Du­że za­in­te­re­so­wa­nie plo­te­rem Ar­te­mis FR 250 UV-K w Po­zna­niu [wy­wia­d]Poprzedni artykuł 

Wydruk na szkle
Wy­druk na szkle
Targi Budma i Glass
Tar­gi Bud­ma i Glass
Zainteresowanie drukiem bezpośrednim
Za­in­te­re­so­wa­nie dru­kiem bez­po­śred­nim

Pod­czas tar­gów Bud­ma i Glass ogrom­ne za­in­te­re­so­wa­nie to­wa­rzy­szy­ło sys­te­mo­wi cy­fro­we­go dru­ku bez­po­śred­nie­go na szkle. Ar­te­mis FR 250 UV-K przy­ci­ągał uwa­gę de­ko­ra­to­rów i bu­dow­la­ńców szyb­ką pra­cą i atrak­cyj­ny­mi dla oka wy­dru­ka­mi.

O no­wych ni­szach i dru­ku UV mówi Pa­weł Sta­nia z dzia­łu mar­ke­tin­gu fir­my Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we.

Skąd po­my­sł na tar­gi bu­dow­la­ne i szklar­skie?

Po suk­ce­sie ma­szy­ny Ar­te­mis FR 250 UV-K, której pre­mie­ra tar­go­wa i pierw­sze sprze­da­że mia­ły miej­sce na war­szaw­skich tar­gach Re­ma­Days, po­sta­no­wi­li­śmy kłuć że­la­zo, a ra­czej szkło, pu­ki go­rące. Druk na szkle to ni­sza, którą do­pie­ro od­kry­wa­ją dru­kar­nie wiel­ko­for­ma­to­we i agen­cje re­kla­mo­we. Pow­sta­je też co­raz wi­ęcej firm spe­cja­li­zu­jących się w te­go ty­pu wy­dru­kach. Sy­tu­ację mo­żna do sy­tu­acji ja­ką mie­li­śmy kli­ka lat te­mu. Po­sia­da­cze plo­te­rów dru­ku­jących wy­nisz­cza­li się ce­no­wo ob­ni­ża­jąc ce­ny na wy­dru­ki re­kla­mo­we ta­kie jak ba­ne­ry, pla­ka­ty, fo­lie sa­mo­przy­lep­ne. Niek­tórzy prze­sie­dli się wte­dy na wy­dru­ki na fo­to­-ta­pe­ty i płót­na. Wi­dzi­my, że ten ry­nek jest już moc­no na­sy­co­ny, druk ta­pet i obra­zów ma już ka­żda dru­kar­nia w swo­jej ofer­cie. No­wą, jesz­cze sła­bo na­sy­co­ną i wy­so­ko­ma­rżo­wą ni­szą jest druk na szkle.

Wa­sze pro­duk­ty nie są wi­ęc de­dy­ko­wa­ne wy­łącz­nie dla re­kla­my i po­li­gra­fii.

Druk UV da­je sze­ro­kie mo­żli­wo­ści za­sto­so­wań. Jed­nym z nich jest druk bez­po­śred­nio na szkle. Ale mo­żna ta­kże dru­ko­wać na wszel­kich pły­tach z PVC, plek­si czy kom­po­zy­to­wych. Z mo­żli­wo­ści dru­ku UV od lat prze­cież ko­rzy­sta­ją pro­du­cen­ci opa­ko­wań, stan­dów i in­nych ele­men­tów POP/POS. Plo­te­rom sto­ło­wym, po­pu­lar­nie zwa­nym flat­be­da­mi, nie ob­ce są też drzwi, fron­ty me­blo­we. Ist­nie­ją od­mia­ny tych ma­szyn, wy­po­sa­żo­ne w spe­cjal­ne, cer­ty­fi­ko­wa­ne far­by do dru­ku zna­ków dro­go­wych. Mo­żli­wo­ści jest spo­ro od płyt DVD przez obu­do­wy te­le­fo­nów ko­mór­ko­wych i pa­ne­le in­for­ma­cyj­ne. Na kla­sycz­nych wy­dru­ki re­kla­mo­wych i za­bu­do­wie tar­go­wej sko­ńczyw­szy. Sa­mi ja­ko dys­try­bu­to­rzy nie zna­my wszyst­kich mo­żli­wo­ści. To na­si klien­ci często wpa­da­ją na no­we po­my­sły za­sto­so­wań. We wszyst­kich przy­pad­kach osi­ąga­my tr­wa­łe i na­sy­co­ne za­dru­ki.

Jak wi­ęc dzia­ła i jak są skon­stru­owa­ne ma­szy­ny UV?

Oprę się na przy­kła­dzie pre­zen­to­wa­ne­go Ar­te­mis FR 250 UV-K. Plo­ter ten spraw­dzi się w wi­ęk­szo­ści z wy­mie­nio­nych bra­nż. Sz­kla­rze do­ce­nią mo­żli­wo­ść za­dru­ku na szkle od stro­ny wierzch­niej i we­wnętrz­nej. Druk od stro­ny fron­to­wej na­stępu­je po­przez na­ło­że­nie war­stwy ko­lo­ry bia­łe­go, który sta­no­wi nie­prze­zro­czy­sty pod­kład. Na nie­go na­kła­da­ne są gra­fi­ki, dru­ko­wa­ne atra­men­ta­mi z pa­le­ty CMYK. Na­stępu­je to w cza­sie jed­ne­go prze­bie­gu, ta­kże za­sto­so­wa­nie ko­lo­ru bia­łe­go nie wpły­wa na pro­duk­tyw­no­ść dru­kar­ki. Z ko­lei druk od stro­ny we­wnętrz­nej prze­bie­ga w spo­sób od­wrot­ny. Dru­ko­wa­na jest w od­bi­ciu lu­strza­nym gra­fi­ka a na nią na­kła­da­ny jest do­pie­ro ko­lor bia­ły sta­no­wiący tło. Tak sa­mo i w tym przy­pad­ku ko­rzy­sta­my z pe­łnych mo­żli­wo­ści pro­duk­cyj­nych plo­te­ra. Co wi­ęcej mo­że­my z tych dwóch tech­nik zro­bić mix. Druk dwu­stron­ny na szkle na­stępu­je po­przez na­dru­ko­wa­nie war­stwy ko­lorowej awer­so­wej, na­stęp­nie na niej bia­ły pod­kład i po­now­nie ko­lorowej na gra­fi­kę re­wer­so­wą.

Druk na in­nych no­śni­kach prze­bie­ga po­dob­nie. Je­że­li dru­ku­je­my na bia­łych podło­żach, nie sto­su­je­my ko­lo­ru bia­łe­go. Je­że­li wy­druk na­stępu­je na ko­lo­ro­wych ma­te­ria­łach, trans­pa­rent­nych i spe­cjal­nych, wte­dy ja­ko tło wy­ko­rzy­sty­wa­ny jest bia­ły pod­kład.

Ja­ki­mi pa­ra­me­tra­mi cha­rak­te­ry­zu­je się pre­zen­to­wa­ny plo­ter?

Ar­te­mis FR 250 UV-K wy­po­sa­żo­ny jest w wie­le no­wo­cze­snych roz­wi­ązań, na przy­kład re­cyl­ku­la­tor ko­lo­ru bia­łe­go. War­to za­zna­czyć, że je­go ce­na nie jest wy­góro­wa­na, rze­kłbym atrak­cyj­na. Idące za nim sze­ro­kie mo­żli­wo­ści wpły­ną na szyb­ki zwrot z in­we­sty­cji. Wra­ca­jąc do me­ri­tum. Na po­kła­dzie plo­te­ra, ma­my 4 lub 8 gło­wic Ko­ni­ca Mi­nol­ta 1024. Umo­żli­wia­ją one osi­ągni­ęcie fo­to­gra­ficz­nej ja­ko­ści za­dru­ku. Roz­dziel­czo­ść dru­ku si­ęga 1440 x 1440 dpi. Wiel­ko­ść po­je­dyn­czej kro­pli atra­men­tu mie­ści się w za­kre­sie od 14 do 42 pi­ko­li­tra. Fi­nal­nie wi­ęc otrzy­mu­je­my gład­kie aple, ła­god­ne prze­jścia to­nal­ne oraz ostre szcze­góły i tek­sty. W try­bie stan­dar­do­wym Ar­te­mis FR 250 UV-K osi­ąga pręd­ko­ść 38 me­trów kwa­dra­to­wych na go­dzi­nę. W try­bie „hi­gh-qu­ali­ty” mo­że­my pro­du­ko­wać na­dal szyb­ko, bo aż 29 m2/h. Po­dwy­ższa­jąc ja­ko­ść do „ul­tra­-qu­ali­ty” zwal­nia­my nie­znacz­nie i pra­cu­je­my z pręd­ko­ścią 20 m2/h. To bar­dzo do­bry wy­nik jak na ten pu­łap ce­no­wy i ja­ko­ściowy.

Jak wy­gląda ob­słu­ga plo­te­ra?

Zacz­nij­my od te­go, że w stan­dar­dzie ja­ko­ścio­wym na­szej fir­my, w ce­nie urządze­nia gwa­ran­tu­je­my szko­le­nie, in­sta­la­cję i trans­port. Plo­ter wy­po­sa­żo­ny jest we wbu­do­wa­ną sta­cję ro­bo­czą z ekra­nem LCD na obu­do­wie plo­te­ra. Kom­pu­ter wy­po­sa­żo­ny jest w pro­fe­sjo­nal­ne opro­gra­mo­wa­nie Pho­to­Print. Mo­że­my iść ta­kże o krok da­lej i do­po­sa­żyć sys­tem w opro­gra­mo­wa­nie z naj­wy­ższej półki – Onyx. W obu przy­pad­kach mo­że­my dru­ko­wać z naj­po­pu­lar­niej­szych for­ma­tów pli­ków: PDF, EPS, PS, TIFF, JPG, itd. Do­star­czo­ne opro­gra­mo­wa­nie gwa­ran­tu­je sze­ro­kie mo­żli­wo­ści kon­fi­gu­ra­cji dru­ku, usta­wień plo­te­ra, za­rządza­nia ko­lo­rem.

Plo­ter zo­stał tak skon­stru­owa­ny aby je­den ope­ra­tor ob­słu­żył ca­ły pro­ces dru­ku. Me­dia o sze­ro­ko­ści do 2500 mm są ukła­da­ne na seg­men­to­wych, dwóch sto­łach trans­por­to­wych. W plo­te­rze znaj­du­je się pas trans­mi­syj­ny z pod­sy­sem pre­cy­zyj­nie prze­su­wa­jącym no­śnik. War­to wspo­mnieć, że FR 250 ob­słu­gu­je ci­ężkie ma­te­ria­ły o ci­ęża­rze do 50 kg/m2. Do­dat­ko­wo sys­tem roz­po­zna­wa­nia gru­bo­ści me­dium (mak­sy­mal­nie do 48 mm), sys­tem po­zy­cjo­nu­jący ma­te­riał tyl­ko uła­twia­ją pra­cę ope­ra­tora.

Na­le­ży nadmie­nić że oprócz pła­skich ma­te­ria­łów FR 250 mo­że dru­ko­wać ta­kże na no­śni­kach ro­lo­wych. Urządze­nie mo­że być wy­po­sa­żo­ne w ci­ężki sys­tem na­wo­ju o udźwi­gu do 100 kg.

Dla ko­go wi­ęc ta­ka ma­szy­na?

Na pew­no sko­rzy­sta­ją z niej od­wie­dza­jący na­sze sto­isko na tar­gach Bud­ma i Glass. Mówię o za­kła­dach pro­du­ku­jących wy­po­sa­że­nie kuch­ni, ła­zie­nek, biur, itd. Mo­żli­wo­ści Ar­te­mi­sa FR 250 UV-K przy­pad­ną ta­kże do gu­stu de­ko­ra­to­rom, fir­mom wy­sta­wien­ni­czym i me­blar­skim. Nie mo­że­my też za­po­mnieć o dru­kar­niach wiel­ko­for­ma­to­wych, dru­kar­niach opa­ko­wa­nio­wych i agen­cjach re­kla­mo­wych.

Dy­stry­bu­to­rem plo­te­rów Ar­te­mis jest Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we.

www.ar­te­mi­sprin­ters.eu

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści