STOWARZYSZENIE ABSOLWENTÓW INSTYTUTU POLIGRAFII POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ
zaprasza na
XXXIV POLIGRAFICZNE KONFRONTACJE
PATRONAT HONOROWY
Jerzego Kwiecińskiego - Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju
PATRONATY
DOTACJE NA INNOWACJE W POLIGRAFII 2014-2020
Mikro-, średnie i małe przedsiębiorstwa stanowią 99,8 proc. wszystkich firm w Polsce i to właśnie ta grupa przedsiębiorstw może liczyć na znaczące wsparcie ze środków unijnych na lata 2014-2020. Podczas Konfrontacji zostaną zaprezentowane nie tylko najnowsze informacje na temat możliwości pozyskania dofinansowania dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem branży poligraficznej i produkcji opakowań, ale także przedstawimy od strony praktycznej jak sprostać wysokim wymaganiom nowej perspektywy unijnej.
Współorganizator: Integrator Systemów Poligraficznych Sp. z o.o.
Moderator: PAWEŁ SZARUBKA
Termin: 28 stycznia 2016 r.
Miejsce: Sala konferencyjna Fundacji im. Stefana Batorego, Warszawa, ul. Sapieżyńska 10A
Czas trwania: 10:00 – 16:30
PROGRAM KONFRONTACJI
09:30 – 10:00 Rejestracja uczestników
10:00 – 10:05 PRZYWITANIE, WPROWADZENIE DO TEMATYKI KONFRONTACJI
10:05 – 10:35 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W LATACH 2014-2020 I ROLA INNOWACJI W ROZWOJU SEKTORA MŚP
mgr Agnieszka Dawydzik – Dyrektor Departamentu Koordynacji Strategii i Polityk Rozwoju, Ministerstwo Rozwoju
Jakie zmiany są potrzebne polskiej gospodarce na obecnym etapie, tak by była ona bardziej konkurencyjna? Są to m.in. zwiększenie zaangażowania biznesu w prowadzenie i finansowanie działalności B+R, silniejsza współpraca firm i nauki, lepsze dopasowanie wyników badań do potrzeb gospodarki i późniejsze wykorzystanie ich w praktyce rynkowej oraz wprowadzenie rozwiązań, które zachęcą przedsiębiorców do wytwarzania własnych innowacji.
10:35 – 10:50 Sesja pytań i odpowiedzi
10:50 - 11:20 3.2.2 POIR - KREDYT NA INNOWACJE TECHNOLOGICZNE – WARUNKI OTRZYMANIA WSPARCIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Mateusz Szulc – Ekspert w Departamencie Programów Europejskich, Bank Gospodarstwa Krajowego
Przedmiotem wystąpienia będzie przedstawienie efektów realizacji Kredytu Technologicznego w ramach POIG w latach 2007-2013, prezentacja efektów pierwszego naboru w ramach Kredytu na Innowacje Technologiczne oraz przybliżenie uczestnikom spotkania warunków, na jakich można aplikować o wsparcie w kolejnych konkursach.
11:20 – 11:35 Sesja pytań i odpowiedzi
11:35 – 11:50 Przerwa na kawę i herbatę
11:50 – 12:20 WSPARCIE NA DZIAŁALNOŚĆ B+R W PRZEDSIĘBIORSTWIE W RAMACH POIR 2014-2020
Mariusz Chrzanowski - Dyrektor Dział Projektów Komercyjnych (DPK), Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wystąpienie będzie obejmowało najważniejsze informacje na temat konkursów organizowanych przez NCBR w ramach POIR skierowanych do przedsiębiorców zamierzających realizować projekty badawczo – rozwojowe. Reguły naboru wniosków, zasady i kryteria oceny, kwalifikowalność wydatków.
12:20 – 12:35 Sesja pytań i odpowiedzi
12:35 – 13:05 WSPARCIE INNOWACYJNOŚCI BIZNESU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO 2014-2020
Mariusz Frankowski - p.o. Dyrektora Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych
Dobry pomysł to zbyt mało, żeby mówić o innowacjach, a nawet przełomowe rozwiązanie pozostawione wyłącznie w laboratoriach naukowych lub firmowych kuluarach nie przyniesie wymiernych korzyści. Jak Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020 wzmocni innowacyjność regionu? O dofinansowanie jakich projektów będą mogły ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy duże firmy są wyłączone ze wsparcia? O czym trzeba pamiętać planując ubieganie się o środki unijne? Na co będą bezzwrotne dotacje, a jakie projekty wesprą preferencyjne pożyczki? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w trakcie wystąpienia Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, która odpowiada za wydatkowanie środków z programu regionalnego.
13:05 – 13:15 Sesja pytań i odpowiedzi
13:15 – 13:30 Przerwa na kawę i herbatę
13:30 – 14:20 DOTACJE NA INNOWACJE W POLIGRAFII 2014-2020
inż. Paweł Szarubka - Dyrektor Działu Doradztwa Europejskiego w firmie Integrator Systemów Poligraficznych Sp. z o.o.
Wystąpienie będzie obejmowało m.in. najważniejsze zmiany w zasadach udzielania dotacji unijnych dla przedsiębiorców z szczególnym uwzględnieniem specyfiki branży poligraficznej i produkcji opakowań, strategię prac przygotowawczych w zakresie planowanych projektów inwestycyjnych, najważniejsze elementy decydujące o sukcesie projektów w latach 2014-2020, przykłady projektów z sukcesem zrealizowanych przy wsparciu dotacji unijnych. Przedstawione zostaną także praktyczne wskazówki dla realizacji projektów badawczo-rozwojowych ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z jednostkami naukowymi i centrami badawczo-rozwojowymi.
14:20 – 14:35 Sesja pytań i odpowiedzi
14:35 – 15:05 NAUKA i BIZNES – WSPÓŁPRACA KLUCZEM DO SUKCESU
dr Zbigniew Bończa-Tomaszewski - Zakład Poliestrów, Epoksydów i Poliuretanów (NB-5), Instytut Chemii Przemysłowej
Instytut Chemii Przemysłowej od wielu lat jest miejscem aktywnego dialogu nauki i biznesu w zakresie poszukiwania innowacji i nowatorskich rozwiązań technologicznych dla branży poligraficznej i produkcji opakowań. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane możliwości współpracy z Instytutem w zakresie nie tylko prowadzenia badań i prac rozwojowych nad innowacyjnymi technologiami i udoskonaleniami produktów, ale również w zakresie wsparcia w procesie ochrony własności przemysłowej (w tym w zakresie ochrony patentowej).
15:05 – 15:15 Sesja pytań i odpowiedzi
15:15 – 15:45 OD POMYSŁU DO PRODUKCJI – PARTNERSTWO ŚWIATA NAUKI I BIZNESU
dr hab. inż. Hanna Żakowska, prof. COBRO - Zastępca Dyrektora ds. Naukowych, COBRO - Instytut Badawczy Opakowań
Prace badawczo-rozwojowe (B+R) i wdrażanie ich wyników w działalności przedsiębiorstw – to jeden z najistotniejszych obszarów, w który zostaną zainwestowane fundusze europejskie na lata 2014-2020. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane możliwości Centralnego Ośrodka Badawczo–Rozwojowego Opakowań w zakresie projektowania rozwiązań innowacyjnych, współpracy badawczo-rozwojowej i wdrożeniowej. Współpraca może dotyczyć materiałów, technologii, organizacji produkcji, działań marketingowych, szkoleń, nowych produktów i usług. Zostaną przedstawione przykłady projektów, które dotychczas zostały z sukcesem zrealizowane.
15:45 – 16:10 PANEL DYSKUSYJNY Z UDZIAŁEM WSZYSTKICH PRELEGENTÓW
16:10 – 16:30 Lunch i rozmowy indywidualne
16:30 Zakończenie Konfrontacji
NOTY BIOGRAFICZNE PRELEGENTÓW:
mgr Agnieszka Dawydzik
Pani Agnieszka Dawydzik w Ministerstwie Rozwoju (do 3 grudnia 2015 r. Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju) pracuje od 9 lat, w tym przez długi czas w departamencie pełniącym funkcję instytucji koordynującej regionalne programy operacyjne. W MR m.in. współodpowiedzialna za wdrożenie mechanizmu Kontraktu Terytorialnego, indywidualizującego wsparcie regionalne w oparciu o zasoby i deficyty właściwe specyfikom województw oraz racjonalizującego wydatkowanie środków sektorowych pochodzących z budżetu państwa. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobyła w Politechnice Łódzkiej, gdzie kierowała działem nauki i rozwoju uczeni, współtworzyła Centrum Transferu Technologii i Biuro Międzynarodowych Programów Badawczych w Politechnice Łódzkiej. Stąd ciągle aktualne zainteresowania komercjalizacją technologii, innowacyjnością, współpracą nauki z biznesem oraz przedsiębiorczością, w tym także akademicką.
mgr Mateusz Szulc
Inspektor w Wydziale Wdrażania Kredytu na Innowacje Technologiczne. W ramach Kredytu Technologicznego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 zajmował się weryfikacją Wniosków o płatność składanych przez Beneficjentów oraz kontrolą prawidłowości realizacji inwestycji objętych dofinansowaniem.
mgr Mateusz Chrzanowski
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. W latach 2006-2013 Naczelnik Wydziału Finansowego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w Departamencie Koordynacji Wdrażania Funduszy UE. Od października 2013 roku na stanowisku Dyrektora Działu Projektów Komercyjnych NCBR, instytucji, która zarządza największą pulą środków w ramach POIR, przeznaczoną na projekty badawczo – rozwojowe przedsiębiorców.
mgr Mariusz Frankowski
Absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku nauki polityczne o specjalności stosunki międzynarodowe, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek: menedżer publiczny) oraz podyplomowych studiów menedżer ds. innowacji, realizowanych wspólnie przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Lake Forest Graduate School of Management z Chicago.
Przed objęciem funkcji Dyrektora Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, pełnił od 2007 roku funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, gdzie m.in. odpowiadał za zarządzanie i realizację projektów w ramach Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza, współpracę z przedsiębiorcami oraz środowiskami naukowymi, a także bezpośrednie zarządzanie Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013.
Od lat zajmuje się tematyką Unii Europejskiej, w aspekcie polityki regionalnej i funduszy strukturalnych. Autor publikacji, wykładów i szkoleń z zakresu wykorzystania środków unijnych oraz specyfiki zarządzania i wdrażania programów europejskich w Polsce i na Mazowszu. Uczestnik programu MTEC Structural Funds Training organizowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Holandii. Członek Rady Inwestycyjnej Inicjatyw JEREMIE i JESSICA w Województwie Mazowieckim, Członek Rady Fundacji Fundusz Współpracy, Przewodniczący Rady Nadzorczej Warszawskiej Kolei Dojazdowej Sp. z o.o. oraz gremiów dotyczących innowacyjności: Mazowieckiej Rady Innowacyjności oraz Rady ds. Innowacji przy Prezydencie m.st. Warszawy.
inż. Paweł Szarubka
Uzyskał tytuł inżyniera na kierunku Poligrafia i Papiernictwo na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej oraz inżyniera informatyki w Państwowej Szkole Wyższej w Białej Podlaskiej a także ukończył studia magisterskie na kierunku Zarządzanie w Przedsiębiorstwie (wg MBA) na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora ds. Funduszy Europejskich w firmie ISP Sp. z o.o. Doradza firmom w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w tym dotacji unijnych oraz optymalizacji finansowej inwestycji. Przygotowywał i rozliczał projekty inwestycyjne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych oraz Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, o łącznej wartości ponad 130 mln zł. Specjalizuje się w projektach inwestycyjnych, informatycznych oraz badawczo-rozwojowych dla branży poligraficznej i produkcji opakowań, autor artykułów, raportów i ekspertyz poświęconych tematyce funduszy unijnych. Jego zainteresowania obejmują także techniki optymalizacji produkcji, business intelligence, elektroniczną komunikację B2C/B2B oraz marketing internetowy i social media.
dr Zbigniew Bończa-Tomaszewski
Kierownik Zakładu Poliestrów, Epoksydów i Poliuretanów (NB-5), Instytut Chemii Przemysłowej.
dr hab. inż. Hanna Żakowska, prof. COBRO
Hanna Żakowska, dr hab. nauk ekonomicznych w zakresie towaroznawstwa (Wydział Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu), zatrudniona na stanowisku profesora w COBRO – Instytucie Badawczym Opakowań w Warszawie. Autorka licznych prac badawczo-rozwojowych, ekspertyzowych oraz publikacji z dziedziny opakowań, odpadów opakowaniowych, ekologii opakowań, opakowań z biotworzyw, w tym biodegradowalnych oraz oceny cyklu życia LCA (ponad 450 publikacji, w tym 6 wydawnictw książkowych).
Koszt uczestnictwa:
Koszt dla jednej osoby (wykłady, materiały, lunch, certyfikat) - 320,00 PLN
Koszt dla członków SAIP PW – 240,00 PLN
Przy zgłoszeniu (potwierdzonym przez SAIP PW) do 20 stycznia 2016 r. - cena promocyjna: 270,00 PLN
Wpłaty (koszt uczestnictwa zgodnie z dniem rejestracji należy uiścić najpóźniej do 23 stycznia 2016 r. włącznie) przelewem na konto:
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW, Warszawa, ul. Konwiktorska 2
Konto w Alior Bank; numer konta: 27 2490 0005 0000 4500 3331 8422
Pełna informacja i formularz zgłoszenia jest dostępna na naszej stronie www.saippw.org
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA
Osobom zapisanym zostanie wysłane automatycznie potwierdzenie zgłoszenia. Po uiszczeniu wpłaty, najpóźniej 3 dni przed terminem Konfrontacji zostanie wysłana pocztą mailową pełna agenda oraz plan dojazdu.
Załączona będzie również lista książek, które będzie można zakupić w czasie Konfrontacji.
Serdecznie zapraszamy w imieniu Stowarzyszenia:
Andrzej Żurkiewicz – mail: azurkiewicz@saippw.org, mobil: +48 730-191-910
Małgorzata Guraj – mail: mguraj@saippw.org, mobil: +48 730-008-176
PARKING ZAMKNIĘTY
Mamy do dyspozycji 10 miejsc parkingowych na parkingu zamkniętym w okolicy budynku Fundacji. W pierwszej kolejności, z miejsc tych będą mogły skorzystać osoby z poza Warszawy. Cena za parkowanie wynosi 25,00 PLN/cały czas parkowania. Opłatę należy uiścić łącznie z odpłatnością za Konfrontacje, po potwierdzeniu rezerwacji miejsca przez organizatora. Osoby chętne, proszę o kontakt mailowy (w tej sprawie proszę nie dzwonić):
Andrzej Żurkiewicz
azurkiewicz@saippw.org
Przy zgłaszaniu proszę podać imię i nazwisko, komórkę i adres mailowy oraz nr rejestracyjny auta. Dane parkingu podane zostaną w korespondencji zwrotnej.
Partner naukowy:
Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii WIP PW
Współorganizator:
Integrator Systemów Poligraficznych Sp. z o.o.
Na podstawie informacji organizatora