Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej wersji działającego „w chmurze” oprogramowania web-to-print do tworzenia sklepów internetowych – StoreFront 3.0. Jest ono oferowane w dwóch wariantach, skierowanych do firm z kluczowych dla niej rynków: druku akcydensowego (Apogee StoreFront) oraz wielkoformatowego druku cyfrowego (Asanti StoreFront).
Apogee/Asanti StoreFront 3.0 oferuje przedsiębiorstwom świadczącym usługi poligraficzne szereg nowości, wspierając je w skuteczniejszej promocji swojej oferty oraz docieraniu na nowe rynki. Mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania w firmie Agfa Graphics: „Obecnie największym użytkownikiem oprogramowania StoreFront jest firma posiadająca 51 sklepów internetowych, skierowanych do odbiorców z różnych branż. Miesięcznie generują one ponad milion odsłon stron z różnymi produktami poligraficznymi. Liczba ta najlepiej oddaje potencjał rynku web-to-print”.
Z oprogramowania StoreFront korzystają firmy z całego świata. Szczególnie aktywne w zakresie promowania usług poligraficznych w środowisku B2B i w trybie online są przedsiębiorstwa ze Szwajcarii oraz ze Skandynawii. „Nowa wersja StoreFront 3.0 doskonale nadaje się do tworzenia sklepów internetowych, przeznaczonych do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej – przekonuje René M. Jørgensen z duńskiej firmy Kailow. – Sklep, jaki stworzyliśmy z myślą o nich, uwzględnia około 250 produktów w ponad 20 kategoriach: począwszy od broszur i newsletterów, skończywszy na obszernym banku zdjęć i materiałów wideo. Możliwość umieszczenia powiązanych ze sobą dokumentów w ramach podkategorii znacznie ułatwia poruszanie się po sklepie dealerom samochodowym. Z kolei nowe, animowane banery, jakie pojawiły się w najnowszej jego wersji, z pewnością okażą się pomocne dla działów marketingu przy promowaniu broszur bądź wideoklipów”.
Warto bowiem podkreślić, że jedną z nowych funkcji StoreFront 3.0 jest właśnie zastosowanie animowanych banerów rotacyjnych oraz dopasowanie stopki poszczególnych podstron do wymogów konkretnego klienta. Dostarczanie informacji kupującym oraz promowanie poszczególnych produktów i usług oznacza z kolei możliwość zoptymalizowania sklepu pod kątem działań sprzedażowych i marketingowych. Proces tworzenia działających w technologii HTML5 banerów jest bardzo prosty. Co więcej, są one dostosowane do urządzeń przenośnych. Stopkę można wykorzystać do wprowadzenia dodatkowych danych kontaktowych bądź też informacji o warunkach dostawy i płatności.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com