je zintegrować
m.in. ze wszystkimi programami, wchodzącymi w skład pakietu Kodak
Unified Workflow Solutions, takimi jak: oprogramowanie typu step-and-repeat Kodak
Pandora, program do zarządzania barwą Kodak Colorflow czy wspomniany
wcześniej system Kodak Spotless.
Mówi Oliver Claude, dyrektor generalny ds. druku i wiceprezes działu
komercyjnego firmy Kodak w regionie EAMER: „Jesteśmy pod dużym wrażeniem
jakości rozmów prowadzonych z osobami odwiedzającymi nas na targach,
poziomu i liczby konkretnych spotkań handlowych i zapytań oraz owocnych
negocjacji. Było dla nas jasne, że ten przeżywający ciągły wzrost
segment rynkowy aż kipi od aktywności. Tym bardziej cieszy nas fakt
posiadania w swojej ofercie niezwykle bogatego spektrum rozwiązań
zapewniających wysoką jakość, stabilność oraz przewidywalność
produkcji, pomagającą naszym klientom w spełnieniu oczekiwań obsługiwanych
przez nich właścicieli marek i producentów opakowań”.