Jak Du­plo wpra­wi­ło w ruch Ma­chi­nę Dru­kuPoprzedni artykuł 

Fir­ma Ma­chi­na Dru­ku z To­ru­nia za­in­we­sto­wa­ła nie­daw­no w sys­tem do bro­szu­ro­wa­nia DBS 150 fir­my Du­plo. To pierw­sza in­sta­la­cja w Pol­sce te­go urządze­nia. Za­kup po­zwo­lił jej re­ali­zo­wać pra­ce jesz­cze szyb­ciej, a ta­kże za­pew­nił bez­pie­cze­ństwo re­ali­zo­wa­nej tu pro­duk­cji, ba­zu­jącej na tech­no­lo­gii cy­fro­wej.

„W ubie­głym ro­ku do gro­na na­szych sta­łych klien­tów do­łączył no­wy du­ży klient z Nie­miec – wspo­mi­na Piotr Ur­ba­ński, wła­ści­ciel fir­my. – Go­to­wy był zle­cać nam znacz­ną część swo­jej do­tych­cza­so­wej pro­duk­cji, ale ocze­ki­wał w za­mian bar­dzo szyb­kiej re­ali­za­cji. Skło­ni­ło nas to do szcze­góło­we­go prze­ana­li­zo­wa­nia kosz­tów, ma­te­rial­nych oraz wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez nas za­so­bów ludz­kich. W wy­ni­ku tej ana­li­zy oka­za­ło się, że po­trze­bu­je­my roz­wi­ązań, które umo­żli­wią nam re­ali­zo­wa­nie wy­so­kich na­kła­dów m.in. bro­szur w cy­klu jed­no­dnio­wym. Sta­ło się to bez­po­śred­nim im­pul­sem do za­ku­pu urządze­nia Du­plo, które po­zwo­li­ło nam roz­po­cząć re­ali­za­cję w bar­dzo krót­kim cza­sie”.

Mi­chał Pra­buc­ki – dy­rek­tor dru­kar­ni, naj­bar­dziej ce­ni so­bie fakt, że urządze­nie Du­plo umo­żli­wia roz­po­częcie bro­szu­ro­wa­nia jesz­cze w trak­cie dru­ko­wa­nia da­nej pra­cy. „Dzi­ęki te­mu je­ste­śmy w sta­nie re­ali­zo­wać zlece­nia w eks­pre­so­wym tem­pie – mówi. – Ko­lej­ną, ol­brzy­mią za­le­tą roz­wi­ąza­nia Du­plo jest ela­stycz­no­ść, wy­ni­ka­jąca z bar­dzo ła­twej kon­fi­gu­ro­wal­no­ści i ob­słu­gi te­go urządze­nia. Pe­łna je­go pro­gra­mo­wal­no­ść za po­mo­cą in­ter­fej­su kom­pu­te­ra po­zwa­la moc­no zauto­ma­ty­zo­wać pro­ces przy­go­to­wa­nia i uła­twia ob­słu­gę na­wet mniej do­świad­czo­nym ope­ra­to­ro­m”.

Wpraw­dzie klien­ci – jak mówi – nie od­czu­li w spo­sób zna­czący za­let te­go wdro­że­nia, bo Ma­chi­na Dru­ku za­wsze sta­ra­ła się do­star­czać im za­mówie­nia na czas, jed­nak bez wła­snej li­nii bro­szu­ru­jącej – co pod­kre­śla Mi­chał Pra­buc­ki – kosz­to­wa­ło ją to du­żo wy­si­łku. Te­raz, z Du­plo, jest zde­cy­do­wa­nie ła­twiej. Po­za tym za­kup urządze­nia w po­rów­na­niu do do­tych­cza­so­wych roz­wi­ązań, z których ko­rzy­sta­ła fir­ma, spo­wo­do­wał zna­czący spa­dek kosz­tów zwi­ąza­nych z bro­szu­ro­wa­niem.

Dy­rek­tor Ma­chi­ny Dru­ku zwra­ca uwa­gę na jesz­cze jed­ną rzecz: „Pow­ta­rzal­no­ść i ja­ko­ść uzy­ski­wa­na dzi­ęki te­mu urządze­niu to kla­sa sa­ma dla sie­bie – mówi – Du­plo DBS 150 w ni­czym nie ustępu­je na tym po­lu du­żym sys­te­mom, de­dy­ko­wa­nym dru­kar­niom of­f­se­to­wym. Ko­lej­nym plu­sem, który bez­po­śred­nio za­de­cy­do­wał o wy­bo­rze te­go urządze­nia jest po­daj­nik cy­fro­wy w ja­ki jest ono wy­po­sa­żo­ne. W szcze­gól­nych sy­tu­acjach po­zwa­la on na zre­ali­zo­wa­nie zle­ce­nia w cza­sie krót­szym niż jed­na go­dzi­na, li­cząc od mo­men­tu przy­jęcia pli­ku od klien­ta”.

To istot­ny aspekt dla pro­fi­lu dzia­łal­no­ści Ma­chi­ny Dru­ku. Ta funk­cjo­nu­jąca od nie­mal 10 lat dru­kar­nia cy­fro­wa po­wsta­ła ja­ko uzu­pe­łnie­nie ofer­ty wcze­śniej dzia­ła­jącej agen­cji re­kla­mo­wej w ce­lu za­spo­ko­je­nia ro­snącej u jej klien­tów po­trze­by szyb­kiej re­ali­za­cji zle­ceń do­ty­czących dru­ko­wa­nia.  W ci­ągu pierw­sze­go ro­ku ist­nie­nia dru­kar­ni licz­ba jej bez­po­śred­nich klien­tów, nie­po­wi­ąza­nych z do­tych­cza­so­wą dzia­łal­no­ścią fir­my, wzro­sła do te­go stop­nia, że za­pa­dła de­cy­zja o po­sze­rze­niu dzia­łal­no­ści i wy­dzie­le­niu ze stu­dia gra­ficz­ne­go fir­my po­li­gra­ficz­nej Ma­chi­na Dru­ku. Obec­nie spe­cja­li­zu­je się ona głów­nie w pro­duk­cji ksi­ążek, ma­te­ria­łów szko­le­nio­wych oraz in­struk­cji ob­słu­gi, a ta­kże za­awan­so­wa­nych ma­te­ria­łów per­so­na­li­zo­wa­nych, ta­kich jak bo­ny kon­kur­so­we, ku­po­ny lo­te­ryj­ne czy wy­dru­ki ty­pu di­rect ma­iling. War­to pod­kre­ślić, że to mło­da i prężnie dzia­ła­jąca fir­ma, która nie­ustan­nie po­szu­ku­je no­wych roz­wi­ązań, aby jesz­cze bar­dziej przy­spie­szyć pro­ce­sy pro­duk­cyj­ne w swo­im za­kła­dzie. Krót­ki czas re­ali­za­cji zle­ceń i wy­so­ka ja­kość są jej prio­ry­te­ta­mi.

Ma­chi­na Dru­ku współpra­cu­je z Du­plo od lat i bar­dzo so­bie chwa­li tę współpra­cę.  

„Ma­my nie­mal sta­ły kon­takt – głów­nie z dzia­łem han­dlo­wym pol­skiej fi­lii tej fir­my – mówi Piotr Ur­ba­ński, wła­ści­ciel Ma­chi­ny Dru­ku. – Spo­ty­ka­my się pod­czas tar­gów, im­prez po­li­gra­ficz­nych, w na­szej w fir­mie bądź w sie­dzi­bie Du­plo. Na­to­miast, co po­win­no chy­ba nas cie­szyć – zu­pe­łnie zni­ko­my kon­takt przez ca­ły okres na­szej wza­jem­nej współpra­cy mie­li­śmy z dzia­łem ser­wi­su tej fir­my, bo po­za okre­so­wy­mi prze­gląda­mi nie by­ło ta­kiej po­trze­by. Mam na­dzie­ję, że po­dob­nie będzie w przy­pad­ku no­we­go urządze­nia. Do­wo­dem na­szej do­brej współpra­cy są rów­nież na­sze ko­lej­ne pla­ny in­we­sty­cyj­ne zwi­ąza­ne z Du­plo”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści