Europejskie instytucje edukacyjne mają świadomość, że obecnie muszą wprowadzać zmiany szybciej niż miało to miejsce na przestrzeni trzech ostatnich lat – przedstawiciele prawie wszystkich z nich (98%) odczuwają presję związaną z koniecznością szybkiego dostosowywania się do zmian. Jednak rola technologii w przyszłości nauczania stymuluje ich do działania, a rzeczywistość rozszerzona jest uważana za jedną z wiodących technologii umożliwiających poprawienie wydajności organizacji oraz zapewnienie uczniom/studentom lepszych warunków.
Wnioski te pochodzą z nowego raportu The Challenge of Speed przygotowanego przez the Economist Intelligence Unit, sponsorowanego przez Ricoh.
Kluczowe obszary wymagające zmian są skupione na czynnościach administracyjnych. Dwie największe przeszkody w osiągnięciu większej sprawności to trudności w przyjęciu jednolitych rozwiązań przez pracowników, jednostki biznesowe czy departamenty (44%) oraz biurokratyczne procesy decyzyjne (35%).
Carsten Bruhn, Executive Vice President, Ricoh Europe mówi: “Przyszłość sektora edukacyjnego może być ekscytująca. Inicjatywa Komisji Europejskiej, „Opening Up”, ma na celu otwarcie zasobów edukacyjnych, w tym ogólnodostępnych otwartych kursów online (MOOC) i technologii, która umożliwi zapewnienie uczniom/studentom lepszych warunków. Jednakże, istnieje również presja, by spełnić większe wymagania, często przy mniejszej liczbie dostępnych zasobów, pozostając przy tym atrakcyjnym miejscem do nauki. Badanie ukazuje, że złożona biurokratyczna struktura, wielu pracowników administracyjnych i brak wspólnej wizji skutkuje tym, że instytucje edukacyjne nie są w stanie wprowadzić żadnych realnych zmian w zakresie swojej działalności.”
Liderzy zauważyli konieczność przekształcenia systemu administracyjnego w instytucjach w celu poprawy podstawowych funkcji, które zwykle obejmują dużą liczbę dokumentów i skomplikowane procesy. Najczęściej wskazywanymi obszarami wymagającymi w największym stopniu przystosowania do zmian były usprawnienie kluczowych procesów biznesowych (44%), rekrutacja nowego personelu (42%) oraz wprowadzenie nowych technologii (40%). Ponadto sklasyfikowano wymienione powyżej obszary jako te, w których są przewidywane największe zmiany w ciągu następnych trzech lat.
Bruhn dodaje: “Liderzy mają pełną świadomość, że większa szybkość i wydajność są bardzo istotne. Technologia otwiera nowe horyzonty, lecz instytucje muszą skoncentrować się na podstawowych procesach biznesowych i przekształcić swoje działania tak, aby były one w pełni cyfrowe i połączone – zapewniając dostępność materiałów edukacyjnych i najważniejszych informacji administracyjnych we właściwym formacie oraz czasie. Szybkość zmian jest również ważnym elementem, który pozwala wprowadzić skuteczne programy edukacyjne na miarę XXI wieku. Dobra wiadomość jest taka, że czołowe instytucje edukacyjne mogą liczyć na pomoc. Są wspierane zarówno przez inicjatywy rządowe, jak i innowacje z sektora prywatnego”.
Więcej wniosków z raportu, infografika oraz film na stronie:
http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.