Firma Mnumi (po sukcesach na krajowych prezentacjach m.in. na odbywającym się we wrześniu Festiwalu Marketingu, Druku i Opakowań) zaprezentowała swój sztandarowy produkt – system do zarządzania Mnumi - szerszej publiczności z całego świata podczas targów Graph Expo w Chicago. Miała tam swoje stoisko, a wystawa zakończyła się dla niej ogromnym sukcesem. Zainteresowanie zwiedzających i rozpoczęte rozmowy handlowe z drukarniami z całego świata - to tylko niektóre jego elementy.
Udział Mnumi w tej międzynarodowej imprezie możliwy był dzięki przyznanej firmie niedawno dotacji unijnej i stanowił pierwszy krok na drodze planowanej przez nią ekspansji w zakresie sprzedaży na rynkach zagranicznych. Podczas targów Graph Expo firma zaprezentowała swój sztandarowy produkt podczas pracy „na żywo”; wzbudził on ogromne zainteresowanie gości targowych. Przedstawiciele Mnumi dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, odwoływali się do wdrożeń w Polsce – zrealizowano ich już ponad 30 – a także analizowali sytuację przedsiębiorstw, z których przedstawicielami spotykali się podczas targów. Wśród nich byli przedstawiciele drukarń różnych specjalizacji, agencji reklamowych głównie ze Stanów Zjednoczonych, ale również z Ameryki Południowej i Azji.
„Cieszy nas bardzo fakt, że nasz system wypadł bardzo dobrze na tle prezentowanych w Chicago konkurencyjnych rozwiązań – mówi Piotr Pakier, współwłaściciel firmy Mnumi - To nie tylko nasze spostrzeżenia, ale również klientów, którzy porównywali oferty i wracali do nas zapewniając, że to właśnie nasze rozwiązanie jest najbardziej elastyczne. Inne, co podkreślali nasi goście, mają zazwyczaj rozbudowaną jedną funkcję, pozostałe są natomiast zdecydowanie skromniejsze, albo wymagają dodatkowych inwestycji. Nasz system oceniano w kategoriach najbardziej kompleksowego spośród prezentowanych, który jednocześnie można dostosować do własnych potrzeb”.
Goście odwiedzający firmę Mnumi na targach Graph Expo mogli prześledzić poszczególne jego funkcje i niejednokrotnie okazywało się, że właśnie takiego rozwiązania poszukiwali. Często mieli oni bowiem wcześniej do czynienia z wdrożeniami systemów innych firm we własnych przedsiębiorstwach, z których jednak nie byli zadowoleni. Niejednokrotnie mieli też za sobą próby stworzenia systemu we własnym zakresie, co jednak najczęściej się nie udawało ze względu na czas jaki temu trzeba poświęcić oraz stopień trudności, jaki to ze sobą niesie.
„Ciekawym jest, że klientów odwiedzających targi Graph Expo nie trzeba było przekonywać do konieczności stosowania najnowszych technologii – mówi Piotr Pakier. - Ich świadomość w tym zakresie jest bardzo duża. Bacznie natomiast przyglądali się oni poszczególnym rozwiązaniom. Tym bardziej cieszy nas fakt, że zwracali uwagę i kierowali swoje zainteresowanie w stronę naszego produktu. Okazywał się on rozwiązaniem sprawnym, elastycznym i niedrogim. Stąd pierwsze rozmowy na temat sprzedaży, a nawet jego dystrybucji.”
Prezentowany w Chicago system Mnumi obejmuje zarządzanie obiegiem prac w drukarni – od przyjęcia zamówienia (zarówno drogą tradycyjną, jak również przez Internet), poprzez jego obsługę przez Biuro Obsługi Klienta i realizację zlecenia (w drukarni, introligatorni), aż po pakowanie i wysyłkę. Pozwala sprawnie zarządzać płatnościami, a co za tym idzie - umożliwia skuteczne zarządzanie całym przedsiębiorstwem. Daje firmom szansę nie tylko na zwiększenie sprzedaży poprzez możliwość zaoferowania swoich usług i produktów przez Internet, ale również poprzez zwiększenie efektywności działań marketingowych. Jest też przyjazny klientom danego przedsiębiorstwa, które zdecyduje się go wdrożyć. Umożliwia m.in. przygotowywanie własnych, dowolnych projektów i ich archiwizację, jak również korzystanie z edytorów kalendarzy i fotoalbumów. „Przynosi poza tym wymierne - liczone w czasie i pieniądzach - korzyści: redukcję czasu poświęconego na kontakty z klientem czy kalkulacje zleceń; możliwość bardzo szybkiego ich wznawiania; usprawnienie pakowania i wysyłki; eliminację błędów i sprawne zarządzanie firmą. „To tylko niektóre z zalet systemu, doceniane przez naszych gości w Chicago – mówi Piotr Pakier. - Warto wspomnieć, że specjalnie na tę imprezę, przygotowaliśmy zupełnie nową opcję dla firm zainteresowanych systemem Mnumi”.
Firma stworzyła specjalnie dla nich sklep internetowy - Mnumi Shop - gdzie każdy może przetestować przez 30 dni system Mnumi, otrzymując gotowy produkt dla swojej drukarni, z którego może niemal od razu korzystać w codziennej pracy. Następnie może rozbudowywać ten podstawowy system, dobudowując do niego kolejne elementy, poszerzając funkcjonalność i współpracując z Mnumi w jednej z wybranych, korzystnych – również cenowo - dla siebie opcji. „Teraz więc – podkreśla Piotr Pakier - nasi klienci już za niewielkie pieniądze, rzędu 600 zł miesięcznie, mogą poprawić funkcjonowanie własnych firm, zwiększyć jej dochody i wpłynąć na jej postrzeganie na rynku. Opcja ta tak bardzo zainteresowała gości targowych w Chicago, że postanowiliśmy zaoferować ją również klientom z Polski. Już niebawem szczegóły na ten temat pojawią się na naszych stronach, a obecnie dostępne są w naszej firmie. Oczywiście nadal można zakupić licencję na całość systemu wraz ze sprzętem – i tu również dobra informacja dla wszystkich zainteresowanych – jest ona teraz zdecydowanie tańsza – wynosi 49 900 zł netto, bez ograniczenia liczby użytkowników. Podsumowując: cieszy nas niezmiernie fakt, że zakończyliśmy z tak dużym sukcesem imprezę, która była pierwszym krokiem na drodze naszej ekspansji na rynki zagraniczne. Mamy nadzieję, że jest to dobry prognostyk na przyszłość”.
Warto podkreślić, że w Chicago firma Mnumi rozpoczęła rozmowy handlowe z dwoma poważnymi klientami, z których jeden rozważa również dystrybucję jej sztandarowego rozwiązania. Dziesiątki klientów zapisało się też do skorzystania z 30-dniowej, bezpłatnej oferty systemu, co – jak mają nadzieję przedstawiciele firmy Mnumi – ostatecznie przekona ich do kontynuacji współpracy w jednej z proponowanych przez firmę opcji.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com