In­te­gra­cja dru­ku of­f­se­to­we­go i cy­fro­we­go: sys­tem Apo­gee zwi­ęk­sza wy­daj­no­ść i sprze­daż w fir­mie Ha­ra­ta Prin­tingPoprzedni artykuł 

Ja­po­ńska dru­kar­nia ak­cy­den­so­wa Ha­ra­ta Prin­ting Co., z sie­dzi­bą w Osa­ce, po­za pod­sta­wo­wym dru­kiem of­f­se­to­wym, sta­wia na tech­no­lo­gię cy­fro­wą. Wdro­żo­ny ja­kiś czas te­mu sys­tem work­flow Ag­fa Apo­gee po­zwo­lił fir­mie na opty­ma­li­za­cję ca­łe­go cy­klu pro­duk­cyj­ne­go, udo­sko­na­le­nie pro­ce­sów, a w re­zul­ta­cie – na dwu­krot­ne zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści i przy­cho­dów ze sprze­da­ży.

„Na­sza dzia­łal­no­ść opie­ra się w du­żej mie­rze na dru­ko­wa­niu of­f­se­to­wym, na­to­miast urządze­nia cy­fro­we wy­ko­rzy­stu­je­my przy pra­cach ni­sko­na­kła­do­wych (za­rów­no ko­lo­ro­wych jak i czar­no­-bia­łych) i wy­ma­ga­jących szyb­kiej zmia­ny zle­ce­nia – mówi Su­zu­no Ha­ra­ta, CEO dru­kar­ni Ha­ra­ta Prin­ting. – Po­sia­da­my dwie ko­lo­ro­we i dwie czar­no­-bia­łe ma­szy­ny cy­fro­we mar­ki Ko­ni­ca Mi­nol­ta, których za­kup umo­żli­wił nam re­zy­gna­cję z po­dzle­ca­nia wie­lu prac na ze­wnątrz”.
„Z my­ślą o klien­tach ta­kich jak Ha­ra­ta Prin­ting ma­my do za­ofe­ro­wa­nia work­flow, ob­słu­gu­jący wszyst­kie ro­dza­je urządzeń – do­da­je Erik Pe­eters, me­ne­dżer ds. mar­ke­tin­gu opro­gra­mo­wa­nia do dru­ku ak­cy­den­so­we­go. – W stwo­rze­niu od­po­wied­nie­go, de­dy­ko­wa­ne­go roz­wi­ąza­nia po­mo­gła nam kon­struk­tyw­na współpra­ca z Ko­ni­ca Mi­nol­ta, będącą do­staw­cą ma­szyn cy­fro­wych użyt­ko­wa­nych przez Ha­ra­ta Prin­ting. Apo­gee za­rządza przy­go­to­wa­niem prac i ca­łym cy­klem pro­duk­cji, a roz­wi­ąza­nie Ko­ni­ca Mi­nol­ta wspo­ma­ga nasz sys­tem, do­star­cza­jąc na­rzędzi wła­ści­wych do re­ali­za­cji wy­so­kiej ja­ko­ści wy­dru­ków cy­fro­wych”.

In­te­gra­cja cy­fry i of­f­se­tu: Apo­gee au­to­ma­ty­zu­je dzia­ła­nia
„Po­cząt­ko­wo nasz ze­spół ob­słu­gu­jący ma­szy­ny cy­fro­we za­kła­dał, że po­sia­da­ny przez nas i wy­ko­rzy­sty­wa­ny w pro­duk­cji of­f­se­to­wej pro­gram do im­po­zy­cji zo­sta­nie zin­te­gro­wa­ny ze ste­ru­jącym na­świe­tlar­ką CtP RIP-em in­ne­go do­staw­cy. Jed­nak – po­mi­mo ol­brzy­miej wie­dzy na­szych pra­cow­ni­ków w za­kre­sie CtP – uzna­li­śmy, że te­go ro­dza­ju kon­fi­gu­ra­cja by­ła­by trud­na w ob­słu­dze. Aby roz­wi­ązać ten pro­blem, wdro­ży­li­śmy pro­ces, w ra­mach które­go stro­ny naj­pierw by­ły mon­to­wa­ne przy uży­ciu pro­gramu InDe­sign, a na­stęp­nie eks­por­to­wa­ne do for­ma­tu PDF. Po otwar­ciu i spraw­dze­niu do­ku­men­tu PDF, tra­fiał on – po­przez de­dy­ko­wa­ny ste­row­nik – do ma­szy­ny cy­fro­wej. To ozna­cza­ło, że ope­ra­tor mu­siał ręcz­nie wy­ko­nać im­po­zy­cję, spraw­dzić po­praw­no­ść wie­lu stron do­ku­men­tów i skie­ro­wać je do dru­ko­wa­nia. W re­zul­ta­cie mu­siał po­świ­ęcić na wszyst­kie pro­ce­du­ry wi­ęcej cza­su, co skut­ko­wa­ło wi­ęk­szym ry­zy­kiem po­pe­łnie­nia błędu i ko­niecz­no­ścią po­now­ne­go wy­ko­ny­wa­nia nie­których czyn­no­ści”.
Wó­wczas za­pa­dła de­cy­zja o wdro­że­niu zauto­ma­ty­zo­wa­ne­go work­flow Apo­gee fir­my Ag­fa Gra­phics. „Dzi­ęki te­mu roz­wi­ąza­niu – kon­ty­nu­uje Su­zu­no Ha­ra­ta – zin­te­gro­wa­li­śmy na­sze dzia­ła­nia w ob­sza­rze dru­ko­wa­nia of­f­se­to­we­go i cy­fro­we­go, uprasz­cza­jąc jed­no­cze­śnie sam pro­ces elek­tro­nicz­ne­go mon­ta­żu. Obec­nie na­wet bro­szu­ry o ob­jęto­ści kil­ku­set stron są prze­twa­rza­ne bar­dzo spraw­nie, ba­zu­jąc na stwo­rzo­nym wcze­śniej sza­blo­nie. Wcze­śniej wi­ęcej cza­su zaj­mo­wa­ło nam przy­go­to­wa­nie prac niż sa­mo dru­ko­wa­nie, dziś zle­ce­nia są szyb­ko prze­ka­zy­wa­ne do ma­szyn dru­ku­jących. W efek­cie mo­że­my z po­wo­dze­niem zre­ali­zo­wać wie­lo­na­kła­do­we pra­ce, które wcze­śniej mu­sie­li­śmy zle­cać na ze­wnątrz. Jed­no­cze­śnie zre­du­ko­wa­li­śmy ilo­ść błędów ludz­kich oraz czas pra­cy po­świ­ęca­ny na za­da­nia in­ne niż im­po­zy­cja. Apo­gee umo­żli­wił po­nad­to au­to­ma­tycz­ne wy­ko­ny­wa­nie elek­tro­nicz­ne­go mon­ta­żu da­ne­go zle­ce­nia jesz­cze pod­czas dru­ko­wa­nia wcze­śniejszej pra­cy. Wszyst­ko to ozna­cza oszczęd­no­ści cza­su i pra­cy, umo­żli­wia­jące nam re­ali­zo­wa­nie wszyst­kich za­mówień we wła­snym za­kre­sie”.

Dwu­krot­ny wzrost wy­daj­no­ści i przy­cho­dów
Jak za­pew­nia szef Ha­ra­ta Prin­ting, wdro­że­nie sys­te­mu Apo­gee, a co za tym idzie – pe­łna in­te­gra­cja re­ali­zo­wa­ne­go tu dru­ku of­f­se­to­we­go i cy­fro­we­go – po­zwo­li­ły fir­mie na nie­mal po­dwo­je­nie wy­daj­no­ści ma­szyn Ko­ni­ca Mo­inol­ta: „Przy dwóch wie­lo­ko­lo­ro­wych ma­szynach bi­zhub, pra­cu­jących z pe­łnym ob­ci­ąże­niem, wszyst­kie pra­ce są te­raz spraw­nie prze­twa­rza­ne; jed­no­cze­śnie re­ali­zo­wa­ny jest pro­ces im­po­zy­cji. Mniej­sza ilo­ść błędów i wy­ższy wska­źnik wy­daj­no­ści prze­ło­ży­ły się na sta­bil­ny wzrost sprze­da­ży”.
Jak pod­kre­śla Su­zu­no Ha­ra­ta, sys­tem Apo­gee umo­żli­wia też usta­wia­nie pro­fi­li ko­lo­ry­stycz­nych, co z ko­lei za­pew­nia wła­ści­wą re­pro­duk­cję barw. Au­to­ma­ty­za­cja na po­zio­mie przy­go­to­wa­nia prac – m.in. w ob­sza­rze im­po­zy­cji i re­pro­duk­cji barw­nej – przy­nio­sła ta­kże in­ny wy­mier­ny sku­tek: „Mo­że­my obec­nie po­świ­ęcić wi­ęcej cza­su na utrzy­ma­nie ma­szy­ny w od­po­wied­nim sta­nie oraz kon­tro­lę pa­so­wa­nia po obu stro­nach, co skut­ku­je zre­du­ko­wa­ną ilo­ścią ma­ku­la­tu­ry. Klien­ci często pro­szą by – nie­za­le­żnie od sto­so­wa­nej tech­no­lo­gii dru­ko­wa­nia – uży­wać te­go sa­me­go podło­ża, co ozna­cza ka­żdo­ra­zo­wą zmia­nę usta­wień w ma­szy­nach. W tej sy­tu­acji work­flow, za­pew­niający wła­ści­we pa­so­wa­nie po obu stro­nach ar­ku­sza, sta­je się klu­czo­wą kwe­sti­ą”.
Wy­bie­ga­jąc w przy­szło­ść, Su­zu­no Ha­ra­ta mówi: „Pla­nu­je­my sys­te­ma­tycz­nie zwi­ęk­szać ilo­ść prac prze­twa­rza­nych w sys­te­mie Apo­gee i dru­ko­wa­nych w ma­szy­nach cy­fro­wych. Po­za ob­słu­gą wy­so­ko­na­kła­do­wych zle­ceń re­ali­zo­wa­nych w tech­ni­ce of­f­se­to­wej, chce­my wy­ko­ny­wać wi­ęk­sze ilo­ści przed­dru­ków oraz prac per­so­na­li­zo­wa­ny­ch”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści