Wy­bór wy­so­kiej ja­ko­ści tek­tu­ry po­zwo­lil ob­ni­życ ca­łko­wi­ty kosztPoprzedni artykuł 

Gary Peeling
Ga­ry Pe­eling

„Wy­bór wla­sci­wej tek­tu­ry po­zwo­lil ob­ni­zyc koszt ca­lej pro­duk­cji” — mówi Ga­ry Pe­eling, pre­zes ro­dzin­nej fir­my dru­kar­skiej Pre­ci­sion Prin­ting z dziel­ni­cy Bar­king we wschod­niej cze­sci Lon­dy­nu. „Ale to nie wszyst­ko — gdy­by­smy zde­cy­do­wa­li sie na ta­nie roz­wia­za­nie przy wy­bo­rze ma­te­ria­lu, nie mo­gli­by­smy wy­ko­nac na­szej pra­cy.”

Je­sie­nia 2013 r. Pe­eling otrzy­mal zle­ce­nie, które wy­da­wa­lo sie byc naj­wiek­szym ma­rze­niem kaz­dej dru­kar­ni cy­fro­wej. Fir­ma Ame­ri­can Express pla­no­wa­la kam­pa­nie re­kla­mo­wa po­le­ga­ja­ca na wy­sy­la­niu ofert han­dlo­wych pocz­ta do 280 ty­sie­cy klien­tów w Wiel­kiej Bry­ta­nii. Te­mat brzmial „Think Big — Shop Smal­l” (Mysl na wiel­ka ska­le — ku­puj w ma­lych skle­pach)  i mial na ce­lu prze­ko­na­nie po­sia­da­czy kart Ame­ri­can Express do ro­bie­nia za­ku­pów w ma­lych skle­pach w niz­szych ce­nach i w okre­slo­ne dni. Da­te roz­po­cze­cia kam­pa­nii usta­lo­no na 7 grud­nia, a ulot­ki re­kla­mo­we mu­sia­ly byc do­star­czo­ne do 280 ty­sie­cy klien­tów fir­my Amex z du­zym wy­prze­dze­niem.

Ulot­ki re­kla­mo­we za­pro­jek­to­wa­no w lon­dyn­skim od­dzia­le fir­my Ogi­lvy. Pro­jekt sta­no­wil wy­zwa­nie pod kil­ko­ma wzgle­da­mi. Ma­te­ria­ly re­kla­mo­we by­ly w for­mie har­mo­nij­ki, a tlo w ob­sza­rze spa­du dru­kar­skie­go rów­niez mia­lo byc za­dru­ko­wa­ne na czar­no, przez co ist­nia­lo du­ze ry­zy­ko, ze ma­te­rial po­pe­ka na zgie­ciach.

„Gdy­by­smy zde­cy­do­wa­li sie na stan­dar­do­wa tek­tu­re, trze­ba by­lo­by ja la­mi­no­wac  za ce­ne 14 ty­sie­cy fun­tów, aby unik­nac pek­niec.” — wy­ja­snia Pe­eling. „Wy­bie­ra­jac tek­tu­re Inver­co­te Cre­ato fir­my Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard nie mu­sie­li­smy jej la­mi­no­wac, po­nie­waz nie po­pe­ka po zgie­ciach.”

Ale to nie wszyst­kie ko­rzy­sci. La­mi­no­wa­nie unie­mo­zli­wi­lo­by tez ma­szy­no­we skla­da­nie ulo­tek, po­nie­waz za­gie­te ulot­ki nie trzy­ma­ly­by ksztal­tu. Al­ter­na­tyw­nym roz­wia­za­niem by­lo­by recz­ne skla­da­nie i pa­ko­wa­nie 280 ty­sie­cy ulo­tek.

„W ta­kim przy­pad­ku po pro­stu nie wy­ko­na­li­by­smy zle­ce­nia w ter­mi­nie.” — mówi Pe­eling. „Tek­tu­ra Inver­co­te Cre­ato ide­al­nie spraw­dzi­la sie w na­szej pra­cy i w nie­sa­mo­wi­ty spo­sób zwiek­szy­la jej wy­daj­nosc. Ta­kie efek­ty sa rzad­ko za­uwa­zal­ne w przy­pad­ku ma­lych zle­cen, ale przy du­zej ilo­sci dru­ko­wa­nych ma­te­ria­lów wplyw za­rów­no na wy­daj­nosc, jak i ogól­na oszczed­nosc jest wy­ra­znie wi­docz­ny.”

Po­wo­dy wy­bo­ru dru­ku cy­fro­we­go do re­ali­za­cji zle­ce­nia o tak du­zym na­kla­dzie sa sa­me w so­bie in­te­re­su­ja­ce. Jesz­cze kil­ka lat te­mu uwa­za­no, ze cy­fro­we dru­ko­wa­nie ma­te­ria­lów w na­kla­dzie po­wy­zej 500 jest le­d­wo opla­cal­ne. W tym przy­pad­ku jed­nym z po­wo­dów, dla których wy­daj­nosc wzro­sla, by­la wcze­sna de­cy­zja fir­my Pre­ci­sion Prin­ting o za­in­we­sto­wa­niu w urza­dze­nie dru­kujace HP In­di­go 10000 z mo­zli­wo­scia dru­ku wiek­szych ar­ku­szy niz stan­dar­do­we dru­ki cy­fro­we.

„Te­raz mo­ze­my dru­ko­wac na ar­ku­szu piec stron A4 za­miast dwóch, co oczy­wi­scie ob­ni­za cal­ko­wi­ty koszt jed­nost­ko­wy. Ta za­le­ta w po­la­cze­niu z mo­zli­wo­scia per­so­na­li­za­cji z za­sto­so­wa­niem czte­rech ko­lo­rów za­miast dru­ku la­se­ro­we­go, by­la glów­nym po­wo­dem de­cy­zji o cy­fro­wym dru­ko­wa­niu te­go zle­ce­nia.” — pod­su­mo­wu­je Pe­eling.

Przez po­nad 10 lat mówio­no, ze per­so­na­li­za­cja sta­nie sie wa­znym czyn­ni­kiem na­pe­do­wym roz­wo­ju dru­kar­stwa. Byc mo­ze zle­ce­nie Ame­ri­can Express dla for­my Pre­ci­sion Prin­ting jest do­wo­dem na to, ze per­so­na­li­za­cja w ele­ganc­ki spo­sób mo­ze byc fak­tycz­nie wa­zniej­sza niz cia­gle da­ze­nie do ob­ni­za­nia kosz­tu jed­nost­ko­we­go.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ig­ge­sund Kar­ton

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści