Kar­to­ny Sto­ra En­so do­ce­nio­ne w kon­kur­sie „Car­ton of the Ye­ar 2014”Poprzedni artykuł 

Pod­czas od­by­wa­jące­go się we wrze­śniu w Sor­ren­to kon­gre­su ECMA/Pro Car­ton wręczo­no do­rocz­ne na­gro­dy „Car­ton of the Ye­ar”. Przy­zna­wa­ne są one przez sto­wa­rzy­sze­nie ECMA wy­jąt­ko­wym opa­ko­wa­niom, stwo­rzo­nym na ba­zie kar­to­nu. Wśród te­go­rocz­nych lau­re­atów zna­la­zły się trzy fir­my wy­ko­rzy­stu­jące podło­ża Sto­ra En­so. Ty­tuł „Kar­to­nu Ro­ku 2014” przy­pa­dł opa­ko­wa­niu na per­fu­my Fer­nan­da Bran­dao, wy­pro­du­ko­wa­ne­mu – z za­sto­so­wa­niem kar­to­nu En­socoat 2S – przez Carl Edel­mann Gm­bH. Z ko­lei kar­ton CKB zo­stał wy­ko­rzy­sta­ny przy pro­duk­cji opa­ko­wań, które zwy­ci­ęży­ły w ka­te­go­riach „Kar­ton naj­bar­dziej przy­ja­zny śro­do­wi­sku” i „Opa­ko­wa­nie na żyw­no­ść”.

W przy­pad­ku na­gro­dzo­ne­go ty­tu­łem „Kar­to­nu Ro­ku” opa­ko­wa­nia Fer­nan­da Bran­dao człon­ko­wie ju­ry by­li pod szcze­gól­nym wra­że­niem wy­so­kiej ja­ko­ści dru­ku oraz za­sto­so­wa­nia ho­lo­gra­mów. Uwa­gę ju­ro­rów zwrócił też in­no­wa­cyj­ny, asy­me­trycz­ny kszta­łt opa­ko­wa­nia – wcze­śniej ich zda­niem nie­spo­ty­ka­ny. Wśród za­let opa­ko­wa­nia wy­mie­nia­no ta­kże atrak­cyj­ny wy­gląd oraz przy­jem­ny kon­takt do­ty­ko­wy. Na­gro­dę – jak uza­sad­nio­no w wer­dyk­cie – przy­zna­no za wy­jąt­ko­wo­ść oraz umie­jęt­no­ść wy­różnie­nia się opa­ko­wa­nia na półce skle­po­wej, co w bar­dzo kon­ku­ren­cyj­nym seg­men­cie, ja­kim są wy­ro­by per­fu­me­ryj­ne, jest szcze­gól­nie wa­żne.

„Kon­kurs ECMA po raz ko­lej­ny oka­zał się ogrom­nym suk­ce­sem dla Sto­ra En­so. Je­ste­śmy dum­ni, że aż trzy pro­duk­ty, do których wy­two­rze­nia wy­ko­rzy­sta­no na­sze kar­to­ny, zdo­by­ły w nim na­gro­dy. Co wi­ęcej, je­den z nich zdo­był naj­wa­żniej­szy ty­tuł – „Kar­to­nu Ro­ku”. Na­gro­dzo­na pra­ca sta­no­wi przy­kład mi­strzow­skie­go po­łącze­nia pi­ęk­na i sztu­ki pa­ko­wa­nia. Swój udział w jej suk­ce­sie miał kar­ton En­socoat 2S, w du­żej mie­rze za spra­wą ide­al­nej po­wierzch­ni, gwa­ran­tu­jącej wspa­nia­łe efek­ty w dru­ku. Dwie po­zo­sta­łe, wy­różnio­ne w kon­kur­sie pra­ce – ka­len­darz ad­wen­to­wy i pu­de­łko na lo­dy – obra­zu­ją z ko­lei wszech­stron­no­ść na­szego port­fo­lio pro­duk­tów, które po­zwa­la na opty­mal­ny wy­bór kar­tonu w za­le­żno­ści od ko­ńco­we­go za­sto­so­wa­nia” – mówi Öy­ste­in Ak­snes, dy­rek­tor w seg­men­cie opa­ko­wań ogól­nych Sto­ra En­so.

Na­gro­da w ka­te­go­rii pro­duk­tu „Naj­bar­dziej przy­ja­zne­go dla śro­do­wi­ska” przy­pa­dła w udzia­le ka­len­da­rzo­wi ad­wen­to­we­mu Con­fi­se­rie Re­ber, w którym za­sto­so­wa­no in­no­wa­cyj­ną kar­to­no­wą wkład­kę. W za­my­śle je­go pro­jek­tan­tów za­stąpi­ła ona zwy­cza­jo­wo wy­ko­rzy­sty­wa­ne w te­go ty­pu ka­len­da­rzach wkład­ki sty­ro­pia­no­we, od­dzie­la­jące od sie­bie je­go za­war­to­ść, ja­ką są sło­dy­cze. Jak pod­kre­śla­li w uza­sad­nie­niu człon­ko­wie ju­ry, po raz pierw­szy spo­tka­li się oni z te­go ty­pu wy­su­bli­mo­wa­nym pro­jek­tem. Dzi­ęki za­sto­so­wa­niu kar­to­nu CKB – za­miast sty­ro­pia­nu – ca­ło­ść mo­żna bez pro­ble­mu pod­dać re­cy­klin­go­wi, a ko­ńco­wy efekt jest zda­niem ju­ro­rów nad­zwy­czaj­ny. Pro­du­cen­tem ka­len­da­rza jest fir­ma May­r-Meln­hof Pac­ka­ging Au­stria.

W ka­te­go­rii „Opa­ko­wań na żyw­no­ść” na­gro­dzo­ne zo­sta­ło pu­de­łko na lo­dy, rów­nież wy­ko­na­ne na ba­zie kar­to­nu CKB. Jak pod­kre­śla­ło w swo­im uza­sad­nie­niu ju­ry, wy­różnia się ono na tle kon­ku­ren­cji od stro­ny wi­zu­al­nej jak i do­ty­ko­wej. Ksz­ta­łt i ele­men­ty de­ko­ra­cyj­ne na­nie­sio­ne na obie stro­ny kar­to­no­wych ele­men­tów prze­suw­nych (wy­ko­na­ne w tech­ni­ce ci­ęcia la­se­rem) spra­wia­ją, że – zda­niem ju­ro­rów – ma się do czy­nie­nia z pro­duk­tem z jed­nej stro­ny eks­klu­zyw­nym, z dru­giej – nie­zwy­kle na­tu­ral­nym. Ba­zu­jące na włók­nach podło­że i za­awan­so­wa­na tech­ni­ka spra­wi­ły, że opa­ko­wa­nie sta­ło się bar­dziej przy­ja­zne śro­do­wi­sku i ta­ńsze w pro­duk­cji. Je­go wy­two­rze­nia pod­jęła się fir­ma Prin­graf, a do­staw­cą kar­to­nu by­ła hur­tow­nia Car­tu­la­ria.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści