Firma Duplo wdrożyła kolejne urządzenie w drukarni Politechniki Krakowskiej. Jakiś czas temu ten zakład poligraficzny, realizujący głównie zlecenia wydawnictwa uczelni, zakupił trójnóż – model CMT-130 – amerykańskiej firmy Challenge, której Duplo jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. W ostatnim czasie zaś rozpoczęła tu pracę oklejarka Duplo DPB-500 Dubinder. Obie inwestycje znacząco wpłynęły nie tylko na czas realizacji zleceń, ale także na ich jakość.
Drukarnia Politechniki Krakowskiej im.Tadeusza Kościuszki realizuje prace głównie na potrzeby uczelni, choć zdarzają się jej również (w niewielkim zakresie) zlecenia dla firm i instytucji zewnętrznych. W parku maszynowym zakładu pracują cztery maszyny cyfrowe (dwie kolorowe i dwie czarno-białe), a także dwie maszyny offsetowe. Znaczącą część jego zleceń stanowią wydawnictwa naukowe o średnich nakładach 200-300 egzemplarzy. Drukarnia drukuje również czasopisma, foldery, ulotki, a także inne prace z zakresu szeroko pojętego akcydensu. Inwestuje nie tylko w maszyny drukujące, ale również w introligatorskie.
Dwa lata temu zdecydowała się na zakup trójnoża CMT-130 Challenge, który to zakup bardzo sobie chwali. Urządzenie wpłynęło przede wszystkim na redukcję osób potrzebnych do obsługi introligatorskiej, a także na jakość końcowego produktu. Przyspieszyło również pracę drukarni. „To jedno z pierwszych urządzeń tego typu w Polsce, a nawet w Europie – mówi Marek Felecki, kierownik działu poligrafii. Jesteśmy zadowoleni z jego zakupu, jak również ze współpracy z dostawcą urządzenia – firmą Duplo. Trójnóż pracował przez ten czas bezawaryjnie, co jest niezmiernie ważne w przypadku realizowanej przez nas produkcji. Urządzenie to sprawiło również, że procesy przycinania książki, które są pracochłonne i kosztowne, stały się dla nas prostsze i bardziej zyskowne”. CMT -130 pozwala na cięcie bloków o grubości maksymalnej 5 cm. Umożliwia jednoczesne obcięcie nawet trzech książek (całkowita grubość bloku książki w tym wypadku nie powinna przekraczać 32 mm). Zapewnia intuicyjną obsługę. Użytkownik może zmieniać w urządzeniu rozmiar cięcia w ciągu niecałych 10 sekund bez konieczności ręcznej regulacji. W pamięci maszyny można przechowywać do 99 zadań, które można szybko przywołać w razie potrzeby.
Ostatnia inwestycja drukarni to zakup oklejarki Duplo DPB-500 Dubinder. „Z pewnością pozwoliła nam ona uzyskać wyższą jakość realizowanych prac – podkreśla Marek Felecki. - Wcześniej korzystaliśmy z oklejarek ręcznych, rozwiązanie firmy Duplo pozwala osiągać jakość nieporównywalnie lepszą w zakresie oklejania. Automatyczny proces daje zdecydowanie lepsze rezultaty w stosunku do ręcznego, więc śmiało możemy powiedzieć, że po raz kolejny inwestycja w rozwiązanie z oferty Duplo Polska okazała się właściwa”.
Oklejarka Duplo DuBinder to prosty w użytkowaniu, jednozaciskowy system zapewniający trwałe oprawianie i wysokiej jakości rezultaty. Tworzy ona eleganckie, profesjonalnie wyglądające publikacje - książki, katalogi, instrukcje obsługi, materiały szkoleniowe oraz periodyki. Może obsługiwać zarówno wydruki offsetowe jak i cyfrowe.
„Oba urządzenia pozwoliły na sprawniejszą obsługę zleceń, a co za tym idzie – możemy ich teraz realizować więcej. Jednocześnie możemy zaoferować krótszy czas wykonania danej pracy, co przekłada się na wydajność naszego zakładu” – podsumowuje Marek Felecki.
„Ciągłość współpracy drukarń z firmą Duplo jest dla nas powodem do dużej satysfakcji. Cieszy nas fakt, że nasze urządzenia pomagają w codziennej pracy użytkownikom, ale również przekładają się na jakość końcowych produktów dla ich zleceniodawców. Oferta Duplo jest bardzo bogata i możemy zaoferować każdej firmie rozwiązania, które wpłyną na jej wydajność, a co za tym idzie sukces. Czasami nawet proste urządzenie introligatorskie może zdecydowanie wpłynąć na sprawniejszą pracę drukarni, innym razem wymaga ona większych inwestycji. W jednym i drugim przypadku jesteśmy pomocni i chętnie podpowiemy właściwe dla danego zakładu poligraficznego rozwiązanie. Doceniają to firmy, które z nami współpracują. Przypadek Politechniki Krakowskiej jest tego przykładem” – mówi Krzysztof Panawa z firmy Duplo Polska.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com
Zdjęcie: Wikipedia