Wybór wysokiej jakości tektury pozwolil obniżyc całkowity kosztPoprzedni artykuł 

Gary Peeling
Gary Peeling

„Wybór wlasciwej tektury pozwolil obnizyc koszt calej produkcji” — mówi Gary Peeling, prezes rodzinnej firmy drukarskiej Precision Printing z dzielnicy Barking we wschodniej czesci Londynu. „Ale to nie wszystko — gdybysmy zdecydowali sie na tanie rozwiazanie przy wyborze materialu, nie moglibysmy wykonac naszej pracy.”

Jesienia 2013 r. Peeling otrzymal zlecenie, które wydawalo sie byc najwiekszym marzeniem kazdej drukarni cyfrowej. Firma American Express planowala kampanie reklamowa polegajaca na wysylaniu ofert handlowych poczta do 280 tysiecy klientów w Wielkiej Brytanii. Temat brzmial „Think Big — Shop Small” (Mysl na wielka skale — kupuj w malych sklepach)  i mial na celu przekonanie posiadaczy kart American Express do robienia zakupów w malych sklepach w nizszych cenach i w okreslone dni. Date rozpoczecia kampanii ustalono na 7 grudnia, a ulotki reklamowe musialy byc dostarczone do 280 tysiecy klientów firmy Amex z duzym wyprzedzeniem.

Ulotki reklamowe zaprojektowano w londynskim oddziale firmy Ogilvy. Projekt stanowil wyzwanie pod kilkoma wzgledami. Materialy reklamowe byly w formie harmonijki, a tlo w obszarze spadu drukarskiego równiez mialo byc zadrukowane na czarno, przez co istnialo duze ryzyko, ze material popeka na zgieciach.

„Gdybysmy zdecydowali sie na standardowa tekture, trzeba byloby ja laminowac  za cene 14 tysiecy funtów, aby uniknac pekniec.” — wyjasnia Peeling. „Wybierajac tekture Invercote Creato firmy Iggesund Paperboard nie musielismy jej laminowac, poniewaz nie popeka po zgieciach.”

Ale to nie wszystkie korzysci. Laminowanie uniemozliwiloby tez maszynowe skladanie ulotek, poniewaz zagiete ulotki nie trzymalyby ksztaltu. Alternatywnym rozwiazaniem byloby reczne skladanie i pakowanie 280 tysiecy ulotek.

„W takim przypadku po prostu nie wykonalibysmy zlecenia w terminie.” — mówi Peeling. „Tektura Invercote Creato idealnie sprawdzila sie w naszej pracy i w niesamowity sposób zwiekszyla jej wydajnosc. Takie efekty sa rzadko zauwazalne w przypadku malych zlecen, ale przy duzej ilosci drukowanych materialów wplyw zarówno na wydajnosc, jak i ogólna oszczednosc jest wyraznie widoczny.”

Powody wyboru druku cyfrowego do realizacji zlecenia o tak duzym nakladzie sa same w sobie interesujace. Jeszcze kilka lat temu uwazano, ze cyfrowe drukowanie materialów w nakladzie powyzej 500 jest ledwo oplacalne. W tym przypadku jednym z powodów, dla których wydajnosc wzrosla, byla wczesna decyzja firmy Precision Printing o zainwestowaniu w urzadzenie drukujace HP Indigo 10000 z mozliwoscia druku wiekszych arkuszy niz standardowe druki cyfrowe.

„Teraz mozemy drukowac na arkuszu piec stron A4 zamiast dwóch, co oczywiscie obniza calkowity koszt jednostkowy. Ta zaleta w polaczeniu z mozliwoscia personalizacji z zastosowaniem czterech kolorów zamiast druku laserowego, byla glównym powodem decyzji o cyfrowym drukowaniu tego zlecenia.” — podsumowuje Peeling.

Przez ponad 10 lat mówiono, ze personalizacja stanie sie waznym czynnikiem napedowym rozwoju drukarstwa. Byc moze zlecenie American Express dla formy Precision Printing jest dowodem na to, ze personalizacja w elegancki sposób moze byc faktycznie wazniejsza niz ciagle dazenie do obnizania kosztu jednostkowego.

Na podstawie informacji firmy Iggesund Karton

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności