Ag­fa Gra­phics z dwie­ma na­gro­da­mi Gold InkPoprzedni artykuł 

Ag­fa Gra­phics otrzy­ma­ła dwie pre­sti­żo­we na­gro­dy Gold Ink przy­zna­wa­ne przez ame­ry­ka­ński bra­nżo­wy ma­ga­zyn Prin­ting Im­pres­sions. W ka­te­go­rii „Di­rect Ma­il” zwy­ci­ęży­ła spe­cjal­na „wi­de­okar­ta”, po­świ­ęco­na pły­tom Azu­ra. Z ko­lei jed­nym z naj­lep­szych w swo­jej ka­te­go­rii oka­zał się ka­len­darz VIP fir­my Ag­fa Gra­phics na rok 2014.

„Wi­de­okar­ta” po­wsta­ła w zwi­ąz­ku z ogól­no­świa­to­wą ak­cją pro­mo­cyj­ną bez­che­micz­nych płyt Azu­ra, które ob­cho­dzą w tym ro­ku 10. rocz­ni­cę wpro­wa­dze­nia na ry­nek. Po­my­sł za­kła­dał po­łącze­nie w ra­mach jed­ne­go roz­wi­ąza­nia dwóch me­di­ów: dru­ku i wi­deo. Po otwar­ciu kar­ty, na wbu­do­wa­nym mo­ni­to­rze za­czy­na wy­świe­tlać się film edu­ka­cyj­ny, po­świ­ęco­ny pły­tom Azu­ra. Do jej stwo­rze­nia wy­ko­rzy­sta­no różne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne Ag­fa Gra­phics: work­flow Apo­gee, ra­ster Su­bli­ma, sys­tem CtP ba­zu­jący na na­świe­tlar­ce Ava­lon N8 oraz pły­ty Ener­gy Eli­te Pro. Pro­jek­tan­tem kar­ty jest Ru­dy Van Ho­ey z bel­gij­skiej fir­my Ma­thil­de­Stu­dios, zaś za część po­li­gra­ficz­ną od­po­wie­dzial­na by­ła dru­kar­nia Ar­to­os, je­den z part­ne­rów tech­nicz­nych Ag­fa Gra­phics.

Dru­gim z wy­różnio­nych w kon­kur­sie Gold Ink pro­duk­tów Ag­fa Gra­phics, tym ra­zem uho­no­ro­wa­nym srebr­ną na­gro­dą, był ka­len­darz VIP na rok 2014. Ce­lem przy­świe­ca­jącym je­go stwo­rze­niu by­ło po­ka­za­nie swo­istej „po­tęgi dru­ku”, a uwzględ­nio­ne w nim zdjęcia mia­ły jak naj­le­piej odzwier­cie­dlać ha­sło „Łączy­ć/two­rzy­ć/w­spie­ra­ć”, cha­rak­te­ry­zu­jące dzia­ła­nia po­dej­mo­wa­ne przez Ag­fa Gra­phics w od­nie­sie­niu do klien­tów fir­my. Ka­len­darz jest wspól­nym dzie­łem jej pra­cow­ni­ków i part­ne­rów. Zna­la­zło się w nim trzy­na­ście zdjęć wy­ło­nio­nych w kon­kur­sie fo­to­gra­ficz­nym, prze­pro­wa­dzo­nym wśród pra­cow­ni­ków Ag­fa Gra­phics z ca­łe­go świa­ta. Do je­go wy­ko­na­nia wy­ko­rzy­sta­no – po­dob­nie jak w przy­pad­ku „wi­de­okar­ty” – kil­ka roz­wi­ązań tech­nicz­nych Ag­fa Gra­phics, m.in.: ter­mo­czu­łe pły­ty Ener­gy Eli­te Pro oraz ste­ro­wa­ną opro­gra­mo­wa­niem Apo­gee na­świe­tlar­kę Ava­lon, wy­ko­rzy­stu­jącą ra­ster Su­bli­ma. Za­sto­so­wa­ne tu, spe­cjal­ne tech­ni­ki dru­ko­wa­nia i uszla­chet­nia­nia zwi­ęk­sza­ją to­wa­rzy­szące prze­gląda­niu ka­len­darza po­czu­cie sma­ku i wy­ra­fi­no­wa­nia. Za je­go pro­jekt rów­nież od­po­wia­dał Ru­dy Van Ho­ey, na­to­miast za stro­nę po­li­gra­ficz­ną – bel­gij­ska dru­kar­nia Gu­ido Ma­es Prin­ting­de­lu­xe.

„Jest dla nas szcze­gól­nym po­wo­dem do du­my, że aż dwa pro­duk­ty Ag­fa Gra­phics – „wi­de­okar­ta” po­świ­ęco­na pły­tom Azu­ra i eks­klu­zyw­ny ka­len­darz VIP na rok 2014 – zdo­by­ły pre­sti­żo­we na­gro­dy w kon­kur­sie do­ce­nia­jącym kre­atyw­no­ść i wa­lo­ry wi­zu­al­ne – po­wie­dzia­ła De­bo­rah Hut­che­son, dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu w fir­mie Ag­fa Gra­phics North Ame­ri­ca. – Fakt ich wy­różnie­nia i wy­bra­nia spo­śród oko­ło ty­si­ąca zgło­szeń sta­no­wi po­twier­dze­nie pa­sji i za­an­ga­żo­wa­nia, będących pod­sta­wą dzia­ła­nia ca­łej na­szej or­ga­ni­za­cji”.

Jak wy­ni­ka z wer­dyk­tu ju­ry kon­kur­so­we­go, w skład które­go wcho­dzą pro­fe­sjo­na­li­ści z sze­ro­ko ro­zu­mia­ne­go świa­ta po­li­gra­fii, te­go­rocz­ni zwy­ci­ęz­cy na­gród Gold Ink wy­różni­li się na tle swo­ich kon­ku­ren­tów pod wie­lo­ma względa­mi, m.in. ja­ko­ścią dru­ku, za­awan­so­wa­niem tech­nicz­nym i skom­pli­ko­wa­niem wy­ko­na­nia prac, jak też ogól­ny­mi wra­że­nia­mi wi­zu­al­ny­mi i es­te­tycz­ny­mi na­de­sła­nych pro­duk­tów. Na­gro­dy zo­sta­ły wręczo­ne pod­czas do­rocz­nej ga­li Gold Ink Awards & Hall of Fa­me, ja­ka od­by­ła się 29 wrze­śnia na te­re­nach McCor­mick Pla­ce w Chi­ca­go.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści