W dniach 13-16 stycznia 2016 roku w Bukowinie Tatrzańskiej odbędzie się 17. Zimowa Konferencja Poligraficzna, organizowana przez firmę MZ Consulting. Mottem przewodnim spotkania będzie „Ekonomia i ekologia w druku”, a towarzyszyć mu będą 11. zawody poligrafów w narciarstwie alpejskim o puchar hubergroup Polska. Patronem medialnym konferencji jest miesięcznik Świat Druku, partnerem – portal PrintinPoland.com.
Zimowe spotkanie na stałe wpisało się w kalendarz branżowych imprez, skierowanych do przedstawicieli firm działających w przemyśle poligraficznym. Tym razem jego tematyka będzie związana z ekonomicznymi i ekologicznymi aspektami prowadzenia działalności drukarskiej. Mówi Waldemar Światły, organizator konferencji: „Współczesny rynek poligraficzny wymusza coraz większą efektywność i optymalizację działań w obszarze produkcji i zarządzania, które są kluczowymi czynnikami w zwiększaniu konkurencyjności drukarń. Z drugiej strony stale rosną wymagania odnoście proekologiczności realizowanych procesów wytwórczych. O tym, jak skutecznie połączyć te dwa aspekty prowadzenia działalności poligraficznej, będą mówić nasi prelegenci. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nich referaty staną się przyczynkiem do dyskusji z uczestnikami konferencji, przede wszystkim przedstawicielami drukarń. Liczymy również na wysoką frekwencję podczas towarzyszących naszemu zimowemu spotkaniu już od ponad dziesięciu lat zawodów narciarskich o puchar firmy hubergroup Polska. Zapraszamy serdecznie do udziału w konferencji”.
Część merytoryczną 17. Zimowej Konferencji Poligraficzni oficjalnie otworzy Edward Dreszer – prezes Polskiej Izby Druku. Jak wynika z zapowiedzi organizatorów, motto przewodnie spotkania będzie obecne w wielu wystąpieniach. Konrad Lewandowski z firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe zaprezentuje referat „Ekologia w poligrafii – fakty i mity”. Stefan Piotrowski z polskiego oddziału Agfa Graphics przedstawi analizę ekonomiczną zastosowania konwencjonalnych i proekologicznych płyt CtP. Aspekty związane ze wzrostem konkurencyjności firm poligraficznych oraz optymalizacji poszczególnych etapów procesu produkcji zaprezentuje Robert Kuczera z hubergroup Polska. Andrzej Ćwikliński z firmy DKS wystąpi z kolei z referatem zatytułowanym „Personalizacja – niewykorzystany potencjał druku cyfrowego”. Artur Olszewski z Sharp Electronics opowie o ekonomicznej produkcji broszur w oparciu o technologię tego producenta. Natomiast najnowsze trendy w uszlachetnianiu opakowań przedstawi Tomasz Krzyżanowski z firmy Multifol.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com