Podczas targów Ipex Konica Minolta zaprezentowała szereg rozwiązań dedykowanych nowoczesnemu rynkowi poligraficznemu. Wśród nich znalazły się m.in. maszyny, które doskonale sprawdzą się w niskonakładowej produkcji opakowań. Dzięki systemowi KM-1 B2+ UV drukarnie komercyjne mogą wykorzystywać większe rozmiary arkuszy do produkcji 3- i 4-częściowych broszur, folderów z kieszeniami, plakatów, obwolut, okładek jednoczęściowych, czy opakowań na żarówki, a wszystko z szybkością do 3300 arkuszy na godzinę. Na stoisku firmy można było również poznać sposób działania Konica Minolta bizhub PRESS C70RLC oraz demonstrację druku etykiet typu roll-to-roll (szybkość druku 18 m/min). Uczestnicy Ipex jako pierwsi poznali możliwości systemu bizhub PRESS C1100.
Konica Minolta wciąż umacnia pozycję w branży druku produkcyjnego, jest liderem w kategorii sprzedaży systemów do średnionakładowego druku kolorowego. Według danych infoSource podsumowujących rok finansowy 2013 Konica Minolta ponownie wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku druku produkcyjnego. W Europie Zachodniej firma uzyskała udział w rynku na poziomie 54% (MIF), a w Europie Wschodniej wskaźnik ten wynosi aż 65% (MIF).
Podczas Ipex Konica Minolta zaprezentowała również innowacyjne rozwiązanie MGI Digital Graphic Technology (MGI). Firma obecnie posiada 10% udziałów w MGI. Urządzenie do lakierowania strumieniowego MGI za pomocą głowic atramentowych tworzy powłokę UV 3D lub tradycyjną płaską powłokę punktową. Może być stosowany do druków offsetowych lub cyfrowych nie tylko na zwykłym papierze ale także na plastiku, banerach czy kopertach.
- Branża związana zarówno z drukiem komercyjnym jak i przemysłowym przechodzi z druku analogowego na cyfrowy. Tworzy to nowe możliwości rozwoju biznesu. Obecnie rynek offsetowy generuje 107 mld Euro przychodów, podczas gdy rynek cyfrowy to zaledwie 7,7 mld euro. Zgodnie z prognozami do 2017 r. cyfrowy druk kolorowy osiągnie wzrost na poziomie ok. 4%. Na podstawie tych danych Konica Minolta postanowiła zwiększyć ofertę produktów i otworzyć się na nowe rynki – powiedział Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.