Polski oddział Agfa Graphics nieprzerwanie święci triumfy w zakresie sprzedaży wielkoformatowych rozwiązań z rodziny Anapurna i Jeti, bazujących na technice inkjet UV. Co ciekawe, coraz częściej znajdują one użytkowników wśród firm spoza branży poligraficzno-reklamowej. Tylko w tym roku Agfa Graphics zakontraktowała kilka maszyn, które wkrótce rozpoczną pracę w przedsiębiorstwach z branż meblarskiej, szklarskiej czy ceramicznej. Trend ten był zauważalny już w poprzednich latach, jednak rok 2015 może okazać się przełomowy, jeżeli chodzi o sprzedaż ploterów Anapurna i Jeti do firm wykorzystujących je do różnego rodzaju aplikacji przemysłowych.
Agfa Graphics już od dłuższego czasu kieruje swoją ofertę do odbiorców z wielu segmentów rynku. Poza kluczowymi obszarami, takimi jak print & display czy signage, jej rozwiązania są coraz częściej instalowane w przedsiębiorstwach specjalizujących się w produkcji płytek ceramicznych, obróbce szkła czy też wytwarzających elementy mebli. Nierzadko maszyny Anapurna i Jeti znajdują zastosowanie przy bardzo nietypowych, niszowych zastosowaniach realizowanych na innych, trudnych w obróbce podłożach: drewnie, metalu czy kamieniu.
Potwierdzeniem zaangażowania Agfa Graphics w obszar tzw. drukowania przemysłowego była m.in. ubiegłoroczna, aktywna jej obecność na pierwszej edycji targów InPrint w Hanowerze. Firma znalazła się w gronie sponsorów-założycieli tej wystawy. Poza prezentacjami sprzętu przedstawiciele Agfa Graphics uczestniczyli w merytorycznej oprawie targów: konferencjach, panelach dyskusyjnych czy specjalnych publikacjach na temat przyszłości inkjetu, jakie ukazywały się przez imprezą.
Mówi Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics: „Zainteresowanie firm z innych obszarów rynku, niż tradycyjnie obsługiwany przez nas dotychczas segment poligraficzno-reklamowy, rzeczywiście rośnie z roku na rok. Najlepszym tego dowodem są realizowane przez nas w Polsce wdrożenia maszyn Jeti i Anapurna w przedsiębiorstwach, które użytkują je na własne potrzeby – do obróbki sztywnych podłoży takich jak elementy konstrukcyjne, panele szklane czy blaty meblowe. O naszym sukcesie w tych branżach decyduje przede wszystkim szerokie portfolio rozwiązań, bazujące na wieloletnich doświadczeniach Agfa Graphics w zakresie produkcji atramentów UV, maszyn i sterującego nimi oprogramowania”.
Kompleksowa oferta podstawą sukcesu
Od kilku lat firma realizuje dwubiegunową strategię rozwoju, bazującą na rynkach cyfrowego prepressu i wielkoformatowego druku inkjetowego UV. Ten drugi stanowi coraz ważniejszą pozycję w przychodach ze sprzedaży nie tylko Agfa Graphics, ale też całej grupy Agfa-Gevaert. Jest też jednym z obszarów rynku, na których firma odnotowuje coraz większe wzrosty rok do roku. Podobnie jest w Polsce, która jest jednym z liderów pod względem sprzedaży inkjetowych rozwiązań belgijskiego producenta.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com