MPS kie­dyś = dru­kuj mniej, oszczędzaj. Co dzi­siaj?Poprzedni artykuł 

Grzegorz Najda
Grze­gorz Naj­da

Usłu­gi za­rządza­nia dru­kiem (MPS) wci­ąż ewo­lu­ują a Le­xmark po­zo­sta­je li­de­rem tych zmian. Przez wie­le lat na­szą man­trą by­ło „dru­kuj mniej aby oszczędzić”, gdyż dąży­li­śmy do te­go aby na­si klien­ci mo­gli od­kryć ukry­te oszczęd­no­ści w swo­ich przed­si­ębior­stwach. Z cza­sem ta kon­cep­cja ule­gła zmia­nie – od kon­so­li­da­cji urządzeń dru­kujących, do au­to­ma­tycz­ne­go  za­rządza­nie flo­tą, i da­lej, uspraw­nień w obie­gu do­ku­men­tów.

Fir­my nie trak­tu­ją już jed­nak usług MPS ja­ko ko­rzyst­ne­go udo­god­nie­nia  – bar­dziej po­strze­ga­ją je w kon­te­kście war­to­ścio­wej usłu­gi, która po­mo­że uwol­nić po­ten­cjał pro­wa­dzący do uspraw­nie­nia pro­ce­sów bi­zne­so­wych i po­ma­ga­jący sku­pić się na pod­sta­wo­wej dzia­łal­no­ści. Ewo­lu­cja ta do­pro­wa­dzi­ła zwi­ęk­szo­ne­go za­in­te­re­so­wa­nia two­rze­niem miejsc pra­cy no­wej ge­ne­ra­cji, gdzie po­przecz­ka zwi­ąza­na z ogra­ni­cze­niem kosz­tów i uzy­ska­niem od­po­wied­niej pro­duk­tyw­no­ści jest za­wie­szo­na nie­zwy­kle wy­so­ko, by spro­stać wy­ma­ga­niom eko­no­micz­nym współcze­sno­ści. Dla­te­go też ob­ser­wu­je­my prze­jście od pro­stej opty­ma­li­za­cji dru­ku, po­przez pro­ste i te bar­dziej za­awan­so­wa­ne me­to­dy cy­fro­we­go po­zy­ski­wa­nia do­ku­men­tów, do in­te­li­gent­ne­go ska­no­wa­nia i au­to­ma­ty­za­cji obie­gu do­ku­men­tów.

W dzi­siej­szym świe­cie wio­dący do­staw­cy nie ogra­ni­cza­ją się do pro­stych roz­wi­ązań. Za­miast te­go ofe­ru­ją mo­de­le bi­zne­so­we opar­te na rze­czy­wi­stym za­rządza­niu usłu­ga­mi, obej­mu­jące za­rządza­nie tre­ścią i do­ku­men­ta­mi. Dlate­go Le­xmark roz­bu­do­wał swo­ją ofer­tę łącząc do­star­cza­nie sprzętu, opro­gra­mo­wa­nia, roz­wi­ązań i usług, sta­jąc się w ten spo­sób do­staw­cą kom­plek­so­wej au­to­ma­ty­za­cji pro­ce­sów bi­zne­so­wych.  

Isto­ta no­wej ge­ne­ra­cji usług MPS

Dla or­ga­ni­za­cji ozna­cza to mo­żli­wo­ść pe­łnej oce­ny za­so­bów ca­łe­go przed­si­ębior­stwa i ogląd bi­zne­su w kon­te­kście za­rządza­nia pro­ce­sa­mi oraz w kon­te­kście no­wych usług, ta­kich jak za­rządza­nie nie­ustruk­tu­ry­zo­wa­ny­mi in­for­ma­cja­mi i za­so­ba­mi. Za­rów­no war­to­ść oraz zwrot z in­we­sty­cji są istot­ny­mi kry­te­ria­mi, ale nie po­win­ny być je­dy­nym czyn­ni­ka­mi wpły­wa­jący­mi na de­cy­zje. Fir­my po­win­ny do­strze­gać rów­nież in­ne czyn­ni­ki, ta­kie jak: po­pra­wa ob­słu­gi klien­tów, wy­ższa pro­duk­tyw­no­ść pra­cow­ni­ków, ale ta­kże no­we kry­te­ria: bez­pie­cze­ństwo da­nych, druk mo­bil­ny czy za­rządza­nie obie­giem do­ku­men­tów.

Mo­że­my po­móc na­szym klien­tom, którzy już po­sia­da­ją MPS, w uspraw­nie­niu ich pro­ce­sów bi­zne­so­wych do­da­jąc na­sze roz­wi­ąza­nia do za­rządza­nia pro­ce­sa­mi i in­for­ma­cja­mi. Mo­gą oni w ten spo­sób zwi­ęk­szyć oszczęd­no­ści i podwy­ższyć pro­duk­tyw­no­ść śred­nio na­wet o 30 i wi­ęcej pro­cent. Wśród tych ko­rzy­ści jest ogra­ni­cze­nie ręcz­nych lub nie­oszczęd­nych pro­ce­sów na rzecz au­to­ma­tycz­nych roz­wi­ązań a jed­no­cze­śnie umo­żli­wie­nie za­rządza­nia nie­ustruk­tu­ry­zo­wa­ny­mi in­for­ma­cja­mi cy­fro­wy­mi, ta­kich jak pli­ki PDF, World, Excel, Po­wer­po­int oraz pli­ki au­dio i wi­deo, a ta­kże do­stęp do nich z do­wol­ne­go miej­sca.

Wzmac­nia­nie sy­ner­gii po­mi­ędzy dru­kiem, za­rządza­niem da­ny­mi i au­to­ma­ty­za­cją pro­ce­sów bi­zne­so­wych jest obec­nie zna­kiem roz­po­znaw­czym kon­trak­tów MPS-o­wych no­wej ge­ne­ra­cji, gdyż du­że przed­si­ębior­stwa szu­ka­ją cze­goś wi­ęcej niż tyl­ko opty­ma­li­za­cji śro­do­wi­ska dru­ku­jące­go, kie­ru­jąc się na oszczęd­no­ść kosz­tów i po­pra­wę wy­daj­no­ści.

Dla Le­xmar­ka ta podróż nie za­częła się dzi­siaj. Dy­spo­nu­je­my wła­sny­mi tech­no­lo­gia­mi, w tym obej­mu­jący­mi za­rządza­nie tre­ścią, pro­ce­sa­mi i śro­do­wi­skiem dru­ku. Jed­no­cze­śnie po­sia­da­my wie­lo­let­nie do­świad­cze­nie w różnych bra­nżach usług i pro­duk­cji, a ta­kże cie­szy­my się za­ufa­niem klien­tów. Wszyst­ko to spra­wia, że mo­że­my za­pro­po­no­wać na­szym klien­tom uni­kal­ną ofer­tę.  

Dzi­ęki ewo­lu­cji usług MPS, Le­xmark jest w sta­nie po­ma­gać klien­tom nie tyl­ko w czer­pa­niu ko­rzy­ści z zop­ty­ma­li­zo­wa­nej i pro­ak­tyw­nie za­rządza­nej in­fra­struk­tu­ry, ale przede wszyst­kim w osi­ąga­niu praw­dzi­wej opty­ma­li­za­cji pro­ce­sów bi­zne­so­wych dzi­ęki roz­wi­ąza­niom de­dy­ko­wa­nym po­szcze­gól­nym bra­nżom. Ta podróż to nie­ustan­ne do­sko­na­le­nie ofer­ty Le­xmarka i wy­ko­rzy­sty­wa­nie do­świad­cze­nia, umie­jęt­no­ści i lu­dzi by wspie­rać klien­tów w osi­ąga­niu ich ce­lów.

Au­tor: Grze­gorz Naj­da, Pre­zes Le­xmark Pol­ska

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Le­xmark Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści