Ba­da­nie ERP: co ha­mu­je pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii?Poprzedni artykuł 

Fir­ma Epi­cor So­ftwa­re Cor­po­ra­tion, świa­to­wy li­der na ryn­ku opro­gra­mo­wa­nia bi­zne­so­we­go dla przed­si­ębiorstw pro­duk­cyj­nych, dys­try­bu­cyj­nych, usłu­go­wych i han­dlu de­ta­licz­ne­go, ogło­si­ła wy­ni­ki no­we­go ra­por­tu IDC Ma­nu­fac­tu­ring In­si­ghts, prze­pro­wa­dzo­ne­go przy wspar­ciu fir­my. Pu­bli­ka­cja za­ty­tu­ło­wa­na „Za­in­spi­ruj swo­ich klien­tów – Czas na zmia­ny w bra­nży no­wych tech­no­lo­gii” ujaw­nia czyn­ni­ki ha­mu­jące pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii przed pe­łnym wy­ko­rzy­sta­niem no­wo­cze­snych sys­te­mów pla­no­wa­nia za­so­ba­mi przed­si­ębiorstwa (ERP) oraz wska­zu­je na ele­men­ty umo­żli­wia­jące wdro­że­nie stra­te­gii za­pew­nia­jącej lep­szą sa­tys­fak­cję klien­ta.

Bra­nża pro­duk­cji no­wych tech­no­lo­gii jest dy­na­micz­nym sek­to­rem, w którym suk­ces za­le­ży w pe­łni od spe­łniania ocze­ki­wań klien­tów. Wy­ni­ki ba­da­nia po­ka­zu­ją, że wi­ęk­szo­ść pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii nie zda­je so­bie spra­wy z mo­żli­wo­ści wy­ko­rzy­sta­nia roz­wi­ązań no­wo­cze­sne­go sys­te­mu ERP i te­go, jak tech­no­lo­gicz­ne in­no­wa­cje mo­gą wpły­nąć na po­pra­wę po­zio­mu sa­tys­fak­cji klien­ta.

We­dług 45 proc. re­spon­den­tów głów­ną ba­rie­rą unie­mo­żli­wia­jącą podnie­sie­nie po­zio­mu sa­tys­fak­cji klien­ta jest brak in­te­gra­cji back of­fi­ce z front of­fi­ce. Niez­dol­no­ść do szyb­kie­go ad­ap­to­wa­nia pro­ce­sów bi­zne­so­wych oraz ogra­ni­cze­nia wy­ko­rzy­sty­wa­nia i do­stępu do da­nych to czyn­ni­ki wska­zu­jące na nie­efek­tyw­ny lub nie­ela­stycz­ny sys­tem IT, będący głów­ną prze­szko­dą w two­rze­niu lep­szej sa­tys­fak­cji klien­ta.

„Po­trze­ba utrzy­ma­nia wy­ma­ga­ne­go tem­pa in­no­wa­cji, po­łączo­na z szyb­ki­mi zmia­na­mi po­py­tu i agre­syw­ną kon­ku­ren­cją, jest dzi­siaj zde­cy­do­wa­nie naj­wi­ęk­szym bi­zne­so­wym wy­zwa­niem dla pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii” – po­wie­dział Pier­fran­sce­sco Ma­nen­ti, szef ba­dań IDC Ma­nu­fac­tu­ring In­si­ghts w Eu­ro­pie, Środ­ko­wym Wscho­dzie i Afry­ce. „Na­sta­wio­na na oszczędza­nie po­sta­wa kon­su­men­tów w kra­jach roz­wi­ni­ętych oraz wy­ma­ga­nia nie­sta­bil­nych go­spo­da­rek wscho­dzących po­py­cha­ją pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii do po­dej­mo­wa­nia ini­cja­tyw ma­jących na ce­lu osi­ągni­ęcie naj­wy­ższej lo­jal­no­ści klien­ta za po­mo­cą in­no­wa­cji tech­no­lo­gicz­ny­ch” – do­dał.

We­dług wy­ni­ków ba­dań, wraz ze wzro­stem zmien­nych wy­ma­gań kon­su­men­tów, pro­du­cen­ci no­wych tech­no­lo­gii mu­szą stać się bar­dziej za­uwa­żal­ni na ryn­ku. „Aby za­po­biec zmien­no­ści i po­pra­wić spe­łnia­nie wy­ma­gań klien­tów, pro­du­cen­ci mu­szą zna­le­źć no­wy spo­sób zro­zu­mie­nia przy­szłe­go po­py­tu i wy­ko­rzy­sta­nia w pe­łni no­wo­cze­snych plat­form ERP, które mo­gą in­te­gro­wać pro­ce­sy bi­zne­so­we w ca­łym ła­ńcu­chu war­to­ści” po­wie­dział Ma­nen­ti.

„Je­ste­śmy zda­nia, że pro­du­cen­ci no­wych tech­no­lo­gii po­win­ni two­rzyć spraw­ny i ela­stycz­ny ła­ńcuch do­staw po­przez in­we­sto­wa­nie w tech­no­lo­gie, które po­zwa­la­ją na szyb­sze po­dej­mo­wa­nie de­cy­zji, lep­szą współpra­cę we­wnątrz fir­my oraz współpra­cę z part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi, co skut­ku­je osi­ągni­ęciem naj­wy­ższe­go po­zio­mu sa­tys­fak­cji klien­ta” po­wie­dział John Hi­ra­oka, wi­ce­pre­zes i głów­ny dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu w fir­mie Epi­cor. „Po­pra­wie­nie do­stępu do in­for­ma­cji w cza­sie rze­czy­wi­stym, dzi­ęki no­wo­cze­snym roz­wi­ąza­niom sys­te­mu ERP wy­ko­rzy­stu­jącym do­stęp po­przez urządze­nia mo­bil­ne, chmu­rę i sie­ci spo­łecz­no­ścio­we, bez wąt­pie­nia wpły­nie na po­pra­wę kon­ku­ren­cyj­no­ści i wzro­st” – do­dał.

Klu­czo­we wnio­ski pły­nące z ba­da­nia:

  • Bli­sko 35 proc. pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii uwa­ża, że ich sys­tem ERP jest plat­for­mą istot­ną w bu­do­wa­niu sa­tys­fak­cji klien­ta, łączącą back of­fi­ce z front of­fi­ce; 80 proc du­żych przed­si­ębiorstw z tej bra­nży za­trud­nia­jących 5000 lub wi­ęcej pra­cow­ni­ków twier­dzi, że sys­tem ERP jest nie­zbęd­ny.

  • Dla 45 proc. pro­du­cen­tów no­wych tech­no­lo­gii głów­ną ba­rie­rą unie­mo­żli­wia­jącą po­lep­sze­nie po­zio­mu sa­tys­fak­cji klien­ta jest brak in­te­gra­cji back of­fi­ce z front of­fi­ce.

  • 35,9 proc. firm pro­duk­cyj­nych z bra­nży no­wych tech­no­lo­gii będzie w pierw­szej ko­lej­no­ści in­we­sto­wać w roz­wi­ąza­nia umo­żli­wia­jące szyb­szą ob­słu­gę klien­ta oraz re­ak­cję na je­go po­trze­by.

  • Bli­sko 28 proc. re­spon­den­tów po­le­ga na sys­te­mie ERP pod­czas pro­wa­dze­nia co­dzien­nych ope­ra­cji bi­zne­so­wych. Ko­rzy­sta­nie z sys­te­mu ERP w ce­lu podnie­sie­nia sa­tys­fak­cji klien­ta jest jed­nak bar­dzo ogra­ni­czo­ne.

  • Oko­ło 26 proc. ba­da­nych uwa­ża, że klu­czo­wym czyn­ni­kiem wpły­wa­jącym na de­cy­zje za­ku­po­we jest to, w ja­ki spo­sób usłu­gi o war­to­ści do­da­nej (prze­pa­ko­wa­nia, po­now­ne ety­kie­to­wa­nie, lo­gi­sty­ka, na­pra­wa, prze­gląd, re­cy­kling zgod­ny z nor­ma­mi) są do­star­cza­ne oraz wspie­ra­ne.

  • W ci­ągu naj­bli­ższych trzech lat, wio­dący pro­du­cen­ci z bra­nży no­wych tech­no­lo­gii będą szu­kać ela­stycz­ne­go sys­te­mu ERP, który ofe­ru­je funk­cje wpły­wa­jące na po­ziom sa­tys­fak­cji klien­ta lub umo­żli­wia ich ła­twą in­te­gra­cję, po­przez do­star­cza­nie do­kład­nych termino­wych in­for­ma­cji.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Epi­cor So­ftwa­re Cor­po­ra­tion

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści