Grafiche Esposti jednym z pierwszych użytkowników bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP w wielkim formaciePoprzedni artykuł 

Włoska drukarnia Grafiche Esposti od dłuższego czasu poszukiwała rozwiązania w zakresie cyfrowej przygotowalni, które zapewniłoby jej wysoką jakość i wierność reprodukowanych obrazów, z drugiej zaś – było zbieżne z realizowaną tu polityką zrównoważonego rozwoju. W rezultacie zrealizowana została inwestycja w kompleksowy system firmy Kodak, składający się z naświetlarki Kodak Trendsetter VLF, obsługującej płyty Kodak Sonora XP o formacie sięgającym dwóch m2 – pierwsze na rynku płyty bezprocesowe oferowane w tak dużym formacie. Ich kluczową zaletą jest wyeliminowanie procesu wywoływania i kosztów z tym związanych oraz obniżony negatywny wpływ na środowisko naturalne.

W 1979 roku Giovanni Esposti, związany już wówczas z branżą fotolitograficzną, założył własną firmę – Fotostudio Esposti, specjalizującą się w usługach reklamowych i fotograficznych dla lokalnych, krajowych i międzynarodowych klientów, głównie z branży zabawkarskiej. Dwa lata później, zachęcony odniesionym sukcesem i lojalnością zleceniodawców, uruchomił Studio E – firmę oferującą usługi fotograficzne i fotolitograficzne. W roku 2000 jej nazwa została zmieniona na Grafiche Esposti, a w działalność przedsiębiorstwa włączyli się dwaj synowie Giovanniego – Marco i Stefano.
Mówi Marco Esposti, pełniący obecnie funkcję dyrektora ds. technicznych i kreacji: „Bez eliminowania fotolitografii, która wciąż stanowi trzon i esencję grafiki jako takiej, nasza działalność ukierunkowała się na drukowanie. Lata doświadczeń w branży fotolitograficznej pomogły nam utrzymać kluczowe dla klientów parametry: wierność odwzorowywanych barw i jakość realizowanych zleceń. Nasza podróż w świat opakowań i druku offsetowego rozpoczęła się na dobre, gdy weszliśmy w produkcję stendów i displejów reklamowych. Realizując coraz więcej tego typu zleceń, zaczęliśmy doceniać i zwyczajnie polubiliśmy kreatywność i dywersyfikację klientów je zamawiających. Do tego stopnia, że sami zaczęliśmy projektować wyroby bazujące na tekturze. Najtrudniejszą częścią etapu projektowania displeju jest połączenie kreatywności, efektywności kosztowej i prostoty składania finalnego wyrobu w całość. Obecnie wszystkie zlecenia realizujemy wyłącznie dla odbiorców bezpośrednich”.
Są wśród nich firmy z różnych branż: spożywczej, zabawkarskiej, kosmetycznej, chemicznej, biurowej, odzieżowej itd. Wśród nich są znane międzynarodowe koncerny i marki. Co więcej, swego czasu kierownictwo Grafiche Esposti podjęło decyzję, by skoncentrować swoje działania właśnie na obsłudze najbardziej wymagających, światowych koncernów, które – poza generowaniem odpowiednich obrotów drukarni – stymulowałyby także jej techniczny i kreatywny wzrost.
„Nasza płaska struktura, doświadczenia w obszarze prepressu oraz ciągłe inwestycje w najnowsze technologie pozwoliły zagwarantować klientom szybką obsługę, jakość i elastyczność” – mówi Marco Esposti.

Jeden z pierwszych użytkowników wielkoformatowych płyt bezprocesowych Kodak Sonora XP
Drukarnia Grafiche Esposti posiada w pełni wyposażoną przygotowalnię cyfrową, bazującą na systemie workflow Kodak Prinergy. W ostatnim czasie została ona wzbogacona o wielkoformatową naświetlarkę CtP Kodak Trendsetter VLF, która – m.in. dzięki technologii Kodak SquareSpot – zapewniła firmie stabilną i wydajną produkcję form drukowych. Jednak największym wyzwaniem i prawdziwą innowacją w przypadku Grafiche Esposti była decyzja o wdrożeniu bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP o grubości 0,4 mm i formacie niemal 2 metrów kwadratowych.
Mówi Silvano Finelli – właściciel firmy F.lli Finelli, lokalnego dystrybutora płyt Kodak: „W produkcji stendów i displejów wierność odwzorowania barw musi być perfekcyjna. Rozwiązanie w postaci naświetlarki Kodak Trendsetter VLF i bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP jest w stanie ją zagwarantować. Nie występuje tu jakakolwiek obróbka chemiczna, gdyż płyta termiczna jest płytą bezprocesową. Raster na płycie jest czysty i pozostaje niezmieniony (odwzorowanie 1:1), w efekcie naświetlany obraz osiąga wyższą jakość niż w przypadku tradycyjnie wywoływanych płyt. Co więcej proces przejścia na płyty bezprocesowe nie spowodował żadnych negatywnych zmian w naszej działalności. Wręcz przeciwnie, szczegóły są bardziej wyraziste a pasowanie – lepsze. Natychmiast po naświetleniu w urządzeniu Kodak Trendsetter VLF forma drukowa jest zakładana na maszynę. Przed rozpoczęciem docelowej produkcji potrzebnych jest zaledwie kilka obrotów maszyny by przygotować formę do natychmiastowego i efektywnego transferu farby. W efekcie uzyskuje się niezwykle precyzyjne i ostre punkty rastrowe”.
„Nasi klienci nie tylko są usatysfakcjonowani jakością finalnych prac, ale wielu z nich zdaje sobie sprawę z korzyści środowiskowych, więc doceniają oni w pełni fakt, że zamawiane przez nich displeje są drukowane z zastosowaniem proekologicznych płyt offsetowych. Dotyczy to zwłaszcza odbiorców z branży spożywczej. Dla nas oznacza to wartość dodaną i dodatkowy argument przy negocjacjach z nowymi klientami” – dodaje Marco Esposti.

Pasja i pozytywne myślenie
Grafiche Esposti jest najlepszym przykładem na to, że właściwa mieszanka technicznego know-how, elastyczności w działaniu, kreatywności, pasji i ciągłego wdrażania innowacji przynosi rezultaty. Wszystkie te elementy pozwoliły firmie stać się liderem w zakresie projektowania graficznego stendów i dislpejów oraz zaoferować swoim klientom innowacyjne rozwiązania opakowaniowe, w pełni satysfakcjonujące ich oczekiwania i potrzeby.
W ostatnim czasie drukarnia świętowała zdobycie pierwszej nagrody dla wyprodukowanych tu krótkookresowych displejów tekturowych. Uzyskała ją w kategorii wystawców podczas 3. edycji międzynarodowego konkursu DIVA (Display Italia Viscom Award), organizowanego we współpracy z Display Italia i poświęconego najlepszym rozwiązaniom dla rynku POS. Z myślą o nim firma stworzyła niezwykły i funkcjonalny produkt, zaprojektowany przez Marco Esposti. Był nim dozownik kawy w kapsułkach wyposażony w specjalny mechanizm wewnętrzny na bazie tektury. Zdaniem przewodniczącego jury, profesora w Europejskim Instytucie Wzornictwa, był to przykład „geniuszu przy projektowaniu wcześniej niespotykanego produktu, wykonanego z proekologicznego, podlegającego recyklingowi podłoża, jakim jest tektura”.
Oliver Claude, dyrektor generalny ds. druku i wiceprezes działu komercyjnego Kodak w regionie EAMER, mówi: „Ukierunkowane na sukces podejście Grafichi Esposti w kwestiach drukowania doprowadziło do inwestycji w nasze proekologiczne rozwiązania, które jednocześnie zapewniają niezwykle istotną w tego rodzaju produkcji wysoką jakość. Mamy nadzieję, że ta ostatnia inwestycja wpłynie na dalsze sukcesy drukarni przynosząc jej kolejne dowody uznania ze strony klientów i całego przemysłu”.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności