Kodak Polska, która w swojej ofercie ma szereg rozwiązań dla branży opakowaniowej, po raz kolejny wzięła udział w targach Packaging Innovations, które odbywały się w dniach 9-10 kwietnia w Warszawie. Swoją ofertę prezentowała wraz ze swoim partnerem - firmą Netflex - również obecnym na stoisku.
„Targi Packaging Innovations to impreza zyskująca na znaczeniu w branży opakowaniowej. Firma Kodak, od lat dostarczająca rozwiązania dla tego sektora, posiada w swoim bogatym portfolio wiele innowacyjnych systemów, które mogą wspierać zarówno procesy produkcyjne, jak również biznesowe w firmach opakowaniowych. Stąd tak duże zainteresowanie promowanymi przez nas podczas targów rozwiązaniami - mówi Jacek Galiński, Account Manager Packaging w firmie Kodak Polska. – Wśród nich były rozwiązania prepress dla opakowań drukowanych w technologii fleksograficznej oraz offsetowej, a także rozwiązania do drukowania danych zmiennych na etykietach i opakowaniach, zarówno w technologii CIJ jaki i elektrofotgraficznej, w którym to obszarze Kodak cały czas intensywnie się rozwija”.
Temu tematowi była też poświęcona prezentacja poprowadzona podczas targów przez firmę Kodak w ramach strefy learnShops. Referat zatytułowany „Personalizacja w opakowaniach flekso. Głowice druku cyfrowego firmy Kodak” wygłosił Jacek Galiński. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem słuchaczy, a wiele rozmów dotyczących tej propozycji przeniosło się również na stoisko Kodak Polska, gdzie zainteresowani mogli otrzymać wyczerpujące informacje od pracowników firmy. Warto wspomnieć, że Kodak w ostatnim czasie zdecydował się na partnerstwo z producentem maszyn do druku fleksograficznego, aby jeszcze intensywniej rozwijać się w tym zakresie.
Wśród rozwiązań promowanych na targach Packaging Innovations był również system produkcji form fleksograficznych - Kodak Flexcel NX, którego liczba wdrożeń w naszym kraju nieustannie rośnie i obecnie dobiega 20. „Gwarantuje on wysoką jakość wydruków, konkurującą z jakością oferowaną dotąd przez rotograwiurę (technologię znacznie droższą), ale też generuje znaczące korzyści operacyjne dla naszych odbiorców. Tu warto wymienić m.in. skrócony czas rozruchu maszyny drukującej, redukcję ilości odpadów i czasów przestoju, trwalsze formy drukowe oraz bardziej wydajne zużycie farby, a także eliminację typowych problemów, jakie mogą się przydarzyć w produkcji fleksograficznej” - mówi Jacek Galiński.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com