5 marca br. w jednym z warszawskich klubów fitness, pod okiem mistrza fotografii stockowej, szkoliło się kilkudziesięciu fotografów z całej Polski.
Prowadzący zajęcia, Arne Trautmann „Kzenon”, jest dostawcą banku zdjęć Fotolia o rubinowym statusie, co oznacza, że sprzedał już ponad 250 tys. zdjęć. Arne szkoli adeptów fotografii na całym świecie. Oprócz tego, że profesjonalnie zajmuje się fotografią stockową, jest też prawnikiem, uznanym ekspertem z zakresu prawa autorskiego.
Warsztaty Fotolia „Studio Fitness” rozpoczęły się krótką prezentacją prac Arnego, w czasie której opowiedział o tajnikach pracy na rynku zdjęć stockowych. Zwrócił też uwagę na fakt, że w mikrostockach obecne są już zdjęcia niemal wszystkiego, co nas otacza, dlatego kluczem do sukcesu jest uchwycenie fotografowanego obiektu w nowej, autorskiej i autentycznej dla każdego autora perspektywie.
– Jedna z rad, którą zawsze daję początkującym fotografom, brzmi „Często mniej znaczy więcej”. Dobry obraz microstockowy koncentruje się na tym, co ważne, i rezygnuje ze zbędnych detali, które mogą tylko rozpraszać – mówi Arne Trautmann.
Charakterystyczne w stylu Arnego jest to, że w czasie sesji zdjęciowych wykorzystuje w maksymalnym stopniu światło zastane, dzięki temu jego zdjęcia są osadzone w docenianej przez klientów serwisu Fotolia naturalnej estetyce.
Po wprowadzeniu Arnego, uczestnicy warsztatów mieli okazję fotografować modeli w czasie ćwiczeń na siłowni, zawodników sztuk walk w ringu, a także osoby trenujące fitness i odpoczywające w saunie. Każda z fotografowanych przestrzeni była wyposażona w profesjonalny, studyjny sprzęt oświetleniowy, a sam prowadzący na bieżąco podpowiadał uczestnikom warsztatów, jak najlepiej wykorzystać możliwości oświetlenia. Efekty tego pracowitego dnia, czyli zdjęcia dostawców, już niedługo będą dostępne do pobrania w banku zdjęć Fotolia.
– Zainteresowanie warsztatami przekroczyło nasze oczekiwania. Cieszę się, że tak wiele osób chciało skorzystać z możliwości uczenia się od najlepszych. Z pewnością to nie ostatnie takie spotkanie – planujemy już kolejne wydarzenia dla polskiej społeczności dostawców Fotolia. Umiejętności polskich fotografów w niczym nie ustępują dostawcom zza granicy, tym bardziej chcielibyśmy docenić ich dorobek i dać możliwość dalszego rozwoju – mówi Beata Jaroszewska, Dyrektor ds. Marketingu Fotolia Polska.
- Możliwość popróbowania ujęć, których na co dzień nie da się zrobić; ponadto: światła, świetne rady
i pomysły prowadzącego, możliwość spotkania się w grupie osób, które zajmują się fotografią. Jak dla mnie – super! – dodaje uczestnik warsztatów.
Po części warsztatowej uczestnicy wzięli udział w nieoficjalnej części integracyjnej, podczas której w luźnej atmosferze kontynuowali rozmowy o fotografii i wymieniali doświadczenia
Na podstawie informacji organizatora