Po­li­gra­fia 2015 – tar­gi do­brze za­pro­gra­mo­wa­nePoprzedni artykuł 

Uczest­ni­cy nad­cho­dzącej edy­cji tar­gów, za­chęce­ni no­wą ich for­mu­łą, ma­ją spo­re ocze­ki­wa­nia
co do wy­da­rzeń to­wa­rzy­szących. I nie bez po­wo­du. Or­ga­ni­za­to­rzy za­po­wia­da­ją bo­wiem tre­ści ści­śle skon­cen­tro­wa­ne wo­kół te­ma­tów zwi­ąza­nych z pro­ble­ma­ty­ką bra­nży po­li­gra­ficz­nej.

Tra­dy­cyj­nie już w pierw­szy dzień im­pre­zy, a wi­ęc 26 ma­ja, od­będzie się pre­zen­ta­cja ra­por­tu „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce” przed­sta­wia­jący sy­tu­ację bra­nży po­li­gra­ficz­nej.  Wy­da­rze­nie de­dy­ko­wa­ne jest wszyst­kim pro­fe­sjo­na­li­stom, a szcze­gól­no­ści pro­du­cen­tom i dys­try­bu­to­rom sprzętu oraz fir­mom świad­czącym usłu­gi po­li­gra­ficz­ne, które w spo­sób świa­do­my pra­gną po­dej­mo­wać stra­te­gicz­ne dla swo­je­go bi­zne­su de­cy­zje. Pod­czas spo­tka­nia prze­wi­dzia­no ogło­sze­nie wy­ni­ków pierw­szej edy­cji kon­kur­su o Na­gro­dę Brac­twa Gu­ten­ber­ga, wręcze­nie na­gród zwy­ci­ęz­com w ka­te­go­riach: in­no­wa­cje, eks­port, edu­ka­cja za­wo­do­wa oraz wy­stąpie­nie go­ści spe­cjal­nych pa­na Je­rze­go Czu­ba­ka – Pre­ze­sa Za­rządu Am­cor To­bac­co Pac­ka­ging oraz pa­ni Agniesz­ki Cla­rey – Dy­rek­to­ra Fun­da­cji Ma­łych i Śred­nich Przed­si­ębiorstw – Re­gio­nal­nej In­sty­tu­cji Fi­nan­su­jącej na Ma­zow­szu. Or­ga­ni­za­to­rem wy­da­rze­nia jest Pol­skie Brac­two Gu­ten­ber­ga i KPMG.

Dru­gie­go dnia tar­gów  od­będą się pre­zen­ta­cje wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych do­rad­ców fi­nan­so­wych z za­kre­su środ­ków unij­nych: „Fun­du­sze Eu­ro­pej­skie dla ka­żde­go”, „Fun­du­sze Eu­ro­pej­skie – Per­spek­ty­wa 2014–2020” oraz „Jak przy­go­to­wać fir­mę do no­wej per­spek­ty­wy fi­nan­so­wej na la­ta 2014–2020, aby nie tyl­ko po­zy­skać do­fi­nan­so­wa­nie, ale rów­nież z suk­ce­sem je roz­li­czyć?”.

27 ma­ja or­ga­ni­za­to­rzy za­pra­sza­ją na Fo­rum In­no­wa­to­rów, które będzie swo­istym stu­dium przy­pad­ku tych przed­si­ębiorstw, które od­nio­sły suk­ces w bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Pod­czas roz­mo­wy z me­ne­dże­ra­mi po­zna­my od­po­wie­dzi na py­ta­nia, co by­ło im­pul­sem do zmian, jak wy­pra­co­wy­wać no­we roz­wi­ąza­nia, na co po­sta­wić, by osi­ągnąć po­zy­cję li­de­ra na ryn­ku.  Or­ga­ni­za­to­rem Fo­rum jest In­sty­tut Dzien­ni­kar­stwa Uni­wer­sy­te­tu War­szaw­skie­go.

Dru­gie­go dnia wy­star­tu­ją ta­kże pre­zen­ta­cje dla pro­fe­sjo­na­li­stów w ra­mach te­ma­tu „Sy­ste­my in­for­ma­tycz­ne dla dru­kar­ni”, które or­ga­ni­zu­je fir­ma In­fo­sys­tems. Będzie mo­żna w nich uczest­ni­czyć przez ko­lej­ne dni tar­gów.

Wy­daw­cy, gra­fi­cy i mar­ke­tin­gow­cy już te­raz mo­gą za­re­zer­wo­wać so­bie ter­min na warsz­ta­ty so­ftwa­ro­we, pre­zen­ta­cję no­wych tren­dów po­li­gra­ficz­nych i roz­wi­ązań, które mo­gą po­zy­tyw­nie wpły­nąć na po­czyt­no­ść cza­so­pism bra­nżo­wych, ich atrak­cyj­no­ść dla czy­tel­ni­ków i re­kla­mo­daw­ców. Ten ter­min to 28 ma­ja. Te­go dnia będzie mo­żna za­po­znać się z te­ma­ta­mi zwi­ąza­ny­mi z uszla­chet­nia­niem dru­ku, de­si­gnem oraz nie­stan­dar­do­wy­mi roz­wi­ąza­nia­mi, ta­kże dla bra­nży opa­ko­wań pro­duk­tu, szcze­gól­nie w kon­te­kście na­rzędzia sprze­da­ży i kre­owa­nia po­trzeb kon­su­men­tów. Trze­cie­go dnia tar­gów do­ko­na się ta­kże „Trans­for­ma­cja me­di­ów”, która uka­że okiem stu­den­tów kie­run­ki współcze­sne­go za­rządza­nia me­dia­mi.

„Ety­kie­ta po­ma­ga kre­ować mar­kę” – to te­mat, który po­ru­szy Pol­ska Izba Opa­ko­wań.

Aby do­brze za­pro­gra­mo­wać swój czas na POLIGRAFIĘ 2015, wy­star­czy od­wie­dzić www.po­li­gra­fia­expo.pl

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści