Dru­kar­nia Wie­land dru­ku­je UV-a­ło­woPoprzedni artykuł 

Wy­wiad z Pa­włem Wie­land, wła­ści­cie­lem dru­kar­ni cy­fro­wej oraz mar­ki Ba­ner­pol­ska.pl, oso­bą która pro­wa­dzi bi­znes no­wa­tor­sko, z po­my­słem i od­wa­gą, an­ga­żu­jąc rok­rocz­nie wi­ęk­sze na­kła­dy in­we­sty­cyj­ne na roz­wój in­te­re­su po­li­gra­ficz­ne­go.

P. „Dru­ku­je­my na wszyst­kich ma­te­ria­łach do­step­nych na ryn­ku: od pa­pie­ru i ulo­tek, po kar­to­no­we stan­dy oraz two­rzy­wa sztucz­ne” – tak re­kla­mu­je się w tej chwi­li Pa­ńska fir­ma. To na­praw­dę od­wa­żne sło­wa…

PW: Tak jest, w stycz­niu br. wdro­ży­li­śmy druk UV na ma­te­ria­łach pła­skich i dru­ku­je­my w tej chwi­li spo­ro zle­ceń bar­dzo trud­nych i ni­szo­wych na ryn­ku. Bez pro­ble­mu cy­fro­wo za­dru­ko­wu­je­my szkło -u­ży­wa­jąc ko­lo­ru bia­łe­go, pły­ty PCV, ple­xi, hip­sy czy kar­ton war­stwo­wy. Oczy­wi­ście po­za dru­kiem UV wy­ko­nu­je­my tra­dy­cyj­ny druk eco­sol­wen­to­wy, sol­wen­to­wy, cy­fro­wy na ma­szy­nie XEROX oraz offsetowo-cy­fro­wy na ma­szy­nie Tru­epress 344 DI. 

P. Czy rok 2013 mo­że Pan za­li­czyć do uda­nych? Pro­szę o ga­rść opty­mi­stycz­nych wia­do­mo­ści.

PW: Mi­nio­ny rok był dla nas re­kor­do­wy pod względem i sprze­da­ży i in­we­sty­cji. W ci­ągu 9 mie­si­ęcy wy­bu­do­wa­li­śmy i uru­cho­mi­li­śmy ha­lę o po­wierzch­ni 600m2 prze­zna­czo­ną pod ma­szy­ny „du­że­go for­ma­tu”. Za­ku­pi­li­śmy 2 urządze­nia sol­wen­to­we i ecosol­wen­to­we oraz w grud­niu 2013, ma­szy­nę Ag­fa Ana­pur­na M2050 do dru­ku UV.

P. Pa­na po­czy­na­nia ła­mią sche­ma­ty oraz za­prze­cza­ją te­zom, że „po­li­gra­fia po­wo­li się ko­ńczy”, że jest co­raz wi­ęk­szym ry­zy­kiem szcze­gól­nie przy ogrom­nych in­we­sty­cjach. Za­py­tam wprost – jak Pan to ro­bi?

PW. Mam wie­lu klien­tów i ko­le­gów, którzy z no­stal­gią wspo­mi­na­ją la­ta 90, gdzie zy­skow­no­ść in­te­re­su by­ła ogrom­na i za­pew­nia­ła spo­koj­ny byt. Roz­po­cząłem in­te­res dru­kar­ski 8 lat te­mu, ma­jąc „ma­lut­ką” ma­szy­nę cy­fro­wą o war­to­ści 25 tys. zł i wie­lu kon­ku­ren­tów. By­łem ska­za­ny na wal­kę kon­ku­re­cyj­ną i jesz­cze raz wal­kę. My­śle, że to prze­trwa­nie w po­cząt­ko­wej fa­zie by­ło cen­nym do­świad­cze­niem.

P. Wy­sta­wia­cie się na Re­ma­days 2014. Co szcze­gol­nie chce Pan po­ka­zać klien­tom?

PW:  Po raz trze­ci będzie­my pro­mo­wać pierw­szy w Pol­sce pro­fe­sjo­nal­ny sklep on-li­ne z pro­duk­ta­mi wiel­ko­for­ma­to­wy­mi: www.ba­ner­pol­ska.pl  Sy­stem jest w ci­ągłym roz­wo­ju i pod­le­ga udo­sko­na­le­niom. No­wo­ścią są oczy­wi­ście pro­duk­ty za­dru­ko­wa­ne me­to­dą UV: pły­ty, fo­lie, ba­ne­ry, oraz usłu­ga EXPRES 24h. Będzie­my roz­ma­wiać z klien­ta­mi oraz po­ka­zy­wać prób­ne wy­dru­ki.

P. Dzi­ęku­je za roz­mo­wę i ży­czę suk­ce­sów.

PW. Rów­nież dzi­ęku­ję za mi­łą roz­mo­wę.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści