Ek­span­sja fir­my Ag­fa Gra­phics na ryn­ku in­kje­tu prze­my­sło­we­goPoprzedni artykuł 

Początek roku 2015 przyniósł firmie Agfa Graphics m.in. pierwszą w naszym kraju instalację wielkoformatowego plotera Anapurna M2050i.
Po­czątek ro­ku 2015 przy­ni­ósł fir­mie Ag­fa Gra­phics m.in. pierw­szą w na­szym kra­ju in­sta­la­cję wiel­ko­for­ma­to­we­go plo­te­ra Ana­pur­na M2050i.

Pol­ski od­dział Ag­fa Gra­phics nie­prze­rwa­nie świ­ęci trium­fy w za­kre­sie sprze­da­ży wiel­ko­for­ma­to­wych roz­wi­ązań z ro­dzi­ny Ana­pur­na i Je­ti, ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kjet UV. Co cie­ka­we, co­raz częściej znaj­du­ją one użyt­kow­ni­ków wśród firm spo­za bra­nży po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wej. Tyl­ko w tym ro­ku Ag­fa Gra­phics za­kon­trak­to­wa­ła kil­ka ma­szyn, które wkrót­ce roz­pocz­ną pra­cę w przed­si­ębior­stwach z bra­nż me­blar­skiej, szklar­skiej czy ce­ra­micz­nej. Trend ten był za­uwa­żal­ny już w po­przed­nich la­tach, jed­nak rok 2015 mo­że oka­zać się prze­ło­mo­wy, je­że­li cho­dzi o sprze­daż plo­te­rów Ana­pur­na i Je­ti do firm wy­ko­rzy­stu­jących je do różne­go ro­dza­ju apli­ka­cji prze­my­sło­wych.

Ag­fa Gra­phics już od dłu­ższe­go cza­su kie­ru­je swo­ją ofer­tę do od­bior­ców z wie­lu seg­men­tów ryn­ku. Po­za klu­czo­wy­mi ob­sza­ra­mi, ta­ki­mi jak print & di­splay czy si­gna­ge, jej roz­wi­ąza­nia są co­raz częściej in­sta­lo­wa­ne w przed­si­ębior­stwach spe­cja­li­zu­jących się w pro­duk­cji pły­tek ce­ra­micz­nych, obrób­ce szkła czy też wy­twa­rza­jących ele­men­ty me­bli. Nie­rzad­ko ma­szy­ny Ana­pur­na i Je­ti znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie przy bar­dzo nie­ty­po­wych, ni­szo­wych za­sto­so­wa­niach re­ali­zo­wa­nych na in­nych, trud­nych w obrób­ce podło­żach: drew­nie, me­ta­lu czy ka­mie­niu.
Po­twier­dze­niem za­an­ga­żo­wa­nia Ag­fa Gra­phics w ob­szar tzw. dru­ko­wa­nia prze­my­sło­we­go by­ła m.in. ubie­gło­rocz­na, ak­tyw­na jej obec­no­ść na pierw­szej edy­cji tar­gów InPrint w Ha­no­we­rze. Fir­ma zna­la­zła się w gro­nie spon­so­rów-za­ło­ży­cie­li tej wy­sta­wy. Po­za pre­zen­ta­cja­mi sprzętu przed­sta­wi­cie­le Ag­fa Gra­phics uczest­ni­czy­li w me­ry­to­rycz­nej opra­wie tar­gów: kon­fe­ren­cjach, pa­ne­lach dys­ku­syj­nych czy spe­cjal­nych pu­bli­ka­cjach na te­mat przy­szło­ści in­kje­tu, ja­kie uka­zy­wa­ły się przez im­pre­zą.
Mówi Prze­my­sław Arab­ski, szef dzia­łu in­kje­to­we­go Ag­fa Gra­phics: „Za­in­te­re­so­wa­nie firm z in­nych ob­sza­rów ryn­ku, niż tra­dy­cyj­nie ob­słu­gi­wa­ny przez nas do­tych­czas seg­ment po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wy, rze­czy­wi­ście ro­śnie z ro­ku na rok. Naj­lep­szym te­go do­wo­dem są re­ali­zo­wa­ne przez nas w Pol­sce wdro­że­nia ma­szyn Je­ti i Ana­pur­na w przed­si­ębior­stwach, które użyt­ku­ją je na wła­sne po­trze­by – do obrób­ki sztyw­nych podło­ży ta­kich jak ele­men­ty kon­struk­cyj­ne, pa­ne­le szkla­ne czy bla­ty me­blo­we. O na­szym suk­ce­sie w tych bra­nżach de­cy­du­je przede wszyst­kim sze­ro­kie port­fo­lio roz­wi­ązań, ba­zu­jące na wie­lo­let­nich do­świad­cze­niach Ag­fa Gra­phics w za­kre­sie pro­duk­cji atra­men­tów UV, ma­szyn i ste­ru­jące­go ni­mi opro­gra­mo­wa­nia”.

Kom­plek­so­wa ofer­ta pod­sta­wą suk­ce­su
Od kil­ku lat fir­ma re­ali­zu­je dwu­bie­gu­no­wą stra­te­gię roz­wo­ju, ba­zu­jącą na ryn­kach cy­fro­we­go pre­pres­su i wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku in­kje­to­we­go UV. Ten dru­gi sta­no­wi co­raz wa­żniej­szą po­zy­cję w przy­cho­dach ze sprze­da­ży nie tyl­ko Ag­fa Gra­phics, ale też ca­łej gru­py Ag­fa-Gevaert. Jest też jed­nym z ob­sza­rów ryn­ku, na których fir­ma od­no­to­wu­je co­raz wi­ęk­sze wzro­sty rok do ro­ku. Po­dob­nie jest w Pol­sce, która jest jed­nym z li­de­rów pod względem sprze­da­ży in­kje­to­wych roz­wi­ązań bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta.
Wie­lu klien­tów, za­rów­no z bra­nży po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wej jak też z in­nych ga­łęzi prze­my­słu, do­ce­nia fakt, że Ag­fa Gra­phics mo­że im za­ofe­ro­wać kom­plek­so­wą ofer­tę. Skła­da­ją się na nią licz­ne urządze­nia dru­ku­jące o różnych for­ma­tach ob­słu­gi­wa­nych me­di­ów (sztyw­nych i gi­ęt­kich), urządze­nia pe­ry­fe­ryj­ne (m.in. wpro­wa­dzo­ny nie­daw­no do sprze­da­ży plo­ter tnący Acor­ta), de­dy­ko­wa­ne po­szcze­gól­nym mo­de­lom ma­szyn atra­men­ty UV oraz ste­ru­jący ca­łą pro­duk­cją work­flow Asan­ti. Uzu­pe­łnie­niem bo­ga­te­go port­fo­lio roz­wi­ązań jest wspar­cie tech­nicz­ne i ser­wi­so­we ofe­ro­wa­ne przez fir­mę przy wdra­ża­niu oraz bie­żącej eks­plo­ata­cji ma­szyn.
„Dzi­ęki te­mu bu­du­je­my za­ufa­nie, które pro­cen­tu­je ko­lej­ny­mi do­sta­wa­mi sprzętu – po­twier­dza Prze­my­sław Arab­ski. – Sta­le ro­śnie licz­ba firm, które po­dej­mu­jąc ko­lej­ne de­cy­zje in­we­sty­cyj­ne po­now­nie de­cy­du­ją się na nasz plo­ter. Do­ty­czy to ta­kże przed­si­ębiorstw prze­my­sło­wych, nie tyl­ko dru­ka­rń czy agen­cji re­kla­mo­wy­ch”.

Bo­gac­two za­sto­so­wań
Dzi­ęki ko­lej­nym wdro­że­niom i po­zy­tyw­nym do­świad­cze­niom obec­nych użyt­kow­ni­ków mar­ka Ag­fa Gra­phics sta­je się co­raz bar­dziej roz­po­zna­wal­na wśród przed­si­ębiorstw z bra­nż ta­kich jak ce­ra­micz­na, szklar­ska czy me­blar­ska. Świad­czą o tym cho­ćby co­raz licz­niej­sze kon­tak­ty ze stro­ny firm je re­pre­zen­tu­jących, m.in. pod­czas bra­nżowych tar­gów ta­kich jak InPrint, Fe­spa czy Re­ma­Days. „Do­ść po­wie­dzieć, że na­byw­cą pre­zen­to­wa­nej na ostat­niej z wy­mie­nio­nych wy­staw, od­by­wa­jącej się w lu­tym br. w War­sza­wie, ma­szy­ny Ana­pur­na M2050i sta­ła się fir­ma z bra­nży szklar­skiej. To swe­go ro­dza­ju sym­bo­licz­ne zwie­ńcze­nie na­szej obec­no­ści na im­pre­zie kie­ro­wa­nej wszak do zu­pe­łnie in­ne­go gro­na od­bior­ców. Co wi­ęcej, będzie to pierw­szy za­in­sta­lo­wa­ny w Pol­sce eg­zem­plarz te­go mo­de­lu. Oka­zu­je się, że w przy­pad­ku nie­których roz­wi­ązań ich pre­kur­so­ra­mi na ro­dzi­mym ryn­ku będą za­tem fir­my z in­nych ob­sza­rów niż po­li­gra­fia i re­kla­ma. To dla nas no­we, cie­ka­we do­świad­cze­nie i za­ra­zem ol­brzy­mie wy­zwa­nie” – mówi Prze­my­sław Arab­ski, od­po­wie­dzial­ny za zre­ali­zo­wa­ny pod­czas tar­gów kon­trakt.

Do­bre pro­gno­zy na 2015 rok
Po pe­łnym suk­ce­sów ryn­ku 2014, pierw­sze mie­si­ące ro­ku obec­ne­go ta­kże są dla pol­skie­go dzia­łu in­kje­to­we­go bar­dzo owoc­ne. „Po­za ma­szy­ną, której sprze­daż sfi­na­li­zo­wa­li­śmy na tar­gach, już wkrót­ce zre­ali­zu­je­my ko­lej­ne in­sta­la­cje sys­te­mów z se­rii Ana­pur­na i Je­ti. Część z nich tra­fi do przed­si­ębiorstw z bra­nż ta­kich jak szklar­ska czy me­blar­ska. Cie­szy­my się, że eks­pan­sja Ag­fa Gra­phics na tych ryn­kach prze­bie­ga w po­dob­ny spo­sób jak w z przy­pad­ku seg­men­tu print & di­splay: wie­le istot­nych in­for­ma­cji klien­ci prze­ka­zu­ją so­bie na­wza­jem, chwa­ląc ja­ko­ść, wy­daj­no­ść i ela­stycz­no­ść na­szych roz­wi­ązań. A za­sto­so­wa­na w nich tech­no­lo­gia bro­ni się sa­ma. Dzi­ęki niej bo­wiem różno­rod­no­ść i bo­gac­two za­sto­so­wań są tu nie­mal nie­ogra­ni­czo­ne”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści