Ra­port Co­le­man & Par­kes – nie­chcia­na pocz­ta sta­je się co­raz wi­ęk­szym pro­ble­memPoprzedni artykuł 

50 to prze­ci­ęt­na licz­ba e-ma­ili, prze­sy­łek, wia­do­mo­ści tek­sto­wych i te­le­fo­nów, które ty­go­dnio­wo otrzy­mu­je kon­su­ment. Ba­da­nia zre­ali­zo­wa­ne na zle­ce­nie Ri­coh przez Co­le­man & Par­kes wska­zu­ją, że du­ża część tej ko­mu­ni­ka­cji jest zu­pe­łnie nie­in­te­re­su­jąca dla ad­re­sa­tów. Naj­go­rzej pod tym względem wy­pa­da­ją sek­tor han­dlo­wy i edu­ka­cyj­ny – we­dług ok. 75% ba­da­nych tre­ść wia­do­mo­ści, które otrzy­mu­ją od ich przed­sta­wi­cie­li jest zu­pe­łnie nie­do­pa­so­wa­na do ich po­trzeb. Le­piej w tym ob­sza­rze kszta­łtu­je się obraz ad­mi­ni­stra­cji pu­blicz­nej i in­sty­tu­cji fi­nan­so­wych – od­se­tek nie­chcia­nej pocz­ty i wia­do­mo­ści spa­da od­po­wied­nio do 58 i 61%. Niem­niej na­dal utrzy­mu­je się na wy­so­kim po­zio­mie.  

Źle za­pla­no­wa­na ko­mu­ni­ka­cja wi­ąże się nie tyl­ko z nie­po­trzeb­nie po­no­szo­ny­mi kosz­ta­mi fi­nan­so­wy­mi, ale od­bi­ja się rów­nież na wi­ze­run­ku i przy­czy­nia się do spad­ku za­ufa­nia do da­nej mar­ki czy or­ga­ni­za­cji. Dla du­żej części kon­su­men­tów jest bo­wiem jed­no­znacz­na z nie­od­po­wied­nim wy­ko­rzy­sta­niem ich da­nych. Najm­niej­szym za­ufa­niem w tym za­kre­sie cie­szy się han­del (74% bada­nych), a naj­wy­ższym: ad­mi­ni­stra­cja pu­blicz­na (50%), sek­tor fi­nan­so­wy (49%) oraz ochro­ny zdro­wia (49%). Nie­przy­pad­ko­wo w dru­giej gru­pie zna­la­zły się or­ga­ni­za­cje, które obo­wi­ązu­ją ry­go­ry­stycz­ne re­gu­la­cje zwi­ąza­ne z wy­ko­rzy­sty­wa­niem da­nych o Klien­tach.

„Fir­my i in­sty­tu­cje mu­szą po­ło­żyć wi­ęk­szy na­cisk na ja­ko­ść swo­jej ko­mu­ni­ka­cji z Klien­ta­mi. Funk­cjo­nu­je­my na bar­dzo kon­ku­ren­cyj­nym ryn­ku, a błędy po­pe­łnia­ne w tej sfe­rze mo­gą oka­zać się bar­dzo kosz­tow­ne pod kątem wi­ze­run­ko­wym i nisz­czyć re­pu­ta­cję” – po­wie­dział Da­vid Mills, CEO w Ri­coh Eu­ro­pe.  

O ba­da­niu
Ba­da­nie prze­pro­wa­dzo­no w stycz­niu 2016 ro­ku. Wzi­ęło w nim udział 2892 re­spon­den­tów z 21 kra­jów.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ri­coh Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści