Wśród premierowych rozwiązań zaprezentowanych przez Agfa
Graphics na czerwcowych targach Fespa 2013 w Londynie znalazł
się kolejny wielkoformatowy ploter ze święcącej
triumfy (także w naszym kraju) serii Anapurna. Kilka miesięcy później
model Anapurna M2500, pozwalający na bezpośrednie zadrukowywanie w
technice inkjet UV różnego rodzaju materiałów sztywnych i giętkich,
został pokazany na warszawskim Festiwalu Druku, gdzie wyróżniono
go Złotym Medalem. Prosto ze stoiska targowego urządzenie pojechało
do łódzkiej drukarni Trzy Słowa, która jest pierwszym w Polsce oraz
jednym z pierwszych w Europie użytkowników tego innowacyjnego rozwiązania.
Zbliżający się ku
końc
owi rok jest dla firmy Agfa Graphics, także w odniesieniu
do polskiego rynku, pełen sukcesów i ważnych wydarzeń w obszarze
wielkoformatowego druku cyfrowego. Poza licznymi instalacjami urządzeń
z serii Anapurna i Jeti, zrealizowanymi we wszystkich zakątkach świata,
w jej ofercie pojawiło się kilka istotnych rozwiązań sprzętowych
i software’owych. Wśród tych ostatnich należy wymienić przede
wszystkim system Asanti, któremu m.in. było poświęcone niedawne
spotkanie Agfa Graphics ze swoimi polskimi klientami; z kolei wśród
tych pierwszych na uwagę zasługuje ploter Anapurna M2500, będący
naturalnym krokiem naprzód w rozwoju i udoskonalaniu rozwiązań z
rodziny Anapurna.
Urządzenie, wyposażone w sprawdzone cechy i funkcje modelu Anapurna
M2050, oferuje znacznie większą od swojego poprzednika szerokość
druku, która wynosi tu 2,5 m. To zaś oznacza dla jego użytkowników
o wiele większe możliwości w doborze samych mediów, jak też w aplikacjach
realizowanych w maszynie. Od niedawna o zaletach plotera Anapurna M2500
przekonują się właściciele łódzkiej drukarni wielkoformatowej
Trzy Słowa, która jest jego pierwszym w Polsce użytkownikiem.
Trzy Słowa to rodzinna firma kierowana przez Krzysztofa Wójcika. Przedsiębiorstwo
istnieje od 2005 roku i od początku swojej działalności specjalizuje
się w szeroko rozumianym druku wielkoformatowym. Mówi Krzysztof Wójcik:
„Bazujemy na kilku technologiach drukowania: solwentowej, lateksowej
oraz – dzięki inwestycji w system Agfa Graphics – inkjetowej UV.
Ta ostatnia została niejako wymuszona przez naszych klientów, którzy
domagali się możliwości bezpośredniego zadrukowywania materiałów
sztywnych. Dotychczas tego rodzaju zlecenia wykonywaliśmy dwuetapowo
– zadrukowując media giętkie w technologii solwentowej i naklejając
je na docelowe podłoże. Jednak możliwości, wydajność, jakość
i ekonomika produkcji w technice druku UV zadecydowały o tym, że już
w ubiegłym roku zaczęliśmy rozglądać się za odpowiednim urządzeniem”.
Zakup nowego plotera drukującego atramentami fotoutwardzalnymi został
w dużej mierze sfinansowany ze środków unijnych w ramach programu „Działanie III.2. Podnoszenie
innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Oś Priorytetowa
III: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013
”, co oznaczało, że zwycięzca musiał zostać wyłoniony w przetargu.
Wśród zgłoszonych ofert najwięcej punktów uzyskał ploter Anapurna
M2500 i w efekcie – tuż po udanym polskim debiucie na wrześniowym
Festiwalu Druku w Warszawie – kilka tygodni temu rozpoczął on pracę
w firmie Trzy Słowa. „Już podczas wystawy wzbudzał on spore zainteresowanie
zwiedzających stoisko Agfa Graphics – dodaje Przemysław Wójcik
syn właściciela, obecny na Festiwalu Druku. – Także nasi klienci
bardzo pozytywnie przyjęli informację o kolejnej inwestycji sprzętowej.
Część z nich wręcz czekała na możliwość zadrukowywania różnych
mediów, przede wszystkim sztywnych, w technice druk UV. Mimo że pierwsze
tygodnie oznaczały dla nas naukę i poznawanie możliwości nowego
urządzenia, zdążyliśmy na nim zrealizować już sporo zleceń, wykorzystując
m.in. takie media jak płyty meblowe, dibond, PCV, druk na pleksi czy
ostatnio szkło. Niezwykle przydatna jest funkcja drukowania w kolorze
białym – zresztą była ona jednym z głównych kryteriów jakimi
kierowaliśmy się składając wniosek o dotację na nową maszynę”.
System Anapurna M2500 drukuje w sześciu kolorach z dodatkową bielą
kryjącą/podkładową z prędkością maksymalną 60 m2/h (w trybie
ekspresowym). Urządzenie wyposażono w innowacyjne głowice Konica
Minolta, nanoszące krople atramentu o wielkości zaledwie 12 pikolitrów
(42 pikolitrów w przypadku bieli aplikowanej w trybie inline). Używane
są w nich nowej generacji tusze Anapurna M G2 UV stworzone przez Agfa
Graphics, pozwalające na realizowane niezwykle szerokiego spektrum
prac wielkoformatowych do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych:
banerów, plakatów, materiałów typu POP i POS, backlitów jak również
wielu zleceń nietypowych – reprodukcji dzieł sztuki, gadżetów
reklamowych, dekoracji budynków i pomieszczeń, płyt DVD czy aplikacji
na drewnie. „Chcemy w jak największym stopniu wykorzystać te ograniczone
tylko formatem możliwości plotera – kontynuuje Krzysztof Wójcik.
– Większość naszych klientów to agencje reklamowe i już możemy
powiedzieć, że spektrum niestandardowych prac, jakie można na nim
wykonać, spotkało się z ich ogromnym zainteresowaniem. Podobny oddźwięk
zauważyliśmy w przypadku klientów bezpośrednich z różnych branż”.
W związku z pojawieniem się nowego urządzenia firma Trzy Słowa planuje
szereg działań o charakterze informacyjnym, promujących jej nowe
rozwiązanie. „Produkty realizowane w technice druku UV już niebawem
znajdą się w naszym nowym sklepie internetowym, m.in. druk na szkle
– mówi Przemysław Wójcik. – W naszych działaniach stawiamy bowiem
przede wszystkim na Internet i spotkania bezpośrednie pracowników
działu handlowego z klientami. Nowy ploter w znacznej większości
chcemy wykorzystywać do zadrukowywania mediów sztywnych i na ten obszar
będziemy kładli największy nacisk, także przy działaniach marketingowych”.
Po kilku tygodniach pracy z nowym urządzeniem właściciele łódzkiej
drukarni są zadowoleni zarówno z uzyskiwanych przy pomocy maszyny
efektów, jak też ze współpracy z firmą Agfa Graphics. Przemysław
Wójcik, poza obecnością na jej stoisku podczas Festiwalu Druku, wziął
też udział w październikowej konferencji dla polskich klientów Agfa
Graphics: „Było to bardzo cenne doświadczenie, pozwalające na nawiązanie
wielu nowych kontaktów. Konferencja zbiegła się w czasie z naszymi
pierwszymi doświadczeniami z nową maszyną, więc trafiliśmy na ciekawy
okres. Ploter jak dotychczas sprawuje się bez zarzutu, również od
strony wdrożenia, szkolenia i wsparcia technicznego. Możemy mówić
o firmie Agfa Graphics w samych superlatywach. Mamy zatem nadzieję,
że będzie on u nas pracował bezawaryjnie przez wiele lat”.
Przemysław Arabski, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym
Agfa Graphics, dodaje: „Kolejna instalacja w Łodzi i okolicach to
potwierdzenie dynamicznego rozwoju tego regionu Polski w zakresie wielkoformatowego
druku cyfrowego. To zarazem kolejne „zagłębie” urządzeń Agfa
Graphics i bardzo nam miło, że jego częścią jest od niedawna firma
Trzy Słowa. Tym bardziej, że ploter do niej dostarczony to nowość
w naszej ofercie – firma ta jest nie tylko pierwszym w Polsce użytkownikiem
systemu Anapurna M2500, ale też jednym z pierwszych w Europie. Mamy
nadzieję, że to wszechstronne urządzenie, w znacznym stopniu rozszerzające
możliwości technologiczne drukarni, przyczyni się do jej dalszego
rozwoju i wejścia na nowe rynki zleceń”. Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com