Ekskluzywny kalendarz VIP firmy Agfa Graphics, przeznaczony dla jej klientów i partnerów biznesowych, stał się już tradycją. Jego najnowsza edycja – jak co roku – stanowi połączenie kreatywnych projektów, unikalnych zdjęć, najwyższej jakości drukowania oraz wysublimowanych technik wzbogacania obrazu. Jednocześnie – po raz pierwszy – w kalendarzu zastosowano technologię „augmented reality”, dzięki której jego strony na swój sposób „ożyły”.
Motto przewodnie najnowszego kalendarza VIP firmy Agfa Graphics to „Rok kuszących talerzy/płyt”. To gra słów, gdyż w wersji oryginalnej brzmi ono „A Year of Tempting Plates” (gdzie „plate” można przetłumaczyć jako „talerz” bądź „płyta”). Stanowi tym samym nawiązanie – z jednej strony – do wytwarzanych przez firmę płyt drukowych, z drugiej zaś – do pojawiających się na poszczególnych stronach kalendarza dań. Ich przepisy zostały przesłane przez pracowników Agfa Graphics z całego świata w konkursie mającym na celu wyłonić najciekawszą lokalną potrawę. Wyboru i udoskonalenia dwunastu zwycięskich dań dokonał zaproszony do udziału w tym przedsięwzięciu profesjonalny mistrz kuchni; zostały one również sfotografowane i sfilmowane. Każda z potraw została przypisana do konkretnej strony kalendarza. Ich pełne przepisy zamieszczono w towarzyszącej mu książeczce kucharskiej.
Wśród wyselekcjonowanych dań znalazła się także potrawa zgłoszona przez przedstawiciela polskiego oddziału Agfa Graphics. Chłodnik – przepisu Aliny Gajewskiej (pracownika warszawskiego European Shared Service Center) – można znaleźć na kwietniowej stronie kalendarza.
Potęga druku
Jak co roku, kalendarz Agfa Graphics stanowi praktyczną prezentację zastosowania zaawansowanych i innowacyjnych technologii oraz materiałów poligraficznych, stworzonych przez belgijskiego producenta. Wszystkie działania w obszarze przygotowalni cyfrowej bazowały na jego rozwiązaniach, takich jak: oprogramowanie workflow Apogee, bezodczynnikowe płyty termoczułe Azura, naświetlarka CtP z rodziny Avalon oraz raster Sublima. Kalendarz wydrukowano na specjalnie dobranych, najwyższej jakości podłoży papierowych, których dostawcą była firma Igepa. Wyjątkiem jest kolofon, do którego wykonania zastosowano papier syntetyczny Synaps, wyprodukowany we własnym zakresie przez firmę Agfa.
Jak podkreślają twórcy kalendarza, każda z jego stronic wyróżnia się niebagatelnym projektem oraz wysokiej jakości reprodukcją. Na części z nich znaleźć można specjalne efekty, uzyskane m.in. dzięki farbom metalicznym i fluorescencyjnym. W niektórych przypadkach – poza offsetem – zastosowano także sitodruk.
Druk, który „żyje”
Poza walorami stricte poligraficznymi, najnowsza edycja kalendarza VIP przynosi zupełnie nowe, niestosowane w nim wcześniej rozwiązanie: technologię augmented reality. Dzięki niej, po zeskanowaniu okładki za pomocą specjalnej aplikacji Agfa Graphics AR (zainstalowanej na tablecie bądź smartfonie) odtwarzany jest materiał wideo. Podobnie rzecz się ma ze wszystkimi stronami wewnętrznymi kalendarza. Przy użyciu wspomnianej aplikacji można obejrzeć filmy prezentujące sposób przygotowania poszczególnych potraw.
Co miesiąc kolejne przepisy na dania z kalendarza będą też pojawiać się na dedykowanej stronie http://www.agfagraphics.com/calendar. Potrawa styczniowa - Manjar de Coco rodem z Brazylii – jest już tam dostępna.
Branżowe nagrody
Warto dodać, że wcześniejsze edycje kalendarza VIP firmy Agfa Graphics zostały dostrzeżone i docenione nie tylko przez jej klientów i partnerów biznesowych, ale także przez profesjonalistów branżowych. Uzyskał on m.in. prestiżowe: „Nagrodę publiczności” w holenderskim konkursie Kalenderwedstrijd (na najlepszy kalendarz roku) oraz srebrną nagrodę w konkursie Gold Ink Awards, którego organizatorem jest amerykański magazyn Printing Impressions.
Więcej informacji na temat kalendarza VIP firmy Agfa Graphics na 2016 rok można znaleźć na stronie http://www.agfagraphics.com/calendar.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com