Wie­land in­we­stu­je w in­no­wa­cyj­ny plo­ter Ag­fa Ana­pur­na M2050Poprzedni artykuł 

Przy nowym ploterze Anapurna M2050 stoją: Przemysław Arabski - regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics (z lewej) i Paweł Wieland - właściciel drukarni Wieland.
Przy no­wym plo­te­rze Ana­pur­na M2050 sto­ją: Prze­my­sław Arab­ski – re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa Gra­phics (z le­wej) i Pa­weł Wie­land – wła­ści­ciel dru­kar­ni Wie­land.

Co­raz wi­ęcej firm po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wych z pol­skie­go ryn­ku, in­we­stu­jąc w swój pierw­szy plo­ter UV, de­cy­du­je się na roz­wi­ąza­nie Ag­fa Gra­phics. Do te­go gro­na na­le­ży rów­nież Wie­land Dru­kar­nia Cy­fro­wa z Po­zna­nia, gdzie od nie­daw­na pra­cu­je in­no­wa­cyj­ny i ela­stycz­ny w dzia­ła­niu sys­tem Ag­fa Ana­pur­na M2050. In­we­sty­cja ta po­zwo­li­ła jej na za­ofe­ro­wa­nie swo­im klien­tom zu­pe­łnie no­wych zle­ceń, re­ali­zo­wa­nych na pła­skich, ta­kże nie­ty­po­wych podło­żach o sze­ro­ko­ści do 2,07 m.

Wiel­ko­pol­ska to je­den z re­gio­nów na­sze­go kra­ju, gdzie mar­ka Ag­fa Gra­phics – je­że­li cho­dzi o druk wiel­ko­for­ma­to­wy – szcze­gól­nie moc­no za­zna­cza swo­ją obec­no­ść. W Po­zna­niu i oko­li­cach pra­cu­je dziś z po­wo­dze­niem dzie­si­ęć, ba­zu­jących na tech­ni­ce UV, urządzeń z se­rii Ana­pur­na i Je­ti. Jed­ną z naj­now­szych in­we­sty­cji w tym za­kre­sie prze­pro­wa­dzi­ła fir­ma Wie­land z Po­zna­nia, za­ku­pu­jąc plo­ter Ana­pur­na M2050.
Przed­si­ębior­stwo, po­wsta­łe osiem lat te­mu, jest wła­sno­ścią Pa­wła Wie­land, który swo­ją przy­go­dę z po­li­gra­fią za­czy­nał od dru­ku cy­fro­we­go, wó­wczas w ma­łym for­ma­cie. Po dwóch la­tach za­in­we­sto­wał w pierw­szy plo­ter sol­wen­to­wy (dziś po­sia­da czte­ry te­go ty­pu urządze­nia), nie­co później zaś – w ma­szy­nę of­f­se­to­wą ty­pu DI. W ubie­głym ro­ku – jak twier­dzi wła­ści­ciel – na­de­szła po­ra na za­kup plo­tera UV. „Za­le­ża­ło nam na wpro­wa­dze­niu do ofer­ty no­wej ga­my pro­duk­tów, a tym sa­mym – roz­sze­rze­niu na­szych mo­żli­wo­ści i za­pro­po­no­wa­niu klien­tom kom­plek­so­wej ob­słu­gi po­li­gra­ficz­nej – mówi Pa­weł Wie­land. – Za­kup ten trak­tu­je­my za­tem jak uzu­pe­łnie­nie par­ku sprzęto­we­go o urządze­nie, które po­zwa­la na re­ali­za­cję wy­dru­ków na me­diach ta­kich jak plek­si, two­rzy­wa sztucz­ne czy PCV. Wcze­śniej bo­wiem w ogóle nie przyj­mo­wa­li­śmy ta­kich zle­ce­ń”.

Przed do­ko­na­niem osta­tecz­ne­go wy­bo­ru do­staw­cy roz­wi­ąza­nia UV wła­ści­ciel fir­my Wie­land przy­glądał się kil­ku ma­szy­nom. O in­we­sty­cji w plo­ter Ana­pur­na M2050 zde­cy­do­wa­ły – jak za­pew­nia – przede wszyst­kim za­ufa­nie do mar­ki Ag­fa Gra­phics oraz du­ża licz­ba jej plo­terów za­in­sta­lo­wa­nych w ca­łym kra­ju, ta­kże w Wiel­ko­pol­sce. „O wy­so­kiej ja­ko­ści ofe­ro­wa­nej przez to urządze­nie wie­dzia­łem już wcze­śniej, na­to­miast wa­żne by­ły re­fe­ren­cje do­tych­cza­so­wych użyt­kow­ni­ków. Tu Ag­fa Gra­phics mo­że po­chwa­lić się bar­dzo sze­ro­kim port­fo­lio klien­tów” – mówi Pa­weł Wie­land.
Za­ku­pio­ne przez nie­go urządze­nie to naj­po­pu­lar­niej­szy obec­nie plo­ter UV fir­my Ag­fa Gra­phics na pol­skim ryn­ku. Je­go in­no­wa­cyj­no­ść i ela­stycz­no­ść wy­ni­ka z mo­żli­wo­ści za­sto­so­wa­nia tu za­rów­no me­di­ów sztyw­nych (w for­ma­cie 2,07 x 4 m) jak też gi­ęt­kich (o sze­ro­ko­ści do 2,07 m) oraz dru­ko­wa­nia w sze­ściu ko­lo­rach z do­dat­ko­wą bie­lą. Plo­ter ofe­ru­je wy­daj­no­ść mak­sy­mal­ną si­ęga­jącą 53 m2/h oraz roz­dziel­czo­ść do 1440 dpi. Na uwa­gę za­słu­gu­je fakt, że mo­żna w nim za­dru­ko­wy­wać bez­po­śred­nio na­wet bar­dzo gru­be me­dia (do 4,5 cm).

Pa­weł Wie­land za­kła­dał, że plo­ter nie­mal w ca­ło­ści będzie wy­ko­rzy­sty­wa­ny do za­dru­ko­wy­wa­nia wła­śnie podło­ży sztyw­nych, jed­nak obec­nie sy­tu­acja wy­gląda nie­co ina­czej: „Po dwóch mie­si­ącach od in­sta­la­cji w 40% urządze­nie jest wy­ko­rzy­sty­wa­ne do dru­ko­wa­nia na me­diach gi­ęt­kich. Oka­za­ło się bo­wiem, że tr­wa­ło­ść wy­dru­ków czy brak efek­tu blak­ni­ęcia ge­ne­ru­je du­żą prze­wa­gę in­kje­tu nad tech­no­lo­gią sol­wen­to­wą. W efek­cie na­si klien­ci – w 80% są to agen­cje re­kla­mo­we – za­ma­wia­jąc pra­ce wręcz wska­zu­ją, że ma­ją być one wy­ko­na­ne w tech­ni­ce UV”.
Je­że­li cho­dzi o me­dia sztyw­ne, do­tych­czas fir­ma Wie­land re­ali­zo­wa­ła zle­ce­nia na ty­po­wych podło­żach, jak two­rzy­wa sztucz­ne, PCV czy plek­si. Jed­nak jej wła­ści­ciel za­kła­da wpro­wa­dze­nie do ofer­ty usług dru­ko­wa­nia na ma­te­ria­łach niety­po­wych, jak szkło czy po­li­pro­py­len. „Naj­wa­żniej­sze, że na­si klien­ci zda­ją so­bie spra­wę z nie­ba­ga­tel­nych mo­żli­wo­ści ja­kie ofe­ru­je to roz­wi­ąza­nie – kon­ty­nu­uje Pa­weł Wie­land. – Dzi­ęki tej in­we­sty­cji na­wi­ąza­li­śmy też współpra­cę z zu­pe­łnie no­wy­mi part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. W po­zy­ski­wa­niu zle­ceń po­ma­ga nam w du­żym stop­niu sklep in­ter­ne­to­wy ba­ner­pol­ska.pl czy udział w tar­gach ta­kich jak Re­ma­Days War­saw, gdzie mie­li­śmy wła­sne sto­isko”.
Mówi Prze­my­sław Arab­ski, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa Gra­phics: „Cie­szy­my się z ko­lej­nej in­sta­la­cji plo­te­ra Ana­pur­na M2050 w re­gio­nie Wiel­ko­pol­ski. In­we­sty­cja zre­ali­zo­wa­na przez fir­mę Wie­land pod­kre­śla na­szą po­zy­cję li­de­ra w tej części kra­ju, je­że­li cho­dzi o sprze­daż pro­fe­sjo­nal­nych urządzeń ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kjet UV. Ma­my na­dzie­ję, że ma­szy­na będzie du­żym wzmoc­nie­niem dla te­go prężnie roz­wi­ja­jące­go się przed­si­ębior­stwa i po­zwo­li we­jść mu na bar­dzo per­spek­ty­wicz­ny ry­nek zle­ceń re­ali­zo­wa­nych na podło­żach sztyw­nych, ta­kże nie­ty­po­wy­ch”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści