Świa­to­we pre­mie­ry Ag­fa Gra­phics na tar­gach ISA Sign Expo 2015Poprzedni artykuł 

Tar­gi In­ter­na­tio­nal Sign Expo (ISA), od­by­wa­jące się w dniach 9–11 kwiet­nia br. w Las Ve­gas, przy­nio­sły licz­ne świa­to­we pre­mie­ry Ag­fa Gra­phics, de­dy­ko­wa­ne dla firm z seg­men­tu sign & di­splay. Wśród nich zna­la­zły się dwa in­no­wa­cyj­ne plo­te­ry z ro­dzi­ny Je­ti (opa­trzo­ne na­zwa­mi Tau­ro i Mi­ra), wzbo­ga­co­ne o opcję do­dat­ko­wej bie­li urządze­nie Ana­pur­na M3200i RTR, ko­lej­na wer­sja opro­gra­mo­wa­nia work­flow Asan­ti 2.0 oraz no­wej ge­ne­ra­cji atra­men­ty UV, de­dy­ko­wa­ne po­szcze­gól­nym roz­wi­ąza­niom tej fir­my, ba­zu­jącym na tech­ni­ce in­kje­to­wej. O no­wo­ściach tar­go­wych, które ofi­cjal­ną eu­ro­pej­ską pre­mie­rę będą mia­ły pod­czas ma­jo­wych tar­gów Fe­spa 2015 w Ko­lo­nii, po­in­for­mo­wa­no pod­czas spe­cjal­nej te­le­kon­fe­ren­cji dla me­di­ów bra­nżo­wych.

W zdal­nym spo­tka­niu pra­so­wym wzi­ęli udział przed­sta­wi­cie­le bel­gij­skiej cen­tra­li Ag­fa Gra­phics, jak też jej północ­no­ame­ry­ka­ńskie­go od­dzia­łu, obec­ni na tar­gach ISA 2015. Ja­ko pierw­szy głos za­brał Do­mi­niek Ar­naut – wi­ce­pre­zes ds. sys­te­mów in­kje­to­wych w fir­mie Ag­fa Gra­phics. Przed­sta­wił on jej stra­te­gię dla ryn­ku sign & di­splay na rok 2015 oraz za­pre­zen­to­wał obec­ne port­fo­lio, które – jak pod­kre­ślał – jest bar­dzo kom­plek­so­we i wszech­stron­ne: „Dy­spo­nu­je­my naj­szer­szą ofer­tą sys­te­mów dru­ku­jących, atra­men­tów, opro­gra­mo­wa­nia i ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych do­stęp­ną na ryn­ku. Na­sze in­we­sty­cje re­ali­zu­je­my z my­ślą o wszyst­kich ob­sza­rach, w ja­kich obec­na jest tech­ni­ka in­kjet UV, ta­kże tu gdzie ma­my do czy­nie­nia z apli­ka­cja­mi prze­my­sło­wy­mi. Wszyst­kie po­dej­mo­wa­ne przez nas dzia­ła­nia uwzględ­nia­ją zmie­nia­jące się tren­dy do­mi­nu­jące na ryn­ku i je­go dy­na­mi­kę, a na­szym na­drzęd­nym ce­lem jest ofe­ro­wa­nie uni­wer­sal­nych, wszech­stron­nych roz­wi­ązań o wy­so­kiej ja­ko­ści, nie­za­wod­no­ści i sta­bil­no­ści”.
Do­mi­niek Ar­naut pod­kre­ślał, że port­fo­lio Ag­fa Gra­phics jest i będzie sta­le uzu­pe­łnia­ne o ko­lej­ne roz­wi­ąza­nia: „Do­ty­czy to przede wszyst­kim ma­szyn ro­lo­wych, po­zwa­la­jących na za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów gi­ęt­kich – mówił. – Naj­lep­szym te­go przy­kła­dem jest za­pre­zen­to­wa­na w Las Ve­gas wzbo­ga­co­na o opcję do­dat­ko­wej bie­li Ana­pur­na M3200i RTR. Ch­ce­my też wpro­wa­dzać ko­lej­ne roz­wi­ąza­nia z my­ślą o zu­pe­łnie no­wych apli­ka­cjach, za­pew­nia­jące spraw­ną obrób­kę prac, wy­so­ką ja­ko­ść i wy­po­sa­żo­ne w bo­ga­te kno­w-how tech­no­lo­gicz­ne. Na­sze pla­ny na rok 2015 za­kła­da­ją ta­kże wpro­wa­dze­nie na ry­nek roz­wi­ązań ba­zu­jących na tech­no­lo­gii utrwa­la­nia za po­mo­cą diod LED”.

Mi­ra i Tau­ro: no­we plo­te­ry z ro­dzi­ny Je­ti
Lar­ry Da­mi­co, wi­ce­pre­zes Ag­fa Gra­phics ds. sys­te­mów obra­zo­wa­nia cy­fro­we­go, od­po­wie­dzial­ny za ich sprze­daż w kra­jach re­gio­nu NAFTA, za­pre­zen­to­wał dwie naj­wa­żniej­sze pre­mie­ry, wpro­wa­dzo­ne do ofer­ty fir­my na tar­gach ISA 2015 i de­mon­stro­wa­ne na jej sto­isku. Pierw­sza z nich to pła­ski plo­ter Je­ti Mi­ra MG, wy­po­sa­żo­ny w stół o wy­mia­rach 2,7 m x 1,6 m (opcjo­nal­nie 2,7 m x 3,2 m). Urządze­nie, ba­zu­jące na gło­wi­cach Ri­coh Gen 5, dru­ku­je w sze­ściu ko­lo­rach (CMYKLcLm) z pręd­ko­ścią do 206 m2/h. Do­stęp­ne w dwóch wer­sjach (S/HS) i ste­ro­wa­ne sys­te­mem Asan­ti 2.0, ofe­ru­je wy­so­ką wy­daj­no­ść i au­to­ma­ty­za­cję, ocze­ki­wa­ne – jak mówił – przez fir­my z sek­to­ra sign & di­splay. Zda­niem pro­du­cen­ta na uwa­gę za­słu­gu­ją m.in. no­wy mo­duł kon­tro­li tem­pe­ra­tu­ry, za­sto­so­wa­nie sze­ściu stref próżnio­wych oraz za­awan­so­wa­ny in­ter­fejs ope­ra­to­ra. Op­cjo­nal­nie do urza­dze­nia mo­żna do­sta­wić mo­duł dru­ko­wa­nia w try­bie „z ro­li na ro­lę”.
Dru­ga no­wo­ść Ag­fa Gra­phics to hy­bry­do­wy plo­ter Je­ti Tau­ro H2500, de­dy­ko­wa­ny dla seg­men­tu hi­gh-end. Wy­po­sa­żo­ny w 32 gło­wi­ce Ri­coh Gen 5 po­zwa­la na dru­ko­wa­nie w sze­ściu ko­lo­rach z pręd­ko­ścią mak­sy­mal­ną 275 m2/h. Do­stęp­ny jest w trzech wa­rian­tach ob­słu­gi me­di­ów: ręcz­nym, półau­to­ma­tycz­nym i w pe­łni zauto­ma­ty­zo­wa­nym. Op­cjo­nal­nie mo­żna w nim za­sto­so­wać do­dat­ko­wą biel lub pri­mer; na uwa­gę – zda­niem Ag­fa Gra­phics – za­słu­gu­ją try­by dru­ko­wa­nia z po­ły­skiem i sa­ty­no­wy. Urządze­nie jest ste­ro­wa­ne sys­te­mem Asan­ti 2.0.
Jak za­zna­czył Lar­ry Da­mi­co, ro­dzi­na Je­ti obej­mu­je urządze­nia ofe­ru­jące wy­so­ką ja­ko­ść, pręd­ko­ść i au­to­ma­ty­za­cję, za­pew­nia­jące dru­ko­wa­nie po re­la­tyw­nie ni­skich kosz­tach jed­nost­ko­wych i nie­zwy­kle ela­stycz­ne pod względem fi­nal­nych za­sto­so­wań.

Asan­ti 2.0 – ko­lej­na ge­ne­ra­cja sys­te­mu work­flow dla firm z sek­to­ra sign & di­splay
An­dy Grant – szef dzia­łu opro­gra­mo­wa­nia Ag­fa Gra­phics, po­in­for­mo­wał o wpro­wa­dze­niu do jej ofer­ty ko­lej­nej wer­sji za­awan­so­wa­ne­go sys­te­mu work­flow, ste­ru­jące­go pro­duk­cją wiel­ko­for­ma­to­wą z udzia­łem urządzeń te­go pro­du­cen­ta – Asan­ti 2.0. Jak za­pew­niał, jest on swe­go ro­dza­ju „o­środ­kie­m” pro­duk­cyj­nym, po­zwa­la­jącym re­ali­zo­wać naj­różniej­sze pra­ce wy­ko­ny­wa­ne w plo­te­rach z po­zio­mu jed­ne­go, wspól­ne­go dla wszyst­kich urządzeń opro­gra­mo­wa­nia. Zo­stał wy­po­sa­żo­ny w wie­le in­no­wa­cyj­nych funk­cji uspraw­nia­jących pro­duk­cję: „Mówi­my cho­ćby o in­te­li­gent­nej ko­mu­ni­ka­cji, uwzględ­nia­jącej ko­dy QR – pod­kre­ślał An­dy Grant – czy też wy­so­kiej ja­ko­ści ko­lo­ry­stycz­nej, uzy­ski­wa­nej dzi­ęki za­awan­so­wa­ne­mu mo­du­ło­wi za­rządza­nia bar­wą”.

No­we atra­men­ty UV w ofer­cie Ag­fa Gra­phics
De­bo­rah Hut­che­son – dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu Ag­fa Gra­phics North Ame­ri­ca, za­pre­zen­to­wa­ła – ta­kże de­biu­tu­jącą na tar­gach ISA 2015 – se­rię no­wych atra­men­tów AJ UV G5 FA, prze­zna­czo­nych do za­dru­ko­wy­wa­nia ma­te­ria­łów gi­ęt­kich, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie m.in. w re­kla­mie ze­wnętrz­nej. Jak za­zna­czy­ła, ce­chu­je je wy­so­ka od­por­no­ść na od­kszta­łce­nia i obrób­kę, ja­kiej pod­da­wa­ne są wy­dru­ki (ła­ma­nie, zdzie­ra­nie, za­gi­na­nie) oraz dłu­ga ży­wot­no­ść: „Ta dru­ga ce­cha jest szcze­gól­nie istot­na w kon­te­kście za­cho­wa­nia wy­ra­zi­stej ko­lo­ry­sty­ki re­pro­duk­cji, ta­kże w nie­sprzy­ja­jących wa­run­kach at­mos­fe­rycz­nych – mówi­ła. – Na­sze no­we atra­men­ty za­po­bie­ga­ją blak­ni­ęciu obra­zu, przy­czy­nia­jąc się do dłu­ższe­go eks­po­no­wa­nia za­dru­ko­wa­nych ma­te­ria­łów np. wy­ko­na­nych z po­li­pro­py­le­nu”.
De­bo­rah Hut­che­son za­zna­czy­ła, że wszyst­kie atra­men­ty Ag­fa Gra­phics są wy­twa­rza­ne przez fir­mę we wła­snym za­kre­sie, na ba­zie wła­snych re­cep­tur, z których co­raz wi­ęcej jest opa­ten­to­wa­nych. Co rów­nie istot­ne, są one do­sto­so­wy­wa­ne do po­trzeb i tech­nicz­nych uwa­run­ko­wań po­szcze­gól­nych plo­te­rów z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, ich fi­nal­nych za­sto­so­wań i do­ce­lo­wych ryn­ków. „War­to do­dać, że wszyst­kie atra­men­ty Ag­fa Gra­phics są w pe­łni kom­pa­ty­bil­ne z ofe­ro­wa­ny­mi przez nas pri­me­ra­mi” – pod­su­mo­wa­ła De­bo­rah Hut­che­son.

Na za­ko­ńcze­nie kon­fe­ren­cji Lar­ry Sa­lo­mon – wi­ce­pre­zes ds. roz­wi­ązań wiel­ko­for­ma­to­wych w północ­no­ame­ry­ka­ńskim od­dzia­le Ag­fa Gra­phics za­pre­zen­to­wał Du­ra­tex – do­stęp­ną na tam­tej­szym ryn­ku spe­cja­li­stycz­ną fo­lię kom­po­zy­to­wą ty­pu PVC/PET/PVC, cha­rak­te­ry­zu­jącą się wy­so­ką nie­prze­zro­czy­sto­ścią i gład­ko­ścią.

Eu­ro­pej­ska pre­mie­ra na tar­gach Fe­spa 2015
Wszyst­kie za­anon­so­wa­ne pod­czas kon­fe­ren­cji pra­so­wej roz­wi­ąza­nia będą mia­ły swo­ją ofi­cjal­ną eu­ro­pej­ską pre­mie­rę na tar­gach Fe­spa 2015, ja­kie od­będą się w dniach 18–22 ma­ja br. w Ko­lo­nii (Niem­cy). Fir­ma Ag­fa Gra­phics już dziś za­pra­sza do od­wie­dze­nia swo­je­go sto­iska (nr S60) zlo­ka­li­zo­wa­ne­go w pa­wi­lo­nie nr 6.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści