5 lat fir­my ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pePoprzedni artykuł 

W bie­żącym ro­ku fir­ma ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o., której sie­dzi­ba i za­kład pro­duk­cyj­ny znaj­du­ją się w War­sza­wie, ob­cho­dzi 5. rocz­ni­cę ist­nie­nia. Jest ona spółką-cór­ką Al­lied Pres­sro­om Che­mi­stry (z sie­dzi­bą na Flo­ry­dzie oraz w Los An­ge­les) i ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts (z sie­dzi­bą w chi­ńskim Shen­zen), których sze­fo­wie – Rick Su­res (CEO pierw­szej z wy­mie­nio­nych) i Lars Vi­sti­sen (kie­ru­jący dru­gą), przy­je­cha­li w po­ło­wie lu­te­go do Pol­ski. Spot­ka­nie udzia­łow­ców i współwła­ści­cie­li ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o., wśród których jest ta­kże jej pre­zes – Kon­rad Le­wan­dow­ski, by­ło oka­zją do pod­su­mo­wa­nia pierw­szych pi­ęciu lat dzia­łal­no­ści oraz za­pla­no­wa­nia ko­lej­nych, stra­te­gicz­nych przed­si­ęw­zi­ęć.

ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o., choć za­re­je­stro­wa­na w Pol­sce, od­po­wia­da za bar­dzo du­ży re­gion świa­ta: Eu­ro­pę, część Afry­ki i Azji. W wie­lu kra­jach, które obej­mu­je swo­ją dzia­łal­no­ścią, od­no­to­wa­ła – zwłasz­cza w ostat­nim ro­ku – bar­dzo du­że suk­ce­sy, zwi­ąza­ne z wdro­że­nia­mi i sprze­da­żą spe­cja­li­stycz­nej che­mii do dru­ku of­f­se­to­we­go. Mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski: „Na­si udzia­łow­cy i wła­ści­cie­le by­li bar­dzo za­do­wo­le­ni z efek­tów, ja­kie osi­ąga­my na po­szcze­gól­nych ryn­kach. Do­ce­nio­no po­wo­ła­nie do ży­cia dwóch jo­in­t-ven­tu­re: w Tur­cji oraz w In­diach, gdzie lo­kal­nie wy­twa­rza­ne są na­sze środ­ki che­micz­ne. Za­pa­dła rów­nież de­cy­zja o zna­czącej roz­bu­do­wie war­szaw­skie­go za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go. Wkrót­ce zo­sta­ną tu uru­cho­mio­ne dwa do­dat­ko­we, wy­so­ko­wy­daj­ne mie­szal­ni­ki, co zwi­ęk­szy je­go zdol­no­ści pro­duk­cyj­ne o 100% oraz po­zwo­li na lo­kal­ne wy­twa­rza­nie i kon­fek­cjo­no­wa­nie nie­mal wszyst­kich pro­duk­tów z ofer­ty ABC/Al­lied”.
Pod­su­mo­wu­jąc mi­nio­ny, bar­dzo uda­ny dla fir­my rok, pod­kre­śla­no dy­na­micz­ny wzrost jej udzia­łów ryn­ko­wych w kra­jach ba­łtyc­kich, Zjed­no­czo­nych Emi­ra­tach Arab­skich czy RPA. Po­djęta zo­sta­ła ta­kże de­cy­zja o dal­szej eks­pan­sji na wschód, w kra­jach ta­kich jak Gru­zja, Uzbe­ki­stan czy Ka­zach­stan. Mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski: „Ob­szar ten trak­tu­je­my w ska­li ca­łej spółki ja­ko je­den ze stra­te­gicz­nych dla na­szej przy­szło­ści. Kra­je b. re­pu­blik ra­dziec­kich, co po­ka­zu­je cho­cia­żby przy­kład Li­twy, Ło­twy i Esto­nii, ce­chu­je bar­dzo du­ży po­ten­cjał. To sa­mo do­ty­czy wie­lu re­gio­nów Afry­ki czy Azji, gdzie mo­żli­wo­ść dru­ko­wa­nia z ob­ni­żo­ną za­war­to­ścią al­ko­ho­lu bądź przy ca­łko­wi­tym je­go wy­eli­mi­no­wa­niu – na co po­zwa­la­ją na­sze środ­ki che­micz­ne – zo­sta­ła do­ce­nio­na przez wie­le za­kła­dów po­li­gra­ficz­ny­ch”.

W 2. kwar­ta­le br. w war­szaw­skim za­kła­dzie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o. zo­sta­nie roz­po­częta pro­duk­cja la­kie­rów UV, de­dy­ko­wa­nych na ryn­ki dru­ku of­f­se­to­we­go, sitodru­ku i flek­so­gra­fii oraz firm z bra­nży me­blar­skiej. To ko­lej­na stra­te­gicz­na de­cy­zja, zwi­ąza­na z dal­szym roz­wo­jem za­re­je­stro­wa­nej w Pol­sce spółki. „Wpro­wa­dze­nie do ofer­ty la­kie­rów UV zna­cząco wzbo­ga­ci na­sze port­fo­lio, po­zwa­la­jąc na za­ofe­ro­wa­nie klien­tom ko­lej­nych, wy­so­ko­ja­ko­ścio­wych pro­duk­tów sto­so­wa­nych do uszla­chet­nia­nia dru­ków i kon­fek­cjo­no­wa­nia różnych podło­ży, cho­ćby wy­ko­rzy­sty­wa­nych przy pro­duk­cji me­bli. Ozna­cza też dy­wer­sy­fi­ka­cję ofer­ty, bar­dzo wa­żną w kon­te­kście fluk­tu­acji, ja­kie mo­gą na­stąpić na po­szcze­gól­nych ryn­kach zby­tu, a na które mo­że­my nie mieć wpły­wu”.
Ro­zwój spółki wi­ąże się z ko­niecz­no­ścią zwi­ęk­sze­nia za­trud­nie­nia, za­rów­no w no­wych dla jej dzia­łal­no­ści ob­sza­rach (cho­ćby flek­so­gra­fii czy la­kie­rów UV), jak też w części zwi­ąza­nej z ob­słu­gą obec­nych i przy­szłych klien­tów z seg­men­tu dru­ku of­f­se­to­we­go. „To dla nas klu­czo­wy ry­nek, dla­te­go do ko­ńca kwiet­nia do­łączą do nas trzy no­we oso­by, m.in. z my­ślą o zwi­ęk­sze­niu na­sze­go za­an­ga­żo­wa­nia w ob­sza­rze pro­duk­cji he­at­se­to­wej. Na ryn­ku tym już od­no­to­wa­li­śmy kil­ka spek­ta­ku­lar­nych wdro­żeń, nie tyl­ko w Pol­sce, i ma­my na­dzie­ję, że w ro­ku 2015 podtrzyma­my tu do­brą pas­sę”.

Po­za roz­bu­do­wą war­szaw­skie­go za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go i zwi­ęk­sze­niem mo­cy wy­twór­czych fir­ma ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o. pla­nu­je też zin­ten­sy­fi­ko­wa­nie swo­jej lo­kal­nej obec­no­ści oraz ak­tyw­ny udział w różnych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych. Z my­ślą o klien­tach z re­gio­nu Pol­ski północ­nej już wkrót­ce w Gda­ńsku po­wsta­nie lo­kal­ny ma­ga­zyn z różny­mi środ­ka­mi che­micz­ny­mi ABC/Al­lied, po­zwa­la­jący na szyb­kie, do­ra­źne do­sta­wy nie­zbęd­nych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Bez­po­śred­nią kon­tro­lę nad nim będzie spra­wo­wał Alek­san­der Ber­naś – zwi­ąza­ny z fir­mą od ub.r. re­gio­nal­ny przed­sta­wi­ciel ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o. Nie­daw­ne uru­cho­mie­nie pro­duk­cji w Tur­cji oraz In­diach to z ko­lei wa­żne kro­ki w za­pew­nie­niu ci­ągło­ści do­staw spe­cja­li­stycz­nej che­mii dla tam­tej­szych od­bior­ców.
Du­ży na­cisk na eks­pan­sję w kra­jach Eu­ro­py Wschod­niej oraz Azji znaj­dzie swo­je od­bi­cie w ak­tyw­no­ści ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe Sp. z o.o. pod­czas lo­kal­nych im­prez tar­go­wych. „Z pew­no­ścią będzie­my obec­ni na naj­bli­ższej edy­cji tar­gów All in Print Chi­na – mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski – jak też na naj­wa­żniej­szej wy­sta­wie dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej od­by­wa­jącej się w In­diach. Nie stro­ni­my rów­nież od udzia­łu w różnych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych or­ga­ni­zo­wa­nych w Pol­sce, cho­ćby w nie­daw­nej Zi­mo­wej Kon­fe­ren­cji Po­li­gra­ficz­nej czy też wcze­śniej w Po­li­gra­ficz­nych Kon­fron­ta­cjach. Pol­ski ry­nek jest dla nas bar­dzo wa­żny, wi­ęc chce­my być tu ak­tyw­ni, nie tyl­ko w kon­te­kście re­ali­zo­wa­nej sprze­da­ży i wdro­żeń, ale też dzia­łań o cha­rak­te­rze in­for­ma­cyj­nym i edu­ka­cyj­ny­m”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com
Fo­to: flickr.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści