STOWARZYSZENIE ABSOLWENTÓW INSTYTUTU POLIGRAFII POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ zaprasza na
XXXII POLIGRAFICZNE KONFRONTACJE
SZEROKIE MOŻLIWOŚCI WĄSKIEJ WSTĘGI
Traktowana niejednokrotnie z pobłażliwym uśmiechem wąska wstęga jest w dzisiejszej sytuacji rynkowej skuteczną alternatywą dla innych technologii.
Obserwowany od kilku lat trend zmniejszania jednorazowych zamówień ograniczanych do bieżących potrzeb odbiorcy i konieczność częstego wznawiania nakładu, wysoki udział kosztów przygotowalni w całkowitym koszcie produkcji, niskie straty materiałów przy narządzaniu i zatrzymaniach/uruchomieniach maszyn, a przede wszystkim możliwości technologiczne współczesnych konstrukcji to podstawowe czynniki pozytywnie wyróżniające wąską wstęgę.
Wszechstronność maszyn wąskowstęgowych pozwalająca na przeprowadzenie w jednym cyklu produkcyjnym kilku operacji (drukowanie we wszystkich powszechnie stosowanych technikach, łatwe i szybkie zmiany konfiguracji maszyny, drukowanie obustronne, de-/relaminacja, produkty wielowarstwowe, wykrawanie, perforowanie, wytłaczanie reliefu, "złocenie" zimne lub gorące, wprowadzanie dodatkowych elementów - paski, sznurki, RFID, przekrawanie i wykładanie arkuszy na stos itp. itd.) stanowi o ich wzrastającym znaczeniu i popularności.
Praktyka produkcji wąskowstęgowej to także m. in. pozyskiwanie inwestycyjnych środków pomocowych czy systemy informatyczne procesów zarządzania.
Przykrą procedurą jak w każdym działaniu gospodarczym jest rozstrzyganie ewentualnych sporów na styku producent - odbiorca.
Współorganizator:
NILPETER
Moderator:
dr inż. Krzysztof Przasnek
Termin:
07 maja 2015 r.
Miejsce:
Sala konferencyjna Fundacji im. Stefana Batorego, Warszawa, ul. Sapieżyńska 10A
Czas trwania:
10:00 – ok. 16:00
PROGRAM KONFRONTACJI
09:30 - 10:00
Rejestracja uczestników
10:00 – 10:10
PRZYWITANIE, WPROWADZENIE DO TEMATYKI KONFRONTACJI
dr inż. Krzysztof Przasnek – NILPETER
10:10 – 10:40
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE DRUKOWANIA ETYKIET I OPAKOWAŃ STOSOWANE NA MASZYNACH WĄSKOWSTĘGOWYCH
mgr inż. Andrzej Turski – Kierownik Sprzedaży Maszyn Wąskowstęgowych - Heidelberg Polska Sp. z o.o.
Wzrastające zainteresowanie produkcją etykiet i opakowań na maszynach wąskowtęgowych wymusza na producentach nowe rozwiązania i wprowadzanie nowych technologii. Najważniejsze elementy to cyfrowa elastyczność plus uszlachetnianie i wykrawanie w jednej linii, niezawodna konstrukcja i produktywność, wysoka jakość i niskie koszty produktu końcowego, wysoka jakość stosowanych materiałów i surowców.
10:40 – 10:50
Sesja pytań i odpowiedzi
10:50 – 11:20
OSZCZĘDNOŚCI KOSZTÓW A NOWOCZESNE SYSTEMY SUSZENIA UV
Roman Swoboda - General Manager - PROFEX ELEKTRONIK
W prezentacji przedstawione zostaną nowe systemy suszenia lampami UV firmy GEW (E2C) Limited, które od 30 lat są instalowane w maszynach wąskowstęgowych. W jednej maszynie jest ich dziś średnio 10 sztuk. Omówione zostaną ich zalety, wady, charakterystyki, przeanalizowane dane liczbowe związane z poborem mocy - energii, zużyciem powietrza do chłodzenia systemów, emisją CO2. Współczesna maszyna wąskowstęgowa „pożera” średnio ok. 50 kW na samo utrwalanie farb UV. Energia jest droga i nie będzie taniała. Z drugiej strony użytkownicy systemów UV z braku dostatecznej wiedzy popełniają nieświadomie wiele błędów, które skutkują przykrymi konsekwencjami finansowymi i technicznymi. Pozyskanie takiej wiedzy i zastosowanie jej w praktyce daje możliwość oszczędności rzędu kilkuset złotych dziennie. Innym ważnym zagadnieniem, które zostaną przedstawione to eksploatacja maszyn i ich serwisowanie, często lekceważone przez użytkowników. W prezentacji zostaną również przedstawione systemy UV:LED.
11:20 – 11:30
Sesja pytań i odpowiedzi
11:30 – 11:45
Przerwa na kawę i herbatę
11:45 - 12:15
CASE STUDIES. ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE WSPIERAJĄCE EFEKTYWNY PROCES ZARZĄDZANIA DRUKARNIĄ ETYKIETOWĄ
mgr inż. Andrzej Mikołajczuk – Country Manager - SiStrade – KPI
W tematyce wykładu przedstawione zostaną rozwiązania wspierające procesy kalkulacji, zarządzania produkcją, poboru danych z maszyn, kontroli jakości, planowania, gospodarki magazynowo-zakupowej. Podany zostanie przykład, jakie korzyści przyniosło wdrożenie konkretnego narzędzia w europejskich drukarniach etykietowych.
12:15 – 12:25
Sesja pytań i odpowiedzi
12:25 – 12:55
REKLAMACJE W POLIGRAFII. JAK POWSTAJĄ. JAK IM ZAPOBIEGAĆ.
mgr inż. Andrzej Hulpowski-Szulc – Właściciel - HAND Andrzej Hulpowski-Szulc
Autor wyjaśnia najpierw kto to jest Klient i opisuje jego wpływ na prowadzone interesy. Następnie definiuje swój sposób rozumienia jakości. Przedstawia ciekawy sposób określania miary jakości. Za najważniejszy element realizacji zamówień uważa skuteczny i niezawodny przepływ informacji od Klienta, poprzez wszystkie uczestniczące komórki firmy do osób realizujących wyrób finalny. Rekomenduje systemy organizacyjne, które wspomagają jakość i w efekcie podtrzymują biznes. Specyfikuje najczęstsze rodzaje reklamacji i łączy je z ich przyczynami. Proponuje procedurę odbioru produktu poligraficznego oraz niezbędną do tego dokumentację. Wyjaśnia jak należy identyfikować i usuwać niezgodności, a także podaje metodykę zapobiegania im.
12:55 – 13:05
Sesja pytań i odpowiedzi
13:05 – 13:20
Przerwa na kawę i herbatę
13:20 – 13:50
DOTACJE DLA DRUKARŃ 2015
inż. Paweł Szarubka - Dyrektor Działu Doradztwa Europejskiego - Integrator Systemów Poligraficznych Sp. z o.o.
Wystąpienie będzie obejmowało m.in. najważniejsze zmiany w zasadach udzielania dotacji unijnych dla przedsiębiorców z szczególnym uwzględnieniem specyfiki branży poligraficznej i produkcji opakowań, strategię prac przygotowawczych w zakresie planowanych projektów inwestycyjnych, najważniejsze elementy decydujące o sukcesie projektów do roku 2020, przykłady projektów z sukcesem zrealizowanych przy wsparciu dotacji unijnych. Przedstawione zostaną także najważniejsze terminy ogłaszania konkursów w 2015 roku, kryteria wyboru projektów oraz praktycznie wskazówki jak sprostać wysokim wymaganiom unijnych konkursowych.
13:50 – 14:00
Sesja pytań i odpowiedzi
14:00 – 14:30
SZEROKIE MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA BRANŻY POLIGRAFICZNEJ
mgr Sylwester Wildner - Dyrektor Działu Vendorskiego - Siemens Finance Sp. z o.o.
mgr Kamil Sokołowski - Współpraca z dostawcami maszyn i urządzeń przemysłowych - Siemens Finance Sp. z o.o.
Siemens Finance Sp. z o.o. - firma leasingowa należąca do grupy kapitałowej koncernu SIEMENS. Od lat w czołówce firm finansujących poligrafię. W 2014 r. sfinansowaliśmy sprzęt poligraficzny o wartości 126 mln PLN, co po raz kolejny uplasowało nas na 1 miejscu wśród firm finansujących ten sektor. Oferujemy leasing oraz pożyczkę, na maszyny nowe i używane. Proponujemy finansowanie na okres do 10 lat, w różnych walutach, z możliwością sfinansowania 100% inwestycji. Wyróżnia nas wysoki limit lokalnej decyzyjności kredytowej, szybki czas wydania kredytowej oraz uproszczona ścieżka oceny na transakcje do kwoty 125 tys. EUR. Współpracujemy z wiodącymi dostawcami sprzętu poligraficznego.
Prezentacja będzie dotyczyć możliwości finansowania inwestycji w sektorze poligraficznym. Przedstawimy firmę Siemens Finance - lidera w dziedzinie finansowania inwestycji branży poligraficznej. Zostaną w niej omówione sposoby finansowania (leasing, pożyczka), ich charakterystyki, uwarunkowania i zalety oraz warunki niezbędne do ich uzyskania. Omówimy też możliwości i zalety wykorzystania dotacji unijnych w operacjach finansowania nowych inwestycji drukarni.
14:30 – 14:40
Sesja pytań i odpowiedzi
14:40 – 15:30
PANEL DYSKUSYJNY Z UDZIAŁEM WSZYSTKICH PRELEGENTÓW
Moderator - wszyscy prelegenci
Ok. 15:30
Lunch i rozmowy indywidualne
Ok. 16:00
Zakończenie Konfrontacji
NOTKI BIOGRAFICZNE PRELEGENTÓW:
dr inż. Krzysztof Przasnek
Absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, rocznik 1973.
W latach 1973 - 1991 pracownik naukowo-dydaktyczny w tymże Instytucie.
Stopień naukowy doktora uzyskał w roku 1983.
Od 1991 do 2003 Prezes zarządu JACKSTAEDT Polska (materiały samoprzylepne), zaś od roku 2003 do chwili obecnej jest przedstawicielem duńskiego producenta wąskowstęgowych maszyn drukujących NILPETER.
Studiował na Politechnice Opolskiej. Rodowity Opolanin, z zawodu elektronik, z zamiłowania mechatronik. Mąż i ojciec pięcioletniego Karola, oczka w głowie tatusia. Od 2000 r. prowadzi firmę PROFEX ELEKTRONIK, która od 2009 jest autoryzowanym dystrybutorem firmy GEW (E2C) Limited z Anglii, producenta systemów suszenia UV. Prowadzi sprzedaż systemów, części zamiennych, doradztwa, serwisu systemów suszenia UV. Buduje maszyny własnych konstrukcji, jak również zajmuje się adaptacją istniejących do potrzeb klienta.
mgr Andrzej Turski
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od wielu lat związany z branżą poligraficzną. W strukturach sprzedaży HEIDELBERG Polska Sp. z o.o. od roku 2001 na stanowisku Kierownika Sprzedaży Maszyn Wąskowstęgowych. Specjalista w zakresie maszyn wąskowstęgowych oraz uszlachetniania w technice fleksograficznej, offsetowej, sitodrukowej i rotograwiury. Autor artykułów technicznych w czasopismach branżowych.
mgr inż. Andrzej Hulpowski-Szulc
Ukończył Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej w roku 1972. Rzeczoznawca i Wykładowca Zrzeszenia Polskich Fleksografów (PLFTA, obecnie Polska Izba Fleksografów w Warszawie). Rzeczoznawca Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń (Oddział w Białymstoku) oraz Biegły Sądowy III kadencji przy Sądzie Okręgowym w Białymstoku (a także przy Sądach Rejonowych w Koszalinie i w Nowym Sączu) w specjalnościach: Poligrafia, Opakowalnictwo i Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych. Pracuje od 42 lat w drukarniach opakowań stosujących technikę fleksograficzną, offsetową, wklęsłodrukową, termograficzną, typograficzną i sitodrukową (w tym druk farbami UV). Od 15 lat prowadzi działalność gospodarczą w zakresie doradztwa poligraficznego, opakowaniowego i przetwórstwa tworzyw sztucznych. Uruchamia produkcje w innowacyjnych technologiach, opracowuje ekspertyzy i opinie dla podmiotów gospodarczych.
inż. Paweł Szarubka
Uzyskał tytuł inżyniera na kierunku Poligrafia i Papiernictwo na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej oraz inżyniera informatyki w Państwowej Szkole Wyższej w Białej Podlaskiej, a także ukończył studia magisterskie na kierunku Zarządzanie w Przedsiębiorstwie (wg MBA) na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora ds. Funduszy Europejskich w firmie ISP Sp. z o.o. Doradza firmom w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w tym dotacji unijnych oraz optymalizacji finansowej inwestycji. Przygotowywał i rozliczał projekty inwestycyjne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych oraz Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, o łącznej wartości ponad 130 mln zł. Specjalizuje się w projektach inwestycyjnych, informatycznych oraz badawczo-rozwojowych dla branży poligraficznej i produkcji opakowań, autor artykułów, raportów i ekspertyz poświęconych tematyce funduszy unijnych. Jego zainteresowania obejmują także techniki optymalizacji produkcji, business intelligence, elektroniczną komunikację B2C/B2B oraz marketing internetowy i social media. Członek Stowarzyszenia Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej.
mgr inż. Andrzej Mikołajczuk
Absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Pełni obowiązki Country Managera w SISTRADE, opiekując się klientami w Europie Środkowo-Wschodniej. Uczestniczył w wielu wdrożeniach zintegrowanego systemu informatycznego MIS/ERP w branży opakowaniowej. Członek Stowarzyszenia Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej.
mgr Sylwester Wildner
Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania / Polish Open University w Warszawie oraz MBA Thames Valley University, London. W SIEMENS FINANCE Sp. z o.o. od roku 2006. Obecnie na stanowisku Dyrektora Działu Vendorskiego. Ponad 20 lat doświadczenia w branży finansowej, od wielu lat związany z finansowaniem maszyn i urządzeń.
mgr Kamil Sokołowski
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W SIEMENS FINANCE Sp. z o. o. od roku 2011. Obecnie odpowiedzialny za współpracę z dostawcami maszyn i urządzeń przemysłowych. 15 lat doświadczenia w branży leasingowej.
Koszt uczestnictwa:
Koszt dla jednej osoby (wykłady, materiały, lunch, certyfikat) 320,00 PLN
Koszt dla członków SAIP PW – 240,00 PLN
Przy zgłoszeniu do 24 kwietnia (zwrotne automatyczne potwierdzenie przez SAIP) - cena promocyjna: 270,00 PLN
Koszt uczestnictwa zgodnie z dniem rejestracji należy uiścić do 4 maja włącznie.
Wpłaty należy dokonać przelewem na konto:
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW, 00-217 Warszawa, ul. Konwiktorska 2.
Konto w Alior Bank; numer konta: 27 2490 0005 0000 4500 3331 8422.
Pełna informacja i Formularz zgłoszenia jest dostępny na naszej stronie SAIP PW
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA
Osobom zapisanym zostanie wysłana pełna agenda ok. 4 dni przed terminem Konfrontacji oraz plan dojazdu. Załączona będzie również lista książek, które będzie można zakupić w czasie Konfrontacji.
Serdecznie zapraszamy w imieniu Stowarzyszenia:
Andrzej Żurkiewicz – mail: azurkiewicz@absolwencipoligrafii.org, mobil: +48 730 191 910
Małgorzata Guraj – mail: mguraj@absolwencipoligrafii.org, mobil: +48 730 008 176
Uczestników konferencji prosimy o zabranie ze sobą wizytówek i rejestrację przed konferencją.
PARKING ZAMKNIĘTY
Mamy do dyspozycji 10 miejsc parkingowych na parkingu zamkniętym w okolicy budynku Fundacji. Z miejsc tych, w pierwszej kolejności będą mogły skorzystać osoby z poza Warszawy. Cena za parkowanie wynosi 25,00 PLN. Opłatę należy uiścić łącznie z odpłatnością za Konfrontacje, po potwierdzeniu przez organizatora.
Osoby chętne do skorzystania z parkingu proszę o kontakt mailowy (w tej sprawie proszę nie dzwonić):
Andrzej Żurkiewicz
azurkiewicz@absolwencipoligrafii.org.
W zgłoszeniu proszę podać imię i nazwisko oraz nr rejestracyjny auta. Szczegóły dotyczące lokalizacji parkingu podane zostaną w korespondencji zwrotnej.
Partner naukowy:
Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii WIP PW
Współorganizator:
Nilpeter – dr inż. Krzysztof Przasnek
Na podstawie informacji organizatora