Uczestnicy nadchodzącej edycji targów, zachęceni nową ich formułą, mają spore oczekiwania
co do wydarzeń towarzyszących. I nie bez powodu. Organizatorzy zapowiadają bowiem treści ściśle skoncentrowane wokół tematów związanych z problematyką branży poligraficznej.
Tradycyjnie już w pierwszy dzień imprezy, a więc 26 maja, odbędzie się prezentacja raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” przedstawiający sytuację branży poligraficznej. Wydarzenie dedykowane jest wszystkim profesjonalistom, a szczególności producentom i dystrybutorom sprzętu oraz firmom świadczącym usługi poligraficzne, które w sposób świadomy pragną podejmować strategiczne dla swojego biznesu decyzje. Podczas spotkania przewidziano ogłoszenie wyników pierwszej edycji konkursu o Nagrodę Bractwa Gutenberga, wręczenie nagród zwycięzcom w kategoriach: innowacje, eksport, edukacja zawodowa oraz wystąpienie gości specjalnych pana Jerzego Czubaka – Prezesa Zarządu Amcor Tobacco Packaging oraz pani Agnieszki Clarey – Dyrektora Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw – Regionalnej Instytucji Finansującej na Mazowszu. Organizatorem wydarzenia jest Polskie Bractwo Gutenberga i KPMG.
Drugiego dnia targów odbędą się prezentacje wykwalifikowanych doradców finansowych z zakresu środków unijnych: „Fundusze Europejskie dla każdego”, „Fundusze Europejskie – Perspektywa 2014-2020” oraz „Jak przygotować firmę do nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020, aby nie tylko pozyskać dofinansowanie, ale również z sukcesem je rozliczyć?”.
27 maja organizatorzy zapraszają na Forum Innowatorów, które będzie swoistym studium przypadku tych przedsiębiorstw, które odniosły sukces w branży poligraficznej. Podczas rozmowy z menedżerami poznamy odpowiedzi na pytania, co było impulsem do zmian, jak wypracowywać nowe rozwiązania, na co postawić, by osiągnąć pozycję lidera na rynku. Organizatorem Forum jest Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Drugiego dnia wystartują także prezentacje dla profesjonalistów w ramach tematu „Systemy informatyczne dla drukarni”, które organizuje firma Infosystems. Będzie można w nich uczestniczyć przez kolejne dni targów.
Wydawcy, graficy i marketingowcy już teraz mogą zarezerwować sobie termin na warsztaty softwarowe, prezentację nowych trendów poligraficznych i rozwiązań, które mogą pozytywnie wpłynąć na poczytność czasopism branżowych, ich atrakcyjność dla czytelników i reklamodawców. Ten termin to 28 maja. Tego dnia będzie można zapoznać się z tematami związanymi z uszlachetnianiem druku, designem oraz niestandardowymi rozwiązaniami, także dla branży opakowań produktu, szczególnie w kontekście narzędzia sprzedaży i kreowania potrzeb konsumentów. Trzeciego dnia targów dokona się także „Transformacja mediów”, która ukaże okiem studentów kierunki współczesnego zarządzania mediami.
„Etykieta pomaga kreować markę” – to temat, który poruszy Polska Izba Opakowań.
Aby dobrze zaprogramować swój czas na POLIGRAFIĘ 2015, wystarczy odwiedzić www.poligrafiaexpo.pl